Gå til innhold

Føler at bursdag for datteren bare blir tull i år.. Er litt trist.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datteren blir 3 og gleder seg masse til å bli "stor jente" som hun sier selv. 

 

Men jeg har helt angst for å ordne bursdag for henne i år. Jeg vil veldig gjerne at hun skal ha kontakt med familien min, men jeg har siden forrige bursdag- sett de fleste 1 gang.. Ingen som spør hvordan det går med oss eller er interessert i å treffe oss. Jeg har ikke kjempelyst til å kjempe for å ha kontakt med familien min jeg heller egentlig. Har hatt et veldig tøft år med samlivsbrudd, så fokuset mitt har ikke vært på å ta masse kontakt med folk.. Er rett å slett veldig sliten. 

 

På faren sin side har han en mor som ordner alt. Så de skal ha barnebursdag med tema og voksenbursdag. Hun ordner mat og kaker- inviterer alle og alt. 

 

Mammaen min lever ikke lenger, pappaen min er mer barn enn voksen og familien min hører jeg ikke noe fra. Venner har jeg ikke hatt overskudd til så de er logisk nok lei av meg for at jeg ikke har tatt masse kontakt - selv om de ikke gjør det selv. De vennene jeg har mest kontakt med er ikke interessert i datteren min (Venner uten barn selv) 

 

Så jeg sitter her alene og gråter egentlig.. Vil så gjerne gi datteren min en bra feiring, men jeg føler meg så forferdelig alene. Er så redd for at hun skal se hvor fint og gøy det er hos besteforeldrene på fars side vs hvordan det er hos meg. Samtidig som jeg er kjempetakknemlig for alt de gjør for henne. De er helt fantastisk. De vil at hun skal flytte med pappaen sin til dem og være hos han 100%.. i tider som dette vurderer jeg om det kanskje hadde gitt henne et finere liv enn det jeg kan tilby. Forferdelig trist ting å skrive.. 

 

Jeg har såvidt ny samboer, og han har jo ikke noe ansvar for henne, ikke noe særlig deltagelse i sånne ting enda.. familien hans er ikke nær nok og ingen i min familie har møtt han, så føler det bare blir kleint egentlig. 

 

Misunner helt sykt dere som har sammensveiset familie. Jeg hadde mammaen min jeg, og det holdt for meg- så når hun døde under mitt svangerskap ble det forferdelig tomt og ensomt. 

 

Uff.. dette ble langt, men jeg må bare få det ut. 

 

 



Anonymous poster hash: 46c7c...dba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du... hadde jeg vært deg, så hadde jeg ordnet det sånn at datteren min og jeg hadde funnet på noe bare oss den dagen.

Dratt på kino, på Burger King, Lekeland. gå på lekebutikken og handle ett eller annet kjekt bare oss to og virkelit feiret bursdagen på den måten.

 

Siden hun får selskap hos faren så har du faktisk muligheten til å droppe dette, og heller konsentrere deg om at dere to kan kose dere.

Datteren din kommer nok til å sette enda større pris på en hel kosedag med deg, en enda et selskap som varer bare noen timer.

 

Cheer up,mate! Det er INGEN i verden som kan erstatte deg for datteren din- ALDRI! Husk det. Du er mammaen hennes og hun elsker deg for akkurat den du er og hvordan dere har det. :)



Anonymous poster hash: fcbb4...531
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går hun i bhg? Hva med å invitere to lekekamerater fra bhg med foreldre? Og bare ta det helt enkelt siden de er så små? Mest frilek og la de dille, og spise kake. Evt feire bare hun, deg og samboer. Og evt med dukker og bamser. Hun er så liten så hun trenger ikke en stor fancy fest, du kommer langt med en kake og ballonger:)

 

Anonymous poster hash: 01871...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går hun i bhg? Hva med å invitere to lekekamerater fra bhg med foreldre? Og bare ta det helt enkelt siden de er så små? Mest frilek og la de dille, og spise kake. Evt feire bare hun, deg og samboer. Og evt med dukker og bamser. Hun er så liten så hun trenger ikke en stor fancy fest, du kommer langt med en kake og ballonger:)

 

Anonymous poster hash: 01871...976

Enig! To-tre (eller én) jevngammel fra barnehagen eller nabolaget. Pølser, kake/muffins, kjole og ballonger. Det blir garantert suksess :-)

 

Anonymous poster hash: d217f...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun går i barnehage - inviter alle i hennes alderskull i avdelingen/basen. Ha en morsom barnebursdag!



Anonymous poster hash: 56c3f...3f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være veldig negativ nå, men jeg har ikke kontakt med noen av foreldrene i barnehagen. Alle er 10 år eldre enn meg, har bittelitt sosialangst så å invitere flere jeg ikke kjenner i det hele tatt er verre enn familien igjen :P  Men en hel dag bare oss og gjøre masse kos høres jo egentlig ganske koselig ut :) 

 

Bare litt trist at hun har så mye nær familie i hjemlandet til far, og her er det ingen som bryr seg ordentlig. Har noen venner med barn, men de har jo aldri tid til å møtes når jeg først har energi nok til å foreslå det, ellers kunne jeg invitert dem.

