Gå til innhold

Drittsjef....


LME1001

Anbefalte innlegg

Er superskuffet over sjefen, og lurer på om jeg har rett til å være det..?

 

Jeg er lærer, og skal ut i permisjon 2 dager etter vinterferien. Jeg har lenge sagt fra til rektor at jeg vil ta de to dagene ut i ulønnet fri, og dermed få permisjon halvannen uke før tida (pga ferien). Han har sagt at hvis jeg er villig til å ta vårens foreldresamtaler før jeg går ut i permisjon, skal vi nok "finne en løsning" for disse to dagene det er snakk om. Nå har jeg gjennomført alle samtalene (21 stk) og jobbet ræva av meg, er totalt utslitt og har ikke vært borte en eneste dag i svangerskapet, så sier han nå at jeg må komme 4-5 timer en av dagene etter ferien for å ha overgangssamtale med hun som skal overta stillingen min. Whaaat?

 

Jeg er skuffet som f.. for at han ikke bare kan gi meg fri. Jeg kan selvfølgelig bare gjøre som jeg i utgangspunktet sa, ta de to dagene ulønnet, men da føler jeg jo at jeg har gjort alle foreldresamtalene og all nødvendig forberedelse til disse for ingen nytte.

 

Innspill, anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke du har rett til å være sur, det må jo til. Men synes jo han kunne gjort deg oppmerksom på dette tidligere. 

 

 



Anonymous poster hash: 858e2...3d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er sur. Du har gjort din del av avtalen og han holdt ikke sin. Dette burde han sagt i fra om tidligere.

 

Men hvorfor skulle du absolutt ta to dager ulønnet?

 

Anonymous poster hash: a77b3...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du forklarer det har han jo ikke sagt JA du kan få fri.

Skjønner du er skuffet men jeg tolker det som han skulle prøve å få det til.

Det er snakk om en halv dag ekstra. Er det så ille?

 

Anonymous poster hash: 8a0f1...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider