Gå til innhold

Barn med hard mage.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 3 år som de siste mnd har vert plaget med hard mage. Det kan gå over en uke mellom hver gang hun bæsjer og da klager hun over vondt i magen/rumpa i flere dager før det endelig kommer noe. Vi har gitt henne miniklyster 2 ganger de site mnd.

 

Nå har hun ikke bæsjet på en uke og hun har veldig vondt i magen. Hun sier selv hun vil ha medisin i rumpa, men jeg er så redd for at vi skal gjøre slik at hun må ha klyx hver gang hun skal bæsje.

 

Hun bruker fortsatt bleie. Vi har gitt lactulose hver dag og hun drikker godt. Prøver å gi henne mat som skal få fart på magen. Men alikevel kommer det ikke avføring.

 

Ville dere gitt klyster?

 

 

 

Anonymous poster hash: 6bb6a...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg ville tatt henne til legen om det er så ille... Men vill også snarest fått henne til å slutte med bleier. Det kan hjelpe

 

Anonymous poster hash: 6dc95...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere testet for matallergi?

Jeg har et barn som får hard mage av melk.

 

Anonymous poster hash: 4a536...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min slet ett år med det der.

Lactulose virket ikke i det hele tatt.

Det startet med bleieslutt.

Var på sykehuset et par ganger og fikk tømt skikkelig.

 

Etter ett år hadde vi som mål å slutte med bleie. Barnet slet i noen uker etter det. Jeg ba det om å sitte på do til det hadde klart å bæsje, da var det fylt 4 år og skjønte greia.

Etter to uker med slit hørte jeg et frydefult rop om at det hadde klart å bæsje helt selv. Siden har det ikke vært noen problemer.

 

Så det kan hjelpe å slutte med bleie, men samtidig var det det som lagde problemet her fra starten av.

 

Ellers virket ingen av legene råd. Måtte bare se Ann og tvinge på do etterhvert.

(Kjente bæsje lå hard i magen om vi trykte på magen, forferdelig)

 

Lykke til til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere testet for matallergi?

Jeg har et barn som får hard mage av melk.

 

Anonymous poster hash: 4a536...3a8

Jeg ville også sjekket for matallergi. Noen blir også hard i magen av laktose, og lactulose kan da gjøre alt verre. Har selv en jente som ble fin i magen da vi begynte med laktosefri kost. Andre har melkeproteinallergi og kan ikke ha noen melkeprodukter i det hele tatt.

 

Jeg er også enig at det er lurt å prøve å sitte på do. Det gir en stilling som gjør det mye lettere å få ut avføringen. Fikk også tips om å bruke en krakk som gir god støtte til beina. Mye vanskeligere å få ut noe når føttene dingler i lufta.

 

Anonymous poster hash: 20297...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar.

 

Vi har prøvd både å sitte på do og potte, men hun er ikke spesielt motivert. I dag prøvde vi å ha lunket vann i potten slik at det kom opp litt damp, men hun ville ikke sitte lenge.

Det har fortsatt ikke kommet avføring i dag. Hun har drukket mellom 600-700 ml veske i dag. Er det for lite? Hun har også fått 15 ml med lactulose.

 

Har enda en datter som har problemer med hard mage. Hun har tatt alt av tester men hadde ikke utslag på noe. Hun har gått på movicol i over 2 år nå.

 

Må vel ta oss en tur til lege med minstejenta også. Dette er ikke noe morro...

 

H.i

 

Anonymous poster hash: 6bb6a...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du beskrev tilfellet her hjemme, her dro vi til legen. Fikk movicol mot og gikk på en kur, ser foreløpig ut som effekten har vært god.

 

Ikke gi banan eller blåbær, det virker forstoppende. Gi masse tørket frukt. Og mye å drikke.

 

Anonymous poster hash: 5b702...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du beskrev tilfellet her hjemme, her dro vi til legen. Fikk movicol mot og gikk på en kur, ser foreløpig ut som effekten har vært god.

 

Ikke gi banan eller blåbær, det virker forstoppende. Gi masse tørket frukt. Og mye å drikke.

 

Anonymous poster hash: 5b702...560

Movicol virker veldig godt her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...