Gå til innhold

Bæsj og spytt på gulvet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.nrk.no/livsstil/krabbet-rundt-i-spytt-og-avforing-1.11555578

Jeg lurer på hvordan i alle dager folk greide å være intime med hverandre? "Jaja, jeg lukter da bæsj jeg også, da er det ikke nøye om mannen gjør det".

Det er klart at hygienen var en helt annen på den tiden enn i dag, det er jo ingen overraskelse. Men at det var normalt med avføring og spytt på gulvet inne? Usj.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg finner alt dette ganske merkelig.

Se på de fattigste landene i f.eks Afrika..de vasker seg etter å ha gådd på toalettet med litt vann, og holder vesntre hånd ( vaskehånda ) unna mat, barn o.l, og det har de gjort i mange hundre år.

De skyller bestikke og lignende med litt vann.

De koster gulv, som ikke er gulv engang men nedtrampet jord i en jordhytta med strå på taket, daglig, og gjerne flere ganger dagen. Dyr er ikke tillatt inne.

Hvorfor greide ikke nordmenn det samme...??

Skrevet

Angående Afrika så jeg et program fra Afrika i fjor. I programmet var det en mor med et barn på rundt 5 mnd. Når babyen bæsjet, for babyen hadde jo ikke bleie, tørket moren bæsjen vekk med et blad eller noe, og kastet det på gulvet i jordhytten. DET vil jeg kalle bæsj på gulvet. 

Anonymous poster hash: db5af...44c
Skrevet

Jeg finner alt dette ganske merkelig.

Se på de fattigste landene i f.eks Afrika..de vasker seg etter å ha gådd på toalettet med litt vann, og holder vesntre hånd ( vaskehånda ) unna mat, barn o.l, og det har de gjort i mange hundre år.

De skyller bestikke og lignende med litt vann.

De koster gulv, som ikke er gulv engang men nedtrampet jord i en jordhytta med strå på taket, daglig, og gjerne flere ganger dagen. Dyr er ikke tillatt inne.

Hvorfor greide ikke nordmenn det samme...??

Ja, jeg også synes det høres merkelig ut. En ting er at de ikke visste om smittefare, men stanken da?? 

Skrevet

Angående Afrika så jeg et program fra Afrika i fjor. I programmet var det en mor med et barn på rundt 5 mnd. Når babyen bæsjet, for babyen hadde jo ikke bleie, tørket moren bæsjen vekk med et blad eller noe, og kastet det på gulvet i jordhytten. DET vil jeg kalle bæsj på gulvet. 

Og hvor i Afrika var dette?

Skrevet

Det med avføring fra stedbarn skyldes vel kanskje mangel på bleier. Eller veldig dårlige bleier. 

Skrevet

Og hvor i Afrika var dette?

Det husker jeg ikke.

Det var iallefall et program om det første leveåret til barn i forskjellige verdensdeler. Lurer på om det var NRK som sendte det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...