Gå til innhold

Drittsjef....


LME1001

Anbefalte innlegg

Er superskuffet over sjefen, og lurer på om jeg har rett til å være det..?

 

Jeg er lærer, og skal ut i permisjon 2 dager etter vinterferien. Jeg har lenge sagt fra til rektor at jeg vil ta de to dagene ut i ulønnet fri, og dermed få permisjon halvannen uke før tida (pga ferien). Han har sagt at hvis jeg er villig til å ta vårens foreldresamtaler før jeg går ut i permisjon, skal vi nok "finne en løsning" for disse to dagene det er snakk om. Nå har jeg gjennomført alle samtalene (21 stk) og jobbet ræva av meg, er totalt utslitt og har ikke vært borte en eneste dag i svangerskapet, så sier han nå at jeg må komme 4-5 timer en av dagene etter ferien for å ha overgangssamtale med hun som skal overta stillingen min. Whaaat?

 

Jeg er skuffet som f.. for at han ikke bare kan gi meg fri. Jeg kan selvfølgelig bare gjøre som jeg i utgangspunktet sa, ta de to dagene ulønnet, men da føler jeg jo at jeg har gjort alle foreldresamtalene og all nødvendig forberedelse til disse for ingen nytte.

 

Innspill, anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke du har rett til å være sur, det må jo til. Men synes jo han kunne gjort deg oppmerksom på dette tidligere. 

 

 



Anonymous poster hash: 858e2...3d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er sur. Du har gjort din del av avtalen og han holdt ikke sin. Dette burde han sagt i fra om tidligere.

 

Men hvorfor skulle du absolutt ta to dager ulønnet?

 

Anonymous poster hash: a77b3...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du forklarer det har han jo ikke sagt JA du kan få fri.

Skjønner du er skuffet men jeg tolker det som han skulle prøve å få det til.

Det er snakk om en halv dag ekstra. Er det så ille?

 

Anonymous poster hash: 8a0f1...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her burde rektor fått vikaren til å komme til skolen FØR vinterferien slik at du kunne gått gjennom opplegget med henne da. Og 4-5 timer? Kan da umulig være nødvendig det? Så lenge du skriver ned rutiner og diverse tips og råd, så burde det holde lenge med 1 times gjennomgang. Er rektor uerfaren eller bare vanskelig?



Anonymous poster hash: f8b4f...c9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men, har du samvittighet til å overgi klassen din uten å gi informasjon? Tenk på alle elevene som nyter godt av ditt møte med ny pedagog. Dessuten så får du jo avspassert overtiden du har fått når du har avholdt foreldresamtalene i vinterferien.

 

Anonymous poster hash: 87947...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo til?? Hva må til? Overgangsmøtet? Det kan vi vel like godt ta før ferien, mens jeg fortsatt er på jobb?

 

Grunnen til at jeg vil ha de to dsgene fri, er for at jeg skal få permisjon/fri halvannen uke tidligere. Jobber fullt og er naturlig nok sliten, og vil derfor slippe å jobbe de to usle dagene etter ferien.

 

Jeg har jo jobbet en drøss med timer ekstra de soste tre ukene for å rekke alt dette, og så klarer han ikke gi meg fullt fri de to dagene, når han har sagt at "det skal vi nok klare"..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er skuffet, det gjør jeg. 

 

Men jeg ville nok gjort som sjefen sa... siden det virker jo ikke som at han har sagt JA, du får fri. Vanskelig for oss som kun hører din side av historien. Kanskje har han prøvd å finne en løsning uten å ha klart det?

en kan du tilby deg å gjøre overgangsamtalen tidligere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, har du samvittighet til å overgi klassen din uten å gi informasjon? Tenk på alle elevene som nyter godt av ditt møte med ny pedagog. Dessuten så får du jo avspassert overtiden du har fått når du har avholdt foreldresamtalene i vinterferien.

 

Anonymous poster hash: 87947...2cc

Selvfølgelig skal jeg gi mine elevopplysninger videre til vikaren, hun får jo elevpermen min. Og jeg skal skrive ned alt hun må vite/ta hensyn til. Og jeg er villig til å ha et overgansmøte, men drt må være før jeg er ferdig, og det er før vinterferien.

 

Hva mener du med at jeg uansett får avspasert..? Jeg kunne sagt nei til å gjennomføre samtalene, at vikaren får ta det selv når de egentlig skal holdes i mai, men jeg valgte å gjennomføre de, noe jeg ikke hadde trengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er skuffet, det gjør jeg.

 

Men jeg ville nok gjort som sjefen sa... siden det virker jo ikke som at han har sagt JA, du får fri. Vanskelig for oss som kun hører din side av historien. Kanskje har han prøvd å finne en løsning uten å ha klart det?

en kan du tilby deg å gjøre overgangsamtalen tidligere? :)

Jeg har tilbudt å ta møtet før vinterferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skjønner at du er skuffet, det gjør jeg.

 

Men jeg ville nok gjort som sjefen sa... siden det virker jo ikke som at han har sagt JA, du får fri. Vanskelig for oss som kun hører din side av historien. Kanskje har han prøvd å finne en løsning uten å ha klart det?

en kan du tilby deg å gjøre overgangsamtalen tidligere? :)

Jeg har tilbudt å ta møtet før vinterferien.

 

 

ok, men da var det tydeligvis av en eller annen grunn ikke mulig. Kanskje vikaren ikke hadde mulighet da?

Det er ikke så mye en sjef kan gjøre med det. Kanskje han trodde han kunne fikse det for deg, og så gikk det ikke? 

Selv om man er sjef er man ikke allmektig... Men som sagt, jeg vet jo ikke noe om dette. Kan være han bare ikke bryr seg om hva du vil for det jeg vet... :P 

 

Jeg skjønner likevel godt at du er skuffet, Det setter litt demper på stemningen når man vet at man må inn igjen på jobb, selv om det bare er for et par timer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har satt betingelser og sagt at det blir nok en løsning. Du oppfyller betingelsene, men han finner ingen løsning og setter isteden flere betingelser. Jeg synes det er dårlig gjort av ham!

Skjønner godt at du er skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...