 

HI



Anonymous poster hash: 46c7c...dba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker det samme som de andre her - be barn fra barnehagen (dersom hun går der), og lag en fin barnebursdag for henne. Da kan du finne på et tema som hun liker, hun kan være med og bake kake osv. Her hjemme er det uansett alltid barnehagebursdagen barna gleder seg mest til, familiebursdagen er visst ikke så nøye. ;)

 

Synes uansett det er trist at du har det slik da, og håper du etterhvert finner energi til å ta opp igjen båndene med vennene dine. Jeg har mange venner jeg har "funnet igjen" etter ti år, og det føles ofte ut som vi aldri egentlig har sluttet å være venner. Blod er ikke alltid tykkere enn vann, og gode venner kan være like gode, om ikke bedre å ha enn familie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke for å være veldig negativ nå, men jeg har ikke kontakt med noen av foreldrene i barnehagen. Alle er 10 år eldre enn meg, har bittelitt sosialangst så å invitere flere jeg ikke kjenner i det hele tatt er verre enn familien igjen :P  Men en hel dag bare oss og gjøre masse kos høres jo egentlig ganske koselig ut :)

 

Bare litt trist at hun har så mye nær familie i hjemlandet til far, og her er det ingen som bryr seg ordentlig. Har noen venner med barn, men de har jo aldri tid til å møtes når jeg først har energi nok til å foreslå det, ellers kunne jeg invitert dem.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 46c7c...dba

 

Så ikke svaret ditt før jeg postet. Jeg synes du er litt vel negativ ja. Det skader ikke å invitere vennene dine med barn, kanskje de har tid hvis du ber dem litt i forveien. Jeg synes ikke det er så veldig stas å ha andre foreldre her jeg heller, hvertfall ikke de jeg ikke kjenner så godt, men det er noe jeg bare biter i meg for barnas skyld. Man blir aldri kjent med nye mennesker hvis man ikke er litt åpen selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går hun i bhg? Hva med å invitere to lekekamerater fra bhg med foreldre? Og bare ta det helt enkelt siden de er så små? Mest frilek og la de dille, og spise kake. Evt feire bare hun, deg og samboer. Og evt med dukker og bamser. Hun er så liten så hun trenger ikke en stor fancy fest, du kommer langt med en kake og ballonger:)Anonymous poster hash: 01871...976

Denne signerer jeg.

 

Hun er så liten at hun nok ikke har bestemte meninger om hvordan hun vil ha det, så enten et lite selskap med 2-3 gode venner eller en kosedag med mamma gjør nok stor lykke.

 

Og det skal mye mer enn en stor bursdagsfeiring til for å være en god mamma. Det er godt å høre at hun har et godt nettverk på pappasiden, men det gjør ikke deg som mamma mindre viktig.

 

Lykke til, jeg både håper og tror at dere får til en flott feiring for den 'store jenta' di :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feiret ikke bursdag før 4-års dagen, og våre har ikke blitt invitert til noen før 4 år heller. Er det vanlig med dobbel barnebursdag når mor og far ikke bor sammen? Skjønner at du syns det er sårt å ikke ha familieselskap med din familie. Det er tungt å føle seg alene. Men du kan jo starte din egen tradisjon, skape din egen familie. :-) Syns det hørtes best ut for dere å gjøre noe hyggelig bare dere to, jeg. Se en film og spise godteri, lekeland eller noe sånt. Hun er så liten at hun kommer ikke til å savne noe mer enn det. God bursdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er kjent med, og trygg på kjæresten din kan du bruke anledningen til å "vise han frem" for venner og familie. Da blir det fort naturlig å være med hans familue og venner også, så du blir kjent med flere.

 

Eller feir bare du og barnet. Lekeland, kjoler, kino, basseng, kafe', osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får bursdag hos faren. Det kan til og med bli litt mye om hun skulle feiret det 3-4 ganger. Jeg er enig med svar nr.1. Ta en dag sammen dere to. La henne plukke ut en ting selv, la henne bestemme film? La henne velge hvor dere skal spise? Jeg tror det kommer til å være midt i blinken. Hvor kommer de tankene om at hun kanskje hadde hatt det bedre med å bo hos han 100% i fra? Legg det fra deg.. hun trenger sin mamma. Du er mer en god nok. Om du ikke har mye familie rundt, ok..da får dere gjøre det beste av hvet dag dere to. Hun trenger bare kjærlighet og trygghet, og drt gir du henne. Hun får familie-dosen når hun er hos pappa. Det ordner seg skal du se.. er det helt uaktuelt at du blir med i pappaens bursdagsfeiring?

 

Anonymous poster hash: dde4a...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...