Gå til innhold

Spørsmål om hjemmebesøk av barnevernet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå går det mot hjemmebesøk av barnevernet i morgen å er litt nervøs.

Hva sjekker de egentlig når de er der?

Hele leiligheten? Eller bare de rommene det blir naturlig å bruke når de er der som f.k.s kjøkken,stue og bad?

Å er det vanlig at de ser inni skapene og inni kjøleskapet?

Har en bekjent som kunne fortelle at det gjorde barnevernet hos hun :S

Beskymringsmeldingen barnevernet har fått på meg er at leiligheten er råtten,rot overalt og søppel overalt.

Så derfor jeg lurer på om de kanskje sjekker hele leiligheten da?

Har ikke noe å skjule,men skal de se soverommet så er det greit å bare rydde litt på foran.

Å for orden skyld så er det absolutt ikke noe i beskymringsmeldingen,det er bare barnefaren som hevner seg fordi han er forbanna på meg.

"Heldigvis" har han gjort det en gang før og,så meldingene hans blir mindre troverdig for hver gang de får se at det ikke er noe i påstandene.

Jeg bor i en ganske ny leilighet faktisk,å her er er det lite rot å søppelet blir kastet ut hver dag.



Anonymous poster hash: 7c243...f95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden bekymringsmeldingen går ut på at det er rot, søppel og skitten så vil jeg tro at de gjerne sjekker i skap osv. Men er jo litt rart at man får beskjed om besøk når det gjelder dette for da får man jo mulighet til å rydde og gjøre det rent.

 

Anonymous poster hash: 373bd...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok ryddet overalt for å være sikker. 

 

Det er sikker ulikt hva ulike barnevernpersonell gjør uansett. Noen er grundigere enn andre. 

Tviler på de bryr seg om litt rot uansett altså, men for sikkerhets skyld er det jo greit å ha det ryddig så slipper du den bekymringen. De er nok mest opptatt av barna, hvordan barna har det og deres relasjon til deg tipper jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de på barnevernet selv sa så skal det MYE rot før de reagerer,å at det er normalt at småbarnsforeldre ikke har det helt ryddig hele tiden.

Det er jo ikke sånn at soverommet ser bombet ut selvsagt,men visst skal inn der å se så vil jeg gjerne at det skal se bra ut.



Anonymous poster hash: 7c243...f95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bekymringsmeldingen går ut på at det er rot, søppel og skitten så vil jeg tro at de gjerne sjekker i skap osv. Men er jo litt rart at man får beskjed om besøk når det gjelder dette for da får man jo mulighet til å rydde og gjøre det rent.

 

Anonymous poster hash: 373bd...07d

Ja det syns jeg også var veldig rart!

Hadde nesten håpet at de kom uten å gi beskjed så de fikk se at det er normalt at det er ryddig og rent her.

 

 

Anonymous poster hash: 7c243...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer med innholdet i meldingene. Vanligvis oppholder man seg bare i "typiske oppholdsrom."

 

Ved en slik melding du beskriver ville jeg spurt om du kunne vise meg rundt i leiligheten.

 

mvh

barnevernansatt



Anonymous poster hash: 89c27...946
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sjekka skap og kjøleskap på sånne meldinger. Men titter jo rundt ved å spørre om å få en omvisning. Vanlig og spørre om barnet kan vise sitt rom. :)

Går nok bra. Vær deg selv og vis ditt hjem som det er. Ingen har det plettfritt,støvfritt og shina til enhver tid!

 

Hilsen bv.ansatt

 

Anonymous poster hash: 2c66e...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde hjemmebesøk av bv sa de faktisk, mens de var der, at de ikke hadde lov til å gå gjennom sakene mine. De kunne ikke åpner skap og skuffer, men kun se det som var naturlig å se (stue, gang osv, der de slapp å "røre" noe) 

Men bekymringsmeldingen på meg var pga min helse, og ikke rot. 



Anonymous poster hash: 41f97...231
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit!

Da må vi først øve på at når noen spør etter rommet hans så er det der :P

Han er bare 2 år så tror ikke helt at han hadde skjønt spørsmålet om å få se rommet hans :P

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 7c243...f95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nærmere ettertanke så bør nok soverommet ryddes litt uansett for sønnen min har det må å alltid skal leke i min seng selv om vi har besøk.

Å når han åpner døren så ser jo alle inn uansett egentlig.

Dessuten har vi bare ett soverom så visst de vil se hans rom så må de jo inn der uansett.

Men er ikke så mye å rydde uansett så det skal nok la seg ordne :)

 

Over til ett helt annet spørsmål:

 

Hva har dere på veggene på soverommet?

Her har jeg enda ikke fått noe opp noe særlig på veggene så det ser jo så kjedelig ut!

 

 



Anonymous poster hash: 7c243...f95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...