Lykkelivet88 Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Long story short: Jobber til vanlig i skobutikk. Er hjemme med svangerskapspenger i uke 28 nå. Har til vanlig en lønning på ca 19-20.000 før skatt (80% stilling). Nå får jeg svangerskapspenger av nav og skatter 28% av denne "lønnen". Sitter igjen med under 13.000 i mnd, så de har regnet en bruttolønn på ca 17-18.000. Vet ikke jeg.. syns dette er lite. Har et barn fra før 50%, og etter alle faste utgifter er jeg så godt som rakafant. Vet jo at normalt lønnede trekkes 28% skatt og dette er den vanligste trekkprosenten så det stemmer vel, men anyways... Blir et langt år i permisjon med den utbetalingen. Noen andre som har ca like mye i lønn og får det til å gå rundt? Er jeg helt tullete som i det hele tatt spør?
Guttemamma75 Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Sjekk med arbeidsgiver om de har rapportert korrekt lønn til nav - det skal stå i vedtaket ditt om svangerskapspenger hva slags lønn arbeidsgiver har oppgitt til nav. Om det er feil må arbeidsgiver sende inn korrigert inntektsopplysningsskjema til nav.. Husk også at nav utbetaler på en litt annen måte enn arbeidsgiver, nav omregner din inntekt til en dagsats og utbetaler denne etter antall virkedager i måneden. Dermed vil utbetalingen fra nav variere etter antall virkedager i måneden..
MrsMilla Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Tipper du kanskje har jobbet litt ekstravakter normalt sett som du ikke jobber nå, og så har arbeidsgiveren ikke rapportert inn dette? Lønnen skal bli omtrent det samme, iallefall ikke flere tusen i forskjell.
sunfly Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Vanlig skatt ligger som oftest for veldig mange på ca. 34-36 prosent. Ikke 28 prosent. Sjekk skattekortet ditt på altinn.no og regn ut i forhold til brutyolønn du hadde før svangerskapspenger startet. Et gjennomsnitt av ekstravakter skal også være med i grunnlaget...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå