Gå til innhold

En mor i barnehagen....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jepp, enda en slik en ;)

 

Kom på det igjen i dag da jeg leverte mitt barn samtidig som denne Mammaen (med stor M) leverte sine barn. Jeg er en person som bryr meg ganske lite om hvordan andre gjør ting, hvordan de kler barna sine og seg selv osv. Vi er tross alle ulike, og det er jo flott!

 

Derfor skal det mye til før jeg reagerer på noen. Og det skal enda mer til før mannen min reagerer på noen, men denne Mammaen har vi lagt merke til begge to. Det er selvsagt ikke alltid noen av oss møter på henne, men med jevne mellomrom sammenfaller det med levering eller henting siden det ser ut for at vi har det med å levere og hente i omtrent samme tidsrom.

 

Mammaen er alltid stresset og sur. Alltid! Hver gang jeg ser henne skynder hun på barna sine, gnåler og maser på dem om at de må forte seg. Vel inne i garderoben styrer hun på verre med å kle av dem, mase enda mer, se oppi sekkene og inn i skapene deres for å konkludere med at "å nei, nå glemte vi...", og dette skjer hver eneste gang. Hun bruker så mye tid på virre rundt og mase og kjefte at barna knapt nok har fått av seg skoene innen jeg er ferdig med å hjelpe min datter som sitter og ser på Mammaen med kjempestore øyne og av og til holder seg foran ørene. Det var for øvrig ikke noen forskjell i fjor da jeg leverte to barn jeg også.

 

Så leverer jeg mitt barn inne på avdelingen, småprater litt med de ansatte, sier hade til barnet mitt og går ut igjen i garderoben. På dette tidspunktet har Mammaen som regel rukket å gripe fatt i en av de stakkars ansatte og står og gnåler til vedkommende om nøyaktig hva barnet har spist til frokost og hvordan de oppførte seg ved bordet, detaljer om hvordan morgenstellet gikk, hvordan en slo seg vrang fordi ene sokken var feil farge, samtidig som hun innimellom maser på barna om at de må forte seg. Jeg har flere ganger ankommet barnehagen i det hun får fingrene i en ansatt, og da står hun alltid å snakker med den ansatte når jeg er ferdig å levere. Hun som har det så veldig, veldig travelt. Hver dag. Og den stakkers ansatte so ser mer og mer desperat ut jo lenger tid det går og vedkommende heller burde vært inne på avdelingen enn å lytte til sokkefarger.

 

Jeg skal ikke en gang begynne å fortelle om hentingen, da blir jeg sittende :P

 

Men, slike mennesker som denne Mammaen. Skjønner de virkelig ikke selv hvordan de framstår? Blir rett og slett litt matt jeg, og ikke skjønner jeg hvorfor hun bare ikke står opp litt tidligere, og bruker veldig mye kortere tid på å nedlesse de ansatte med totalt unyttig informasjon, dersom hun har det så fryktelig travelt.



Anonymous poster hash: 17965...894
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike folk finnes overalt! Gjør deg selv en tjeneste og ignorer det. Det ervjo absolutt ikke ditt problem. Synd at du bruker energi på å irritere deg.

 

Anonymous poster hash: f41b0...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hjelper det egentlig noen som helst at du legger ut om dette her inne...?

Mora er sikkert stressa da. Det er lov det. Hun har sikkert en jobb å rekke.

Også har hun av uante grunner behov for å snakke med de ansatte i barnehagen om barna og rutinene sine. Deal med det.



Anonymous poster hash: f497d...275
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva hjelper det egentlig noen som helst at du legger ut om dette her inne...?

Mora er sikkert stressa da. Det er lov det. Hun har sikkert en jobb å rekke.

Også har hun av uante grunner behov for å snakke med de ansatte i barnehagen om barna og rutinene sine. Deal med det.

 

Anonymous poster hash: f497d...275

 

Jeg tror hun bare må oppleves. Jeg har fire barn og brukt ulike barnehager og møtt veldig, veldig mange ulike foreldre gjennom disse årene. Dette er ganske unikt for min del, og jeg er faktisk sjokkert over at det går an å oppføre seg sånn. Datteren min på 4 år har til og med kommentert at hun synes denne Mammaen er skummel fordi hun bare kjefter og er sur. Og hun er like stresset på ettermiddagene når hun henter.

 

Hvorfor jeg skrev innlegg vet jeg egentlig ikke helt, kanskje bare et behov for å blåse ut litt? Jeg har ikke sagt et ord om henne på de 3,5 årene jeg har observert henne bortsett fra at mannen min og jeg har nevnt henne her hjemme 2-3 ganger. Er ikke noe jeg bruker mye energi på, men i dag kