Gå til innhold

Hjelp meg med kosthold :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Prøver å legge om kostholdet mitt, fra omtrent kun Toro og kjøpebakst til å lage mer fra bunnen av. Samtidig prøver jeg å gå ned litt i vekt. Men jeg er så i tvil på kostholdet.. Spesielt på bakverk. Har såvidt begynt å bake egne rundstykker, men er de sunne nok for meg som vil ned i vekt? Spiser svært lite brød-varer, ca ett rundstykke om dagen. Men vil gjerne at det skal være kalorifattig. Lagde idag rundstykker av 500gr hvetemel 500gr sammalt hvete (fin), og puttet oppi masse linfrø og gresskarkjerner. Hva tenker dere om det? Har dere evnt noen fine sunne oppskrifter på rundstykker som de gode? :) Er ikke så glad i rugbrød, det blir altfor grovt for meg..

 

Anonymous poster hash: f5e8b...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis utgangspunktet ditt er Toro og kjøpebakst så er det litt vanskelig å gi deg gode kostholdsråd her i et forum..... Hvor skal man begynne?? Begynn med så rene råvarer som mulig.

 

Anonymous poster hash: befc6...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør som du ser egentlig kun etter gode oppskrifter på rundstykker som er gode OG sunne som jeg kan bake selv og ha i fryseren. Er de jeg laget idag veldig usunne (sammalt fin hvete, hvetemel, gresskarfrø, linfrø, melk, salt, vann) ? Hva bør jeg endre i oppskriften?

 

Anonymous poster hash: f5e8b...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du bruker mye Toro, kan jeg anbefale deg Ingers kokebok, er mange sunne og lettlagelige oppskrifter der. Også på brød / rundstykker. 

 

Iallefall burde du lære deg de rettene du lager mest fra bunnen.

Om du kjøper feks toros barnais den som du skal bruke smør i , så star det en oppskrift bak på hvordan du lager den kalorifattig. med egg og sitron. den får du kjøpt i 4 pack som er billigere enn å kjøpe 1 og 1.

 

Ellers er det viktig å tenke på at feks fiskefileer, kyllingfileer osv er mye sunnere enn kjøttdeig og farsemat :)

 

Sett deg opp en handleliste med sunne middager og handle inn sunt, så er det lettere å holde seg unna usunnheter, så lenge du har noe greit å spise. 

 

du kan google og finne mange blogger, oppskrifter osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å lage mesteparten av mat og sauser fra bunnen av, er bare bakster jeg sliter litt med. Syns gjærbakster er kjedelig, så har vært så enkelt å bare kjøpe noe på butikken. Men har bakt litt i det siste, og prøvd meg frem litt iallefall :) Må bare finne noen oppskrifter jeg er trygg på er greie for meg som vil litt ned i vekt, ellers føles det litt bortkastet :) takk for rådene :)

 

Anonymous poster hash: f5e8b...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...