Gå til innhold

Hvilken barnevakt hadde du valgt til storebror under fødsel nr 2 av disse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1. Familie. Bor i nærheten, men har ikke bil. Jobber 100%, men ulike tider, seneste er halv fem. Da blir det en del "bekymringer" ang logistikk i forhold til når fødsel starter og om hun rekker å hente gutten i barnehagen. Ellers så må hun få en annen til å hente også henter hun han der. Hun må hentes hvis det skjer på natten, men kan også risikere at hun jobber tidlig og da blir levering også trøblete. Det hadde ordnet seg på noe vis, men mye bekymringer (for meg). Da er eldsge i bhg og de sover her.

 

2. Familie. Hun jobber i nordsjøen og er hjemme i god margin rundt de ukene det kan skje. Hun er da tilgjengelig helge døgnet. MEN hun bor en halvtime unna og velger vi dette alternativet så må vi håpe på en fødsel som ikke går kjempefort. Når fødselsen starter må far og barn kjøre meg på sykehuset og kjøre videre til barnevakta. Da sover han der og er ikke i barnehagen.

 

Gutten har et like godt og nært forhold til begge alternativ og det er nær familie. Hva ville dere valgt?

 

 

 

Anonymous poster hash: 34681...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alternativ nr 1 kan være der til nr 2 kommer. Sånn gjorde vi det da barnevakten bor 1 og en halv time unna. Så vi hadde en barnevakt som kunne være der med engang til den andre kom. Funket fint . Vi gjorde det sånn fordi jeg har raske fødsler og fødte på 2 timer og 40 min sist.Har nr 2 bil? Kan nr 2 komme hjem til dere?

Endret av *Smiley*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men velger vi alternativ 2 så skal han være der og ikke her. De bor 30 min unna og vi bor 5 minutter unna sykehuset. Så da bruker han litt tid på å levere gutten der. Brukte 20 timer på forrige fødsel

 

Anonymous poster hash: 34681...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så mye styr. Er de gode venner/familie, så er de begge karate, og så finner dere ut av hva som er best når fødselen starter. Slikt kan ikke planlegges ned i minste detalj.

 

Anonymous poster hash: f6f46...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, for at jeg skal kunne slappe av før fødsel så må vi bestemme oss for at en av de skal stille opp og forvente seg en tlf når som helst på døgnet.

 

Anonymous poster hash: 34681...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok ha avtalt med nr2, men spurt nr1 om de kunne vært backup.

 

Om du føler fødsel er veldig nær hadde jeg valgt nr 1, men føles det ut som det tar tid hadde jeg sendt til nr2. Siden det da blir mindre styr for dere om det tar tid. Slipper å tenke på om de skal på jobb, og barn må i barnehage osv.

 

Selv hadde jeg backup når jeg ventet nr2. Min mor som skulle passe siden jeg bodde hos henne de siste ukene. Jeg orket ikke en lang biltur med dårlige veier når jeg var i fødsel, så flyttet inn hos mamma siden hun bor 10min unna sykehuset. Men hadde fødselen startet hjemme hadde jeg måtte bli avlevert på sykehuset og barnet bli kjørt til den besteforeldren som var i nærheten. (Mest sannsynlig blitt sluppet av på bestefarens jobb, og blitt hentet av en eller annen der. Det hadde besteforeldrene ordnet opp i uten at vi måtte tenke på. )

Når jeg fødte nr1 så hadde jeg backup på hvem som ble med meg på sykehuset siden faren jobbet langt unna. Akkurat da fødselen startet var in backup opptatt (min far) så min mor ble med. Min far kom når han var ferdig og mamma dro hjem. Etter hvert kom min mann. (Så en salig blanding. Mamma ønsket ikke å være med på fødsel, men det var greit når de andre var forhindret og det tok tid. Pappa syns det var helt greit, vi er ganske like så føler det er bedre enn med mamma som er stikk motsatt av meg. Hun og min søster er mer like, og hadde nok fungert mer sammen under en fødsel. )

 

Anonymous poster hash: e335d...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Hvis nr 2 kunne kommet til dere hadde det vært lettere men går ikke det så er vel de alternativet. Høres ikke ut som det er så mange andre måter å gjøre det på enn at du får bli sluppet av på sykehuset .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi hadde gått for nr 1 så hadde han måtte han kjørt meg til sykehuset først uansett siden barnevakta da må bruke vår bil til og fra jobb og kjøring og henting i barnehagen. Vanskelig dette altså. Og jeg tenker så mye på det at jeg ikke klarer å glede meg til fødsel. Vil jo at storebror skal ha det bra

 

Anonymous poster hash: 34681...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...