Gå til innhold

Kan en lege si dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var inne for utredning av habituel abort på sykehuset i dag.

Var innlagt for tre måneder siden for jeg ble syk sist jeg mistet. Hadde samtale med en lege da og fikk beskjed om å vente med å prøve til jeg hadde hatt mens en gang. Så jeg gjorde.

Samtidig havnet jeg i systemet for å få utredning.

Fikk brev rett etterpå at jeg ville få time innen fire måneder og ingen mer info.

I dag var jeg inne på timen min. Jeg er nå gravid i uke seks.

Når legen får vite dette sier "oi, ja DET var fryktelig dumt siden du nå skal utredes" jeg ble først litt lattermild og sa, det er jo pga dette jeg er her. Jeg blir gravid og mister. Hun sa det var vanskelig å gjøre alle undersøkelser nå og kunne ikke love meg noe.

Jeg vet selvsagt at INGEN kan love meg at denne gangen går det. Men BURDE jeg ikke fått beskjed om å vente å prøve i det første brevet fra sykehuset om det var så viktig? Nå er jeg bare lei meg og tenker at jeg kanskje har forsinket prosessen med å få barn i ytterligere ett halvt år.

Er jeg fryktelig nærtagende eller hva?

 

Anonymous poster hash: a964c...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde vel kanskje tenkt at det var lurt å vente selv. Og legen sier jo ting ut i fra et utredningsperspektiv. Du vil jo ikke få sjekket om det er forhold i livmor som gjør at du mister, og eventuelle hormonprøver blir påvirket av graviditeten.

 

Når det er sagt: gratulerer så mye som gravid! Tenk om det er akkurat denne gangen det skal gå bra :) (da spiller utredningen ingen rolle)

 

Anonymous poster hash: ee418...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er gravid? Gratulerer!

 

Det er riktig at det er vanskelig å få gjort utredning for habituell abort mens du er gravid. Forhåpentligvis bortfaller behovet, ikke graviditeten.

 

Og utover det - jeg anbefaler overbehandling: Fragmin, prednisolon og progesterontilskudd med en gang. Sjansene er gode for at en eller alle disse øker mulighetene for å forbli gravid, og om de ikke gjør det så er ingen skade skjedd. De fleste privatpraktiserende gynekologer vil skrive ut dette til en pasient med tre aborter bak seg.



Anonymous poster hash: 740ea...f8c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel kanskje tenkt at det var lurt å vente selv. Og legen sier jo ting ut i fra et utredningsperspektiv. Du vil jo ikke få sjekket om det er forhold i livmor som gjør at du mister, og eventuelle hormonprøver blir påvirket av graviditeten.

 

Når det er sagt: gratulerer så mye som gravid! Tenk om det er akkurat denne gangen det skal gå bra :) (da spiller utredningen ingen rolle)

 

Anonymous poster hash: ee418...f3b

Jo jeg SER den. Men det ble sagt så negativt.

Jeg er nok litt korttenkt for det var ikke i mine tanker å kanskje vente.

Men men. Jeg håper jo det går greit for det.

 

Anonymous poster hash: a964c...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du er gravid? Gratulerer!

 

Det er riktig at det er vanskelig å få gjort utredning for habituell abort mens du er gravid. Forhåpentligvis bortfaller behovet, ikke graviditeten.

 

Og utover det - jeg anbefaler overbehandling: Fragmin, prednisolon og progesterontilskudd med en gang. Sjansene er gode for at en eller alle disse øker mulighetene for å forbli gravid, og om de ikke gjør det så er ingen skade skjedd. De fleste privatpraktiserende gynekologer vil skrive ut dette til en pasient med tre aborter bak seg.

 

Anonymous poster hash: 740ea...f8c

Jeg fikk progesteron. Så får håpe det gjør susen.

 

Anonymous poster hash: a964c...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo litt dumt at du valgte å ikke lese deg opp om dette på egenhånd, du skulle jo tross alt utredes. Men alle gode ting er 4, 50-70 % av kvinner som har gått gjennom habituell abort lykkes med den fjerde spiren. Masse lykke til med resten av svangerskapet.



Anonymous poster hash: a17e8...c8c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...