Gå til innhold

Tør ikke bli med på spinning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å delta på min første spinning-time, men er i så elendig form. Utrolig dårlig kondis :( Hvordan er timene, er det slik at de andre merker at jeg sykler i lavere tempo (hvis jeg velger sykkel lengst bak)? Hva med instruktør, hvordan oppfører de seg i forhold til de som ikke klarer å følge tempo? Nervøs :(

 

Anonymous poster hash: 45948...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spinning er den saltimen der det merkes lminst at andre er i dårlig form. Du velger motstanden på sykkelen selv og på den måten intensiteten uten at andre legger merke til det. De fleste er mer enn nok opptatt av seg selv og instruktøren. På de treningsstedene jeg har syklet demper de belysningen i salen og har spottlys på instruktøren. Du kan slappe helt av. Det er også helt lovlig å ta pauser, mest naturlig er det da å bare skru ned motstanden igjen. Spinning er en utrolig bra kondistime, så du vil merke forbedring raskt. Lykke til, bare å glede seg :)



Anonymous poster hash: 29d47...59e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning er perfekt hvis du føler deg i litt dårligere form! Man skrur hele tiden av og på motstand så det blir tyngre eller lettere å trø. Så du trenger ikke trø saktere, du kan bare ta på mindre motstand og det er det ingen som vet! Du kan og bare late som du skrur på motstanden hvis du føler du må det.

 

Lykke til! Spinning er veldig gøy!

 

Anonymous poster hash: fa1e0...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste instruktører har såpass sosiale intelligens at de forstår hvorfor du ikke holder samme tempo som resten. Setter du deg på en sykkel langt bak vil ikke så mange legge merke til deg. Men er du i elendig form ville jeg ha startet på en ergometersykkel for meg selv og trent litt på andre kondisjonsapparater først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er første gang kan det være lurt å spørre instruktøren hvordan du stiller inn sykkelen, de er veldig behjelpelige. Setet skal stort sett være i hoftehøyde når du står ved siden av sykkelen, men dette merker du jo når du setter deg på.



Anonymous poster hash: 29d47...59e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd, det var betryggende å lese :) Får bare kaste meg ut i det da! Har trent litt før, er stort sett kondisen som er problemet- og selvtilliten. Takk jenter :) HI

 

Anonymous poster hash: 45948...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gul stjerne

Kast deg ut i det! Det er ingen grunn til å tørrtrene på ergometersykkel først hehe. Det er like enkelt som beskrevet over, og er du heldig lærer du å elske spinning - som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært helt topp om jeg i tillegg lærte å like det! Krysser fingrene! :)

Har i tillegg frykt for å booke time og innse at jeg er den eneste, eller kanskje 1 av 2 som kommer. Da hadde jeg dødd tror jeg.. Pleier det å komme mange? HI

 

Anonymous poster hash: 45948...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært helt topp om jeg i tillegg lærte å like det! Krysser fingrene! :)

Har i tillegg frykt for å booke time og innse at jeg er den eneste, eller kanskje 1 av 2 som kommer. Da hadde jeg dødd tror jeg.. Pleier det å komme mange? HI

 

Anonymous poster hash: 45948...4b9

Bruker som regel å være MANGE på venteliste så du bør vare kjapp ute om du vil ha time. I alle fall her.

På enkelte timer kan det være 99 på venteliste :) Altså i tillegg til de som vet de har fått plass.

 

Anonymous poster hash: 92fde...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det hadde vært helt topp om jeg i tillegg lærte å like det! Krysser fingrene! :)

Har i tillegg frykt for å booke time og innse at jeg er den eneste, eller kanskje 1 av 2 som kommer. Da hadde jeg dødd tror jeg.. Pleier det å komme mange? HI

 

Anonymous poster hash: 45948...4b9

Bruker som regel å være MANGE på venteliste så du bør vare kjapp ute om du vil ha time. I alle fall her.

På enkelte timer kan det være 99 på venteliste :) Altså i tillegg til de som vet de har fått plass.

 

Anonymous poster hash: 92fde...1bc

Det må da være veldig forskjellig fra sted til sted. Her er det max 10stk på venteliste på de mest populære tidspunktene. Som oftest er det 1-2sykler ledig

 

Anonymous poster hash: 4db05...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så bra du føler deg etterpå - så gjør du noe med den dårlige kondisen.

Note to self - jeg må også komme meg på en spinningtime i løpet av helgen. Takk for inspirasjon. Så er vi 2 på spinning med dårlig (eller i mitt tilfelle - elendige - kondisjon!! ;-) )

 

Anonymous poster hash: 40692...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, godt å høre! Kanskje vi tilogmed går på samme time ;) Jeg er hun knallrøde, gjennomvåte av svette som unngår all blikkontakt etter timen ;)

 

Anonymous poster hash: 45948...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he.. jeg er hun som skal på fresh fitness der de kun har virtuelle timer og likevel gjemmer meg bakerst i salen ;-) Lykke til, dette får vi til!! :-)

 

Anonymous poster hash: 40692...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...