Gå til innhold

Drikker 2 glass rødvin hver kveld etter at jeg begynte på Zoloft for 2 mnd siden.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva som skjer, men jeg nyter det og slapper godt av.

Før var jeg stikk motsatt, aldri en dråpe alkohol i ukedagene.

 

Anonymous poster hash: 82d6a...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

D har funket veldig bra for meg med alkohol og zoloft:) alle reagerer ulikt . Du må kjenne på d selv. Og så lenge du har d bra så fortsett med d ;)

 

Anonymous poster hash: e3f2a...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo at man ikke skal drikke alkohol når man går på antidepressiva. (står faktisk i vedlegget) Men jeg tror ikke det er fysisk skadelig. Greia er at man ikke skal drikke når man er depressiv / full av angst fordi det gjør at man kan bli mere impulsiv og ta dårlige valg. I tillegg så kan man på grunn av depresjonen drikke på feil grunnlag. For å skade seg selv, for å glemme og få black put, for å "roe nervene" med andre ord bruke alkoholen til andre formål enn å nyte. Og det er da det kan bli farlig. 

 

Anyways. Jeg vil ikke si at to glass rødvin hver dag er en sunn vane. Hvorfor drikker du det? Du sier at du nyter det, men hvorfor kan du ikke ta deg alkoholfri vin, eller brus? Hvorfor akkurat noe som du vet ikke skal blandes med depresjon/angst what ever you have? Også sier du at det roer deg. Hva roer det? Finnes det ikke noen andre måter du kan roe deg ned på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en veldig dårlig uvane å tillegge seg. To glass hver kveld gjør det mer sannsynlig at etterhvert er det greit med et glass til, og kanskje enda et. Hvis du blir avhengig av det at du blir avslappet av det så risikerer du å bli alkoholiker.

 

Men du drikker vel ikke hver kveld når barna er hjemme?

 

Anonymous poster hash: 83215...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med damene over her! Å drikke 2 glass rødvin hver dag kan over lengre tid skape et farlig mønster. Jeg kjenner meg igjen at rødvin får en til og slappe av når man trenger og roe ned, men for meg er rødvin forbehold helgen når man skal roe ekstra ned og kose seg med et glass eller to. At du tar zoloft i seg selv er ok, og det gjør nok ikke at man i ny og ne tar seg et glass, men jeg vil påstå at du er på en farlig vei når du i tillegg trenger rødvin hver dag for å roe ned! Håper for din egen skyld at du gradvis prøver å kutte ned på rødvinen i hverdagen og, og klarer ikke du dette, så bør du ta kontakt med legen din og fortelle om din problemstilling, kanskje du trenger et annet medikament!

Klem til deg :-)

 

Anonymous poster hash: 2fee6...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...