Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #1 Skrevet 20. februar 2014 Far ligger med omgangssyke, mor kjenner det brygger. Er ikke da trolig også barnet smittet/smittsomt? Bør han bli hjemme i morgen han og? Og rent praktisk...hvordan får dere hentet og levert hvis dere har action i begge retninger samtidig, og ingen nettverk/ingen som kan hente og levere for dere? Eneste barnevakt/hjelp vi vanligvis har er på utenlandsreise nå. Anonymous poster hash: ac0fd...d30
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #2 Skrevet 20. februar 2014 Jeg ville prøvd å karre meg til bhg. så lenge han er frisk. Han får det jo mye morsommere der enn hjemme med to syke foreldre. Da får dere hentet inn energi til å orke helgen, da må dere sykdom eller ikke. Anonymous poster hash: 38728...16a
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. februar 2014 #3 Skrevet 20. februar 2014 Hadde også prøvd å få levert i bhg så dere får slappe av litt før helga. Det kan ta krefter med omgangssyke. God bedring
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #4 Skrevet 21. februar 2014 Jeg hadde holdt barnet hjemme av to grunner: 1) barnet er mest sannsynlig smittet, og det er ikke nødvendig å la barnet smitte de andre i barnehagen 2) å skulle levere og hente barn når en har omgangssyke er et sant mareritt. En må også ta høyde for at barnet muligens blir syk i barnehagen, og at dere må hente umiddelbart. Anonymous poster hash: 64260...1fe
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #5 Skrevet 21. februar 2014 Hvor gammel er barnet? Jeg ville levert min 2åring i bhg, for han krever mye pass. Da har dere mulighet til å sove litt osv også Anonymous poster hash: 08910...3c3
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #6 Skrevet 21. februar 2014 For noen egoister. Sende barnet i barnehagen så han kan smitte flest mulig. Sjokkert. Anonymous poster hash: fc0ff...da3
Turtelduen Skrevet 21. februar 2014 #7 Skrevet 21. februar 2014 Hvor smittsomt det er merker dere på hvor voldsomt dere spyr. Blir dere tømt og holder på lenge er det smittsomt. Men jeg hadde nok sendt barnet. En vet jo ikke om det er smittet. Vi reagerer forskjelligt på det. Her er vi jo 8 i huset og det er aldri mer enn en eller to som spyr av gangen... Deilig for dere å få slappet av. Ingen kan bevise at han er syk eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #8 Skrevet 21. februar 2014 Jeg hadde ikke forlatt huset, så ungen hadde blitt hjemme. Nå har vi fire barn og alle kan ikke være hjemme selv om en eller to er syke, så om en skoleunge er syk går de andre skoleungene på skolen altså. Forrige gang vi hadde omgangssyke i hus var det bare to som ble syke, de fire andre kunne selvfølgelig ikke være hjemme pga smittevern da. Hadde blitt altfor mye fravær om alle skulle være hjemme hver gang noen var syke.... Men om både jeg og mannen var syk og vi ikke hadde noen som kunne levere og hente barnehagebarnet hadde det barnet blitt hjemme. Anonymous poster hash: eafb0...899
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #9 Skrevet 21. februar 2014 For noen egoister. Sende barnet i barnehagen så han kan smitte flest mulig. Sjokkert. Anonymous poster hash: fc0ff...da3 Er jo ikke noe sikkert at barnet er smittet. Får være grenser Anonymous poster hash: 49462...49b
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #10 Skrevet 21. februar 2014 For noen egoister. Sende barnet i barnehagen så han kan smitte flest mulig. Sjokkert. Anonymous poster hash: fc0ff...da3 Herre fred, skal vi holde barn hjemme i tilfelle de blir syke også? I tilfelle de er smittet? Så når 3-åringen er syk skal jeg holde 6-åringen hjemme fra skolen så hun ikke smitter klassekamerateri tilfelle hun også er smittet? Anonymous poster hash: 284dc...8c1
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 21. februar 2014 #11 Skrevet 21. februar 2014 Jeg tenker at det sikkert er barnet som har tatt med seg smitten hjem fra bhg, men selv ikke blitt syk. Slik er det veldig ofte her i huset i alle fall; Eldste tar med seg smitte til alle oss andre som da ligger strykeflat men blir ikke syk selv. Hun har rett og slett et eksepsjonelt bra immunforsvar. Så konklusjonen min; Karr dere avgårde med barnet i bhg, få en av de ansatte til å komme ut på parkeringsplassen å hente barnet. Barnet har det bedre i bhg enn hjemme nå når dere er syke. god bedring!
Fru vims Skrevet 21. februar 2014 #12 Skrevet 21. februar 2014 Jeg hadde sendt barnet i barnehage. Er mest sannsynlig han som har smittet dere. Ikke sikkert han blir syk heller. Barnet har det bedre i barnehagen når dere er så dårlige som dere er.
Fru vims Skrevet 21. februar 2014 #13 Skrevet 21. februar 2014 Ring på forhånd i barnehagen og be en ansatt om å ta i mor barnet, så slipper dere å gå inn. Sånn har vi gjort det.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #14 Skrevet 21. februar 2014 For noen egoister. Sende barnet i barnehagen så han kan smitte flest mulig. Sjokkert. Anonymous poster hash: fc0ff...da3 Barnet er jo friskt!!! Skal man holde seg borte fra skole eller barnehage hvis mamma eller pappa er syke? Jeg er skikkelig forkjøla og har feber. 3 åringen min er frisk. Skal han være hjemme fordi JEG er syk???? Anonymous poster hash: c94eb...f6e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #15 Skrevet 21. februar 2014 For noen egoister. Sende barnet i barnehagen så han kan smitte flest mulig. Sjokkert. Anonymous poster hash: fc0ff...da3 Barnet er jo friskt!!! Skal man holde seg borte fra skole eller barnehage hvis mamma eller pappa er syke? Jeg er skikkelig forkjøla og har feber. 3 åringen min er frisk. Skal han være hjemme fordi JEG er syk???? Anonymous poster hash: c94eb...f6e Det er store muligheter for at barnet er smittetfarlig. Så ja det er egoistisk å sende barn med mulig smitte i en barnehage og kanskje ramme flere. Det handler om vanlig folkeskikk. Anonymous poster hash: fc0ff...da3
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #16 Skrevet 21. februar 2014 Mannen og jeg har hatt omgangssyke samtidig med 2 - åringen hjemme. Vi klarte ikke å få han i bhg. Det er nok den mest traumatiske dagen i hans liv og helt grusomt for oss. Anonymous poster hash: 36fe4...44a
☆☆☆ Skrevet 21. februar 2014 #17 Skrevet 21. februar 2014 No er det ikkje omgangssjuke vi har, men her vart toåringen levert i bhg, mannen er heime med sjukdom og eg og babyen ventar på å få komme inn til lege. Tanken på dei timane mellom henting og leggetid er ille nok i dag.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #18 Skrevet 21. februar 2014 Om han ikke er syk, kan det være greit å fa han i barnehagen slik at dere får sovet og hvilt dere, og så vasket huset fri for smitte. Om han skal være hjemme med dere kommer han jo garantert til å bli syk han også. På denne måten kan dere være heldige å unngå sykdom hos barnet. Anonymous poster hash: c878f...032
Gjest Julia1984 Skrevet 21. februar 2014 #19 Skrevet 21. februar 2014 For noen egoister. Sende barnet i barnehagen så han kan smitte flest mulig. Sjokkert. Anonymous poster hash: fc0ff...da3 Barnet er jo friskt!!!Skal man holde seg borte fra skole eller barnehage hvis mamma eller pappa er syke? Jeg er skikkelig forkjøla og har feber. 3 åringen min er frisk. Skal han være hjemme fordi JEG er syk???? Anonymous poster hash: c94eb...f6e Det er store muligheter for at barnet er smittetfarlig. Så ja det er egoistisk å sende barn med mulig smitte i en barnehage og kanskje ramme flere. Det handler om vanlig folkeskikk. Anonymous poster hash: fc0ff...da3 Dummeste jeg har lest!! Friske barn kan gå på skole og i barnehage. Bare les vedtektene! Kan bli mye fravær på ungene dine i årene som kommer fordi de må være hjemme når et familiemedlem er sykt. "Kari bar borte fra skolen i to dager fordi lillesøster hadde omgangssyken....." Good luck! Det er faktisk ugyldig fravær. Barn som er friske skal da ikke holdes hjemme hos syke foreldre!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #20 Skrevet 21. februar 2014 Jeg hadde hatt barnet hjemme. Jeg orker ikke å levere hente når jeg har omg.syka. Ikke vil jeg spre smitte heller. Anonymous poster hash: 4e29e...374
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #21 Skrevet 21. februar 2014 For noen egoister. Sende barnet i barnehagen så han kan smitte flest mulig. Sjokkert. Anonymous poster hash: fc0ff...da3 Barnet er jo friskt!!!Skal man holde seg borte fra skole eller barnehage hvis mamma eller pappa er syke? Jeg er skikkelig forkjøla og har feber. 3 åringen min er frisk. Skal han være hjemme fordi JEG er syk???? Anonymous poster hash: c94eb...f6e Det er store muligheter for at barnet er smittetfarlig. Så ja det er egoistisk å sende barn med mulig smitte i en barnehage og kanskje ramme flere. Det handler om vanlig folkeskikk. Anonymous poster hash: fc0ff...da3 Dummeste jeg har lest!! Friske barn kan gå på skole og i barnehage. Bare les vedtektene! Kan bli mye fravær på ungene dine i årene som kommer fordi de må være hjemme når et familiemedlem er sykt. "Kari bar borte fra skolen i to dager fordi lillesøster hadde omgangssyken....." Good luck! Det er faktisk ugyldig fravær. Barn som er friske skal da ikke holdes hjemme hos syke foreldre! Haha. Gud du er teit.... Anonymous poster hash: fc0ff...da3
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2014 #22 Skrevet 21. februar 2014 Huff. Jeg ville sagt fra til barnehagen at jeg hadde omgangssyke og bedt de om å kle på barnet og stå med barnet ved porten til du kom, slik at hente / levere går fortest mulig. Om du har på deg en stor bukse kan du prøve å ha på deg bleie Sånn i tilfelle.. God bedring! Føler med dere. Ps. Ville ikke hatt barnet hjemme dersom det ikke virket sykt / smittet. Anonymous poster hash: 59bf0...73f
Gjest Julia1984 Skrevet 21. februar 2014 #23 Skrevet 21. februar 2014 For noen egoister. Sende barnet i barnehagen så han kan smitte flest mulig. Sjokkert. Anonymous poster hash: fc0ff...da3 Barnet er jo friskt!!!Skal man holde seg borte fra skole eller barnehage hvis mamma eller pappa er syke? Jeg er skikkelig forkjøla og har feber. 3 åringen min er frisk. Skal han være hjemme fordi JEG er syk???? Anonymous poster hash: c94eb...f6e Det er store muligheter for at barnet er smittetfarlig. Så ja det er egoistisk å sende barn med mulig smitte i en barnehage og kanskje ramme flere. Det handler om vanlig folkeskikk. Anonymous poster hash: fc0ff...da3 Dummeste jeg har lest!! Friske barn kan gå på skole og i barnehage. Bare les vedtektene! Kan bli mye fravær på ungene dine i årene som kommer fordi de må være hjemme når et familiemedlem er sykt. "Kari bar borte fra skolen i to dager fordi lillesøster hadde omgangssyken....." Good luck! Det er faktisk ugyldig fravær. Barn som er friske skal da ikke holdes hjemme hos syke foreldre! Haha. Gud du er teit.... Anonymous poster hash: fc0ff...da3 Ok så er jeg teit, men er det ikke hyggelig med selskap i den klubben?? Skulle vært flue på veggen når du leverer melding med ungen din dom var vært borte fra skolen fordi mamma og/eller pappa er syk☺ Betyr det at du er borte fra jobb hvis mannen din er syk? Kan jo spre smitte vettu☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå