Gå til innhold

Hvem kan hjelpe meg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste 2årene sendt ut xantall søknader til både barnehager, butikker og div andre steder, men ikke fått ett eneste svar eller intervju..

 

For tiden jobber jeg som ringevikar på et sykehjem, og det er veldig lite vakter. Kan jo ikke leve slik.

 

Har dessverre ikke noe utdannelse siden jeg har jobbet siden vgs, og heller ikke visst helt hva jeg vil bli. Vil helst bare jobbe og tjene penger. Bor dessverre et sted der det er mye ledighet, så det er mange om de få jobbene.

 

Kan nav hjelpe meg med praksisplass eller annet? Selv om jeg ikke har rett på dagpenger? Gikk rett fra permisjon og ut i vikarjobbing. Hadde en jobb i en butikk, men denne gikk dessverre konkurs under permisjonen og jeg har ikke rett på dagpenger lengre..

 

Er det bedre med vikarbyrå?

 

 



Anonymous poster hash: e132c...972
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NAV er riktig instans for å bistå deg i å finne arbeid, ja. Det kan hende de vil anbefale at du flytter på deg.

 

Ellers er det jo et alternativ å ta utdanning. Da er Samordna Opptak og Lånekassen steder å lese seg opp.



Anonymous poster hash: a10c1...6e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner med utdanningen i august, men trenger jo en jobb nå, og som jeg kan ha etter hvert. men da får jeg ta kontakt med Nav.

 

 

 

De kan vel ikke kreve at jeg skal flytte?.



Anonymous poster hash: e132c...972
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV kan ikke kreve at du flytter, nei.

 

Men hvis du vil ha jobb, kan det hende du blir nødt å flytte. Hvis det ikke er jobb å få der du bor, så er det ikke det. NAV kan ikke trylle frem en jobb til deg. De kan hjelpe deg med jobbsøking, CV, søknadstekst og finne de stillingene som de tror at du har sjanse på å få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...