Gå til innhold

Hvordan kjøper man bil? Hvordan gå frem for å kjøpe bil?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe min første bil og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem? Handle privat eller gjennom bilbutikk? Ny? Gammel?

 

Jeg er student og har ikke råd til å kjøpe meg så veldig dyr bil! Max 40.000 :-)

 

Hjelp meg! Hvordan går jeg frem?

 

*blank*



Anonymous poster hash: 50c37...82a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For 40000 kr får du ikke så veldig mye bil. Du kan sjekke finn så ser du hvor mye du må ut med for en trygg og sikker bil.

 

Anonymous poster hash: 31415...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du så uerfaren hadde jeg valgt en forretning....du blir rundlurt av private. ta gjerne med deg en du kjenner som kan hjelpe deg og se....og se om det er noen feil...er ingen spørsmål som er dumme for en forhandler...jo mere du spør jo bedre er det....



Anonymous poster hash: be4cf...e90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede rukket å kjøpt 3 biler i en alder av 22 år. 2 private og 1 i forhandler. For 40 tusen får du en helt ok bil, ikke noe fancy og du må regne med at den har gått langt.

 

Hvordan gå fram? Hvis du vil kjøpe privat så kan du se på finn.no f.eks. Da kontakter du selgeren, spørr litt om bilen (årsmodell, km stand, hvordan den ser ut osv) men husk at bilder kan lyve, det kan også selgeren så vær ganske sikker på bilen om dere avtaler å møtes. Kjipt hvis den viser seg å være et vrak når du skal se på den...

 

Vil du kjøpe fra forhandler så er det bare å besøke en bilforetning eller se på nettet. Der står det hvem du skal kontakte ang et kjøp. anbefaler å kjøpe fra forhandler, da for du mest sannsynlig en liten garanti som kan være kjekk hvis det er noe galt med bilen . Pluss at den for en grundig service før du overtar den.

 

Lykke til :)

 

 

Anonymous poster hash: c9143...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Toyota fra en bruktbilhandel for under 40.000. Den kjører og går, og vi har ikke hatt en eneste utgift på bilen de fire siste årene. Har hatt den på to eu-kontroller, og den er helt strøken :)

Er veldig fornøyd med den bilen.

 

Anonymous poster hash: bd366...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikk.no har en fane for biler, der er det gode artikler om bruktbilfellene og hvilke gode biler man finner til en god pris. Der står også noen råd om hva man skal se etter, spørre om og diverse annet.

 

Lykke til med bilkjøp, og hvis du har mulighet så ville jeg spurt en venn eller familiemedlem som kan litt om bil om å være med deg å se på bilene du ønsker :)

 

Anonymous poster hash: a5ccd...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du kjøpe bil privat, så ta med deg en som har god greie på bil når du skal se på bilen. Har du ingen i nettverket ditt som kan brukes, vil jeg anbefale deg en forhandler.

 

Tenk litt gjennom på forhånd hva du trenger. Størrelse for eksempel. Bensin eller diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...