Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Hva kan jeg forvente å ha av penger? Jeg studerer og har bare en liten jobb ved siden, hvor jeg tjener ca 7000 netto, så den har jo bare vært for å ha litt ekstra penger. Mannen har jo ikke topplønn, og tjener 320.000. Hva vil jeg få i overgangsstønad og barnebidrag? Hvis noen har noen ca tall til meg. Skal til NAV neste uke, så får vel noen svar der, men vil gjerne vite nå. Hehe Anonymous poster hash: f5beb...726
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 Lurer på om enkelte kun går fra mannen for og få økonomiske goder.... er ungen som er viktig, IKKE PENGENE Anonymous poster hash: e7261...541
Gjest MaJo0812 Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 Hun er vel opptatt av hvordan hun skal klare seg økonomisk da, forståelig det, hun ønsker sikkert ikke dette samlivsbruddet.
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 21. februar 2014 #4 Skrevet 21. februar 2014 (endret) Trur nok ikke økonomi er grunnen. Men når man blir alene og har barn er dette viktig å tenke på. Man er ikke alene lenger, man har et barn å forsørge. Man må blandt annet ha en leilighet med to soverom, og det kan koste litt mer enn en ettroms. Og barnet skal ha klær, være i barnehage/skole, man må kjøre h*n til aktiviteter, barnepass, mat, ++. Selvsagt er økonomi viktig når man blir alene og har barn. Ser ingen steder her at hi sa hun gikk ifra mannen for økonomiske goder.. Endret 21. februar 2014 av Aprikos Syltetøy
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #5 Skrevet 21. februar 2014 Lurer på om enkelte kun går fra mannen for og få økonomiske goder.... er ungen som er viktig, IKKE PENGENEAnonymous poster hash: [acronym="Full hash: e7261003ee8921117ecf19e955cbc541"] e7261...541 [/acronym] Herregud. Hun stiller da et saklig spørsmål. Vet ikke om du er klar over det men det koster penger å leve i Norge. Har du ikke penger lider også barna. Glemt å ta pilla di i dag?Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: fcc0ad3dfa75162ab888612478e0b86a"] fcc0a...86a [/acronym]
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #6 Skrevet 21. februar 2014 Du over her, selvfølgelig tenker vi mest på barnet vårt oppe dette her, men jeg må da få lov til å tenke på hvordan økonomien min vil bli? Det er da et viktig moment for hvordan hverdagen blir! Hva mener du jeg skal gjøre? Bare sitte å vente og se om det dukker opp penger på konto etterhvert? HI Anonymous poster hash: f5beb...726
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #7 Skrevet 21. februar 2014 Jeg får ca 13.000 i overgangsstønad. Anonymous poster hash: 3c6b2...4e4
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #8 Skrevet 21. februar 2014 Du bør ha ansvar over din egen økonomi og ikke legge ansvaret over på andre! er alenemor selv men tjener godt og har ingen bidrag. Anonymous poster hash: 0df56...5c8
midgard Skrevet 21. februar 2014 #9 Skrevet 21. februar 2014 Du bør ha ansvar over din egen økonomi og ikke legge ansvaret over på andre! er alenemor selv men tjener godt og har ingen bidrag. Anonymous poster hash: 0df56...5c8 Hun skriver at hun studerer - er ikke det å ta ansvar for egen økonomi da? Jeg er selv alenemamma og tjener ganske godt, men får stønad til barnetilsyn (1490,-), dobbel banetrygd (1940,-) og bidrag fra barnefar (når han har penger på konto... så de kan jeg ikke regne med...). Blir litt oppgitt jeg, ingen jeg kjenner inkludert meg selv ønsker å være alenemamma - det er bedre, tryggere og hyggeligere å være to. Alt i alt har jeg en inntekt rundt 30 000,- i mnd - og vi klarer oss fint på det. Jeg har høyere utdanning og trygg fast jobb - hadde gitt fra meg stønader uten å blunke for å være to.