Gå til innhold

Mamma ga babyen sjokolade! (3 mndr.)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er forbanna, for hun vet at jeg har sagt at hun bare skal ha morsmelk en stund til.

Jenta mi har akkurat blitt tre mndr., og jeg fullammer henne fremdeles. I dag passet mamma henne litt da jeg var i buttikken, og da jeg kom hjem hadde jenta mi noe brunt rundt munnen. Mamma hadde latt henne smake litt sjokolade "for hun hadde tydelig lyst til det". Jeg ble skikkelig forbanna, litt fordi hun vet hva jeg mener om det, men mest fordi jeg virkelig ikke vil at datteren min skal utvilke sug etter noe annet enn melk mens hun er baby. 

 

Jeg vet at det sikkert ikke vil skade henne, men sjokolade, liksom! Jeg synes det er utrolig dumt og egoistisk at mamma, bare fordi hun ville teste, liksom, og hvordan skal jeg kunne vite at det ikke skjer igjen?

 

Grr..



Anonymous poster hash: eb531...dde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde klikka!!

Takk for det! Mamma bare lo og sa jeg skulle slappe av litt. Fy pokker!

 

Anonymous poster hash: eb531...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun respekterer tydeligvis ikke at det er du som har ansvar for og dermed kan bestemme hva som er best for din datter.

 

Enig med Tjofsen, dette er respektløst og helt uakseptabelt!

Jeg ville heller ikke latt henne vært alene med babyen på en gooood stund.



Anonymous poster hash: 08d7a...9d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Mormora hadde jeg latt få en passende straff: å ikke være alene med babyen på mange mnd. Og når hun ber om å få passe baby alene hadde jeg bedt henne slappe av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være noe galt med mennesker som verken respekterer foreldrene til en liten baby og heller ikke forstår at det kan være direkte skadelig å gi små babyer enkelte ting.

F.eks skal de ikke ha noe med melkeprodukter før de er 1 år.



Anonymous poster hash: e43c3...43e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være noe galt med mennesker som verken respekterer foreldrene til en liten baby og heller ikke forstår at det kan være direkte skadelig å gi små babyer enkelte ting.F.eks skal de ikke ha noe med melkeprodukter før de er 1 år. Anonymous poster hash: e43c3...43e

De kan fint smake på melkeprodukter før de er ett år. Mine fikk såvidt smake på is, krem og yoghurt som 7 mnd gamle. Da kun som smaksprøver. Det er ikke farlig. Grunnen til at man ikke skal mate dem med melkeprodukter fastvtil de er ett år er pga lavt jerninnhold.

 

Anonymous poster hash: 79937...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro dæ ned glansvask. Er det førstemann? Jeg var akkurat lik deg med nummer 1, panikk for det meste med mat, alt skule gis til rett td, ingen sukker før 2 år og jeg vet ikke hva. Nå, derimot, med store søsken og lillesøster som hermet etter alt det de store gjør og får, hehe. Den babyen vår har fått sniksmaket på mye av det disse eldre har spist, både sjokolade og is, og sikkert mye jeg ikke vet. Eneste er at de aldri gir det er nøtter og honning, der går grensen.

trist ikke mammaen din respekterer deg, men jeg tenker at hun bare ville skjemme bort litt barnebarnet sitt. (er det første Hennes og?)

 

Anonymous poster hash: 398e4...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sur hadde jeg nok blitt, men hadde ikke klikka av den grunn. Shit happens.

 

Anonymous poster hash: 91978...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine svar. Med unntak av sistemann her som "bare mener hun skulle skjemme bort litt", så virker det som om de fleste forstår  at jeg reagerer.

 

Mamma har slitt mye med spiseforstyrrelser, og derfor har jeg snakket mye med henne om at jeg vil barna skal skjemmes bort med opplevelser og kos, og ikke godis. Det med SFen hennes gjør meg stressa, for jeg selv slapp unna hennes forvridde syn på mat med nød og neppe. Jeg skrev ikke om det i hovedinnlegget, men jeg synes liksom det er ekstra alarmerende pga. det..

 

Takk alle sammen!

 

Hi

 

 



Anonymous poster hash: eb531...dde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! overhysterisk? ja!! garantert ditt første barn.. skal du virkelig straffe moren din med at hun ikke skal få passe barnebarnet på flere mnd???



Anonymous poster hash: 1a3dd...445
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var unødvendig, men nå som du har roa deg ned litt synes jeg du skal smile litt av det.

Hvis det er det eneste gale hun har gjort ift. babyen syns jeg i alle fall ikke du skal straffe henne ved å ikke la henne ha babyen på lenge. Du har sagt fra hva du mener - gi henne en sjanse til, og glem dette. Det som har skjedd er helt ufarlig, og ikke noe å være langsint eller bli uvenner for.



Anonymous poster hash: 587d8...14d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har 2 barn fra før så vil nok babyen få smake på mer enn litt sjokolade i fremtiden ;)



Anonymous poster hash: 1a3dd...445
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke hysterisk å sette grenser for moren sin når hun så tydelig ikke respekterer at du som mamma til babyen bestemmer hva hun skal få spise og ikke. Det handler ikke om at babyen er døden nær av sjokoladesmaken, men at bestemor gjør et overtramp overfor sin egen datter. 

 

Hadde blitt skikkelig sur selv. 



Anonymous poster hash: 7da31...f25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...