Gå til innhold

barnebidrag-klær hos far.noen andre med samme problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. barnet mitt har skilte foreldre, og jeg mottar ca 4000 i barnebidrag hver mnd fra far. Far kjøper litt klær som han vil ha hos seg til bursdager o.l. pluss klær de får der av slektningene hans o.l. (bursdager, jul, arveklær)  pluss at han er med på å betale fritidsaktiviteter barnet trenger. pluss andre ting som sykkel o.l. Han betaler litt mindre enn det som er anbefalt i bidrag. han tjener godt. problemet her er at ting jeg kjøper forsvinner.det gjelder stort sett vanlige bruksklær som gensere bukser o.l.(F.eks fleese gensere barnet trenger ute på skolen). har prøvd å si at jeg har ikke mulighet til å betale for at barnet har klær på begge steder. blir veldig dyrt. noen skift er jo greit. men når ting jeg kjøper som barnet trenger ikke kommer tilbake, må jeg kjøpe nytt. han har sagt at hvis barnet ikke kan ha klær der som jeg har kjøpt må han trekke meg i barnebidrag. hva mener dere? De færreste har vel ikke råd til å kjøpe to sett med tøy hver gang de handler?eller er det vanlig? vil jo ikke krangle med far heller, og mulig han har rett... men det er kjedelig når ting jeg kjøper blir brukt en gang her..og så er det borte. så jeg bare lurer på hva som er normalt å gjøre.

Anonymous poster hash: eff8e...662
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å skrive ned alt barnet har med av klær til far, så gå igjennom lista sammen med far når barnet kommer hjem igjen. Så ser dere hva som mangler.

Skrevet

kan jo ikke gjøre det hver gang.. blir veldig tungvint... men burde nesten gjort det : S mulig jeg gjør det selv og gir beskjed om det mangler noe. 

Skrevet

Når du har hovedomsorgen og mottar bidrag er du pliktig til å holde barnet med klær, men IKKE pliktig til å ha dobbelt opp av alt!

Her er det på samme måte og barnet får med seg en bag med klær og utstyr hver gang, og alt skal tilbake til meg.

Anonymous poster hash: 582f0...115

Skrevet

det var det jeg trodde var vanlig også. det alle andre gjør. 

Skrevet

hva gjør dere andre ?

Skrevet

Min mann har en datter som er hos oss 40/60. Vi har i alle år ( hun er 10 år nå, og vi har bodd sammen siden hun var 1 år) holdt henne med klær selv. Moren sendte med klær første året, men pga røyklukt i klærne så valgte vi bort den løsningen. Kjett å måtte sende alle klæra i vask så fort hun kom hit. Hun har egent rom, med seng, pult, kleskap og leker. Skapet er overfylt, og det er ingen manko på klær. Vi betaler (felles økonomi) barnebidrag, fritidsaktiviteter, klær hun trenger og mye annet. Vi har valgt selv å leve som om hun bor her på heltid, det med klær ble bare styr, iallfall nå som hun er eldre.

MEN.. Vi har ingen plikt i å holde henne med klær el å betale noe annet enn barnebidrag. Det er den som har foreldreretten som skal gjøre dette. Men det betyr ikke at du må kjøpe dobbelt opp av alt. Noe må du nok kjøpe dobbelt opp av, men ikke mer enn ungen trenger.

Anonymous poster hash: 018ad...a81

Skrevet

Datteren min har samvær med sin far annenhver helg. Jeg mottar bidrag på 2800,-. Han står for inneklær hos seg, mens jeg står for ALT av uteklær og div.

Så jeg sender ikke med noe når hun skal til pappaen sin. Han tar med seg div ytterklær fra AKS når han henter, og leverer det tilbake på mandag morgning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...