Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Jeg er fullstendig grønn på utenlandsk netthandel:-( Jeg skal ha diverse stasj til barnevogna og fant det jeg skulle ha på Amazon til ca halv pris i forhold til her hjemme. Er dette et greit firma å handle med? Grei leveringstid? Er de villige til å sende som gave/skrive ned verdien på sendingen? Erfaringer, tips og råd mottas med stor takk! Anonymous poster hash: c9b86...b66
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 De er til å stole på, leverer alltid noen dager før leveringsfristen på den vanlige leveringen med free shipping.Dette er innenfor USA da.Aldri behøvd å bestille fra dem til Norge. Men vet at de har en sånn international greie som beregner toll og mva for deg osv.. Vet ikke om de er villige til å sende som gift da de er et relativt stort firma. Du må evt sende dem en mail å forhøre deg. Jeg har som sagt ikke erfaring med bestilling til Norge.Men de er til å stole på En gang klaget jeg på en vare, og siden jeg har handlet såpass mye derifra, ga de meg pengene tilbake, men lot meg i tillegg beholde varen. God kundeservice Anonymous poster hash: 66ebc...0e5
Følelsesvims Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 Amazon er veldig bra, men de skriver ikke ned verdien på sendingen. Du kan krysse av for gave, men da ville jeg alliert meg med noen andre til å motta sendingen, og om du slipper unna avgifter vet jeg ikke (for jeg har aldri prøvd) Jeg har enten kjøpt bøker (som det ikke er toll og moms på) eller ting under 200 kr, så avgifter kan jeg desverre ikke hjelpe deg med. Men servicen har vært fantastisk (posten sendte en pakke i retur ved en feil, og jeg fikk refundert både pris og frakt ), ting kommer som de skal, og det er trygt.
Siamese Hellhound Skrevet 21. februar 2014 #4 Skrevet 21. februar 2014 Er det ikke noe med at det er tollfritt å handle babyutstyr?
Von Hertelhofen Skrevet 21. februar 2014 #5 Skrevet 21. februar 2014 Har veldig god erfaring med biit.no som er norsk Amazon forhandler. Men de har nok ikke babyutstyr...
Vivita Skrevet 11. juni 2017 #6 Skrevet 11. juni 2017 Lurer på det samme ang Amazon.com. Hvor trygt er det? Jeg har handlet der en gang, og skulle bare kjøpe to små kjoler, tror jeg endte opp med å betale 1700 kr for begge som kostet 300-400 kr hver. Så har holdt meg unna den siden i mange år. Sammenliknet med ebay, hvor bra er amazon?
Direkte Skrevet 11. juni 2017 #7 Skrevet 11. juni 2017 Amazon er veldig bra og trygt. Bare vær obs på at det er flere firma som selger via Amazon, dvs det er både Amazon og mange andre. Det står på siden til produktet. Hvis det er andre selgere enn selve Amazon er det som med ebay at man kan være uheldig. Man må, som ebay, være veldig obs på at totalen med frakt (og toll og moms) kan bli veldig høy. De skriver ikke ned totalprisen, de er et stort, seriøst internasjonalt konsern og er ikke interessert i å begå svindel. Kvaliteten er som alt annet avhengig av hva man kjøper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå