Gå til innhold

Min kjærestes teori om feber..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han sier at hvis man ser oppover og det gjør vondt når man er syk, så har man feber. Syns det høres ut som noe tull, men han mener det er sånt man lærer allerede som barn. Har dere hørt dette før? :P

 

Anonymous poster hash: 6d4d6...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hørt dette før. Sikkert noe de snakket om innenfor hans familie, at dette var et sykdomstegn, eller noe sånt?

 

For meg er feber en tilstand som har med temperatur å gjøre. Feber, eller ikke, fastsettes ved å måle temperaturen på kroppen. Men jeg vet faktisk om andre også som har litt "rare" definisjoner rundt dette med feber, blant annet en i familien som ser ut til å mene at feber har med allmenntilstand å gjøre, og ikke nødvendigvis med forhøyet temperatur.



Anonymous poster hash: ae4c5...04e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne ting vil variere fra person til person. Jeg har en venninne som får vondt i hodet når hun lener seg fremover når hun har feber, men jeg har det ikke sånn.



Anonymous poster hash: 1ea17...318
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at det kun har med temperatur å gjøre, at det kun kan måles med febertermometer. Jeg tenker at hele kroppen gjør vondt når man har feber, slik at man naturligvis kjenner det selv. Men tviler på at man kan måle feber ved å se opp.. Hi

 

Anonymous poster hash: 6d4d6...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter med 39.2 i feber her; og ja, det er vondt å se oppover... og til sidene. Altså i øynene.

 

 

 

Anonymous poster hash: 83b48...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at om man har kalde hender og føtter når man har feber, så er feberen stigende.

 

 

Anonymous poster hash: 9e275...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feber er forhøyet kroppstemperatur, altså høyere temperatur enn man har normalt. 

Jeg feks, har "feber" når jeg har en kroppstemperatur på 37,5 siden min normal temperatur er under 36 grader.



Anonymous poster hash: c73e4...460
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at om man har kalde hender og føtter når man har feber, så er feberen stigende.

 

 

Anonymous poster hash: 9e275...385

Hva med de som alltid har kalde føtter og hender?

 

Anonymous poster hash: 869a9...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisinsk sett, så har man feber om man har en rektal kroppstemperatur på over 38,5. Hva din mann mener er feber, har lite å si. Men der finnes mennesker som har feber under dette, siden noen har normaltemperatur på under 37 grader. Men feber blir altså definert som 1,5 grader høyere enn normaltemperaturen på 37 grader.

 

At man kan føle seg syk selv med normaltemp, er også normalt. Jeg føler ofte jeg har feber når jeg blir skikkelig forkjølet, men jeg har faktisk ikke feber likevel. Men jeg har lov å føle meg syk nok :)



Anonymous poster hash: 3f322...639
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Medisinsk sett, så har man feber om man har en rektal kroppstemperatur på over 38,5. Hva din mann mener er feber, har lite å si. Men der finnes mennesker som har feber under dette, siden noen har normaltemperatur på under 37 grader. Men feber blir altså definert som 1,5 grader høyere enn normaltemperaturen på 37 grader.

 

At man kan føle seg syk selv med normaltemp, er også normalt. Jeg føler ofte jeg har feber når jeg blir skikkelig forkjølet, men jeg har faktisk ikke feber likevel. Men jeg har lov å føle meg syk nok :)

 

Anonymous poster hash: 3f322...639

 

Medisinsk sett så har man feber når man har en rektal temp over 38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og en ting til - når feberen er stigende, så fryser man. Når feberen er synkende, så svetter man. Hilsen #12



Anonymous poster hash: 3f322...639
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør faktisk vondt om man titter opp med øynene når man har feber ;)

Men er jo ikke DET som er feber da, det er jo bare et symptom eller et følge av feberen.

 

Bare prøv neste gang dere har feber ;)

 

Anonymous poster hash: c5e21...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye rare meninger om feber. 

 

Til HI: Det beste er nok å bite i det sure eplet og stikke termometeret inn der bak. Kanskje kjæresten din er av den typen som ikke liker å få et termometer inn bak, og derfor har utviklet denne fantastiske `sannheten`,slik at han slipper nettopp det.



Anonymous poster hash: aa06d...735
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hva han sier. :-) Hver gang jeg har hatt feber, får jeg vondt i øynene når jeg ser opp og til sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva han mener! Har det også sånn når jeg har feber, er som regel sånn jeg merker at jeg er syk. Det gjør vondt når jeg ser oppover og til siden.

 

Anonymous poster hash: d614b...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja her var det mye rart. Jeg forstår at det gjør vondt å se opp når man har feber, men det meste er jo vondt da, ikke bare det å se opp. Min kjæreste mener at dèt er et sikkert tegn på at man har feber, at hvis det gjør vondt når man ser opp- DA har man feber ;) Selv kjenner jeg kroppen min veldig godt, og kjenner derfor nesten eksakt hvilken temperatur jeg har (har testet med termometeret). Syns denne teorien han ikke heeelt holder mål ;)

 

Anonymous poster hash: 6d4d6...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja her var det mye rart. Jeg forstår at det gjør vondt å se opp når man har feber, men det meste er jo vondt da, ikke bare det å se opp. Min kjæreste mener at dèt er et sikkert tegn på at man har feber, at hvis det gjør vondt når man ser opp- DA har man feber ;) Selv kjenner jeg kroppen min veldig godt, og kjenner derfor nesten eksakt hvilken temperatur jeg har (har testet med termometeret). Syns denne teorien han ikke heeelt holder mål ;)

 

Anonymous poster hash: 6d4d6...679

På deg, nei. :-) På meg så gjør den det. Er ofte slik jeg får meg til å ta termometeret under armen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med teorien hans er jo at man også kan ha vondt i øynene uten feber. Som nå, jeg er sliten og trøtt og det gjør vondt både og se ned, opp og til sidene, men jeg er helt feberfri. Når jeg får feber derimot har jeg muskelsmerter i de store muskelgruppene og i huden, men aldri i øynene.

 

Nei tror han må lese seg litt opp på feber ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...