Gå til innhold

Må flire litt av nav...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nav sendte meg et brev, datert 21. Januar. Dette mottok jeg først fredag 31. Altså tok brevet hele ti dager, bor i byen og navkontoret ligger en kilometer unna. Og i brevet var absolutt frist til å sende inn dokumentasjon tirsdagen etter, altså den 4. Februar. Hvis ikke risikerte vi avslag. Dette ble jo et jævla stress å ordne på en fredag etter lunsj, ikke lett å få tak i folk på jobben som kunne hjelpe meg. Men det ordnet seg på mandag og jeg fikk sendt det.

 

Og så...ingenting. Tystnad. Tida går og dette haster jo! Men nav har tydeligvis god tid...det er faktisk ganske frustrerende at VI har så bastante tidsfrister å forholde seg til, mens forvaltingen tydeligvis IKKE har det. Det komiske er jo også at det i utgangspunktet var nav som hadde blingset men det var jeg som måtte ordne opp i det selv pga deres surr.

 

Sukk. Venter spent på brev og krysser fngrene.

 

Akkurat det samme på universitetet forresten. Kjempestrenge regler for å levere tidsnok, men sensurdatoen? Tjaaaaa, da er det bare å vente, vente, vente...

 

Anonymous poster hash: afc8c...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forvaltningsloven:

 

§ 11 a.(saksbehandlingstid, foreløpig svar).

Forvaltningsorganet skal forberede og avgjøre saken uten ugrunnet opphold.

Dersom det må ventes at det vil ta uforholdsmessig lang tid før en henvendelse kan besvares, skal det forvaltningsorganet som mottok henvendelsen, snarest mulig gi et foreløpig svar. I svaret skal det gjøres rede for grunnen til at henvendelsen ikke kan behandles tidligere, og såvidt mulig angis når svar kan ventes. Foreløpig svar kan unnlates dersom det må anses som åpenbart unødvendig.

I saker som gjelder enkeltvedtak, skal det gis foreløpig svar etter annet ledd dersom en henvendelse ikke kan besvares i løpet av en måned etter at den er mottatt.

 

De har lov å forholde seg til. men de bryter den vel litt for ofte dessverre.

Endret av Puserjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav sine frister er morsomme :) opplevde noe lignende en gang, hvor jeg fra datoen brevet var skrevet til fristen gikk ut hadde 5 dager på å ordne dokumentasjonen. Av disse 5 dagene var det en helg og en helligdag, så da sto jeg igjen med 2 virkedager. Men heei, brevet hadde jo en runde gjennom posten også, som resulterte i at brevet dumpet ned i postkassen min 2 dager etter deres egen frist. Da lo jeg godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ønsker å sikre seg at de har all dokumentasjon som trengs i saken for å kunne behandle den raskt når de først behandler den.. Om de venter med å etterspørre dokumentasjon kan det ta lengre tid før de får avsluttet saken og går de utover sine saksbehandlingstider får de "svi" pga de måles på dette... Så enkelt er det, lurer du på hva saksbehandlingstiden er i din sak så ta kontakt på tlf 55553333 så kan de sjekke for deg.. 



Anonymous poster hash: da1fa...741
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nøye med at brukerne overholder fristene, men sine egne frister driter de i.

 

Anonymous poster hash: d1c61...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...