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #10 Skrevet 21. februar 2014 Du bør ha ansvar over din egen økonomi og ikke legge ansvaret over på andre! er alenemor selv men tjener godt og har ingen bidrag. Anonymous poster hash: 0df56...5c8 Hun skriver at hun studerer - er ikke det å ta ansvar for egen økonomi da? Jeg er selv alenemamma og tjener ganske godt, men får stønad til barnetilsyn (1490,-), dobbel banetrygd (1940,-) og bidrag fra barnefar (når han har penger på konto... så de kan jeg ikke regne med...). Blir litt oppgitt jeg, ingen jeg kjenner inkludert meg selv ønsker å være alenemamma - det er bedre, tryggere og hyggeligere å være to. Alt i alt har jeg en inntekt rundt 30 000,- i mnd - og vi klarer oss fint på det. Jeg har høyere utdanning og trygg fast jobb - hadde gitt fra meg stønader uten å blunke for å være to. Hvordan får du stønad til barnetilsyn med bra inntekt? Er det en grense? Anonymous poster hash: 0df56...5c8
midgard Skrevet 21. februar 2014 #11 Skrevet 21. februar 2014 Du bør ha ansvar over din egen økonomi og ikke legge ansvaret over på andre! er alenemor selv men tjener godt og har ingen bidrag. Anonymous poster hash: 0df56...5c8 Hun skriver at hun studerer - er ikke det å ta ansvar for egen økonomi da? Jeg er selv alenemamma og tjener ganske godt, men får stønad til barnetilsyn (1490,-), dobbel banetrygd (1940,-) og bidrag fra barnefar (når han har penger på konto... så de kan jeg ikke regne med...). Blir litt oppgitt jeg, ingen jeg kjenner inkludert meg selv ønsker å være alenemamma - det er bedre, tryggere og hyggeligere å være to. Alt i alt har jeg en inntekt rundt 30 000,- i mnd - og vi klarer oss fint på det. Jeg har høyere utdanning og trygg fast jobb - hadde gitt fra meg stønader uten å blunke for å være to. Hvordan får du stønad til barnetilsyn med bra inntekt? Er det en grense? Anonymous poster hash: 0df56...5c8 Ja, det er en grense - du kan ikke tjene over 6G. Det gjør ikke jeg. 1G er rundt 74 000,- og så ganger du det med 6 = tjener du over det får du ikke stønad til barnetilsyn. Stønad til banetilsyn dekker ca 64% av bhg regningen (som hos par betales av to, men jeg er bare en...).
Frk B. Skrevet 21. februar 2014 #12 Skrevet 21. februar 2014 https://tjenester.nav.no/bidragsveileder/innledning;JSESSIONID-bidragsveileder=aboqJ3GQasl6VLBdmGOAj73g.undefined?0 Gå på nav sine sider - barnebidrag - beregn barnebidrag - gå til bidragsveilederen Der fyller du inn dine og bf tall. Husk å sette inn rett antall overnattinger hos bf, sånn at summene blir rett. Jeg har lagt ved link til siden men er usikker på om den fungerer. Håper dette er til hjelp.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #13 Skrevet 21. februar 2014 Tusen takk hi Anonymous poster hash: f5beb...726
Klarer selv! Skrevet 21. februar 2014 #14 Skrevet 21. februar 2014 Du bør ha ansvar over din egen økonomi og ikke legge ansvaret over på andre! er alenemor selv men tjener godt og har ingen bidrag. Anonymous poster hash: 0df56...5c8 Hun skriver at hun studerer - er ikke det å ta ansvar for egen økonomi da? Jeg er selv alenemamma og tjener ganske godt, men får stønad til barnetilsyn (1490,-), dobbel banetrygd (1940,-) og bidrag fra barnefar (når han har penger på konto... så de kan jeg ikke regne med...). Blir litt oppgitt jeg, ingen jeg kjenner inkludert meg selv ønsker å være alenemamma - det er bedre, tryggere og hyggeligere å være to. Alt i alt har jeg en inntekt rundt 30 000,- i mnd - og vi klarer oss fint på det. Jeg har høyere utdanning og trygg fast jobb - hadde gitt fra meg stønader uten å blunke for å være to. Hvordan får du stønad til barnetilsyn med bra inntekt? Er det en grense? Anonymous poster hash: 0df56...5c8 Ja, det er en grense - du kan ikke tjene over 6G. Det gjør ikke jeg. 1G er rundt 74 000,- og så ganger du det med 6 = tjener du over det får du ikke stønad til barnetilsyn. Stønad til banetilsyn dekker ca 64% av bhg regningen (som hos par betales av to, men jeg er bare en...). Bare en liten korreksjon. 1 G er 85245 så tjener du over 511470 får du ikke stønad til barnetilsyn ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå