Gå til innhold

Invitert i bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 3 år(4 år snar) er invitert i bursdag til ei jente fra barnehagen.

Jeg vet ikke hva som er vanlig....er hun for lita til at vi bare leverer henne i selskapet og drar?Eller burde vi bli igjen?

Og hvor mye penger legger man i gaver til småvenninner?:S

Anonymous poster hash: 70fbc...a7a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun ordner seg selv helt etter dobesøk kan dere dra igjen, men jeg tørker ikke andres unger bak, så er de ikke selvhjulpne, må dere bli.

Gave til ca 50 kr er vanlig her.

Anonymous poster hash: cacaa...b8f

Skrevet

50-100 kr i gavepris.

Begge deler er vanlig i den alderen. Dersom hun er uselvstendig eller kan oppføre seg veldig rabiat, blir dere. Om ikke, spør jenta deres og spør foreldrene til bursdagsbarnet. Vær forberedt på at dere kan måtte bli der.

Anonymous poster hash: 1cae0...cc1
Skrevet

Hos oss blir de fleste foreldrene igjen i 4 årsbursdagene. Ingen har feiret 3 årsbursdager med barn fra barnehagen, så for mange er det de første bursdagene de er i. Jeg tørker andres unger som er så små når jeg inviterer dem, så jeg syns ikke det er noe viktig for om du som forelder skal bli eller ikke. 

Anonymous poster hash: 24f01...030
Skrevet

okei:-) hun er veldig selvstendig. Ordner seg selv etter hun har vært på do(men går aldri på do borte, hvis hun ikke viiiiirkelig må!) :-)

vi får se hva vi gjør da...:-)

Anonymous poster hash: 70fbc...a7a

Skrevet

Jeg har en sjenert 3 åring som jeg må være sammen med. Skal i bursdag i morgen og svarte på invitasjonen at han kommer, men må ta med mamma og storesøster om det er ok. Fikk til svar at det var pølser og kaffe nok:) i og med at 4 årsdagen ofte er den første, så må man regne med at noen trenger foreldrene der. Derfor har jeg bestemt meg for å invitere med en forelder når han blir 4.

Anonymous poster hash: 92ce3...00a

Skrevet

Her er det nærmest utenkelig at foreldrene ikke er til stede i 4-årsdag. 

Det er jo hyggelig og sosialt også :) 

Fra 5 år så begynner mange å være alene i bursdag, mens mange fortsatt trenger foreldre til stede.

Anonymous poster hash: e9cb2...456
Skrevet

her er det 50kr i gave. 

personlig mener jeg at barn under 5 skal komme med voksen følge. 

Spesielt å bli invitert i barnebursdag så tidlig, så sant det ikke er kjentsfolk. Her inviterer ungene i bhg kun det siste året.

Anonymous poster hash: 8916e...7ed
Skrevet

Her var jeg med de 3 først 4 års bursdagene. Sist han var avgårde til en i bhg som fylt 5 sa guttungen (4,5 år) jeg kunne reise.

Spurte foreldren i huset om det var ok. Noe jeg regnet med det var da gutten deres går alene.

Så lenge barna oppfører seg greit og er komfortable med det selv syns jeg det er greit man reiser. Men spør foreldrene til bursagsbarnet.

I de første bhg bursdagene var alle foreldrene med, noe jeg syntes jeg var  greit.Både for at jeg skulle bli kjent med foreldren og barna skulle bli kjent med foreldrene til kompisene.

Skal sies at det  er 9 gutter totalt i aldestrinnet, så blir ikke så mange  å holde styr på for de voksne.

Anonymous poster hash: 6b7c7...390

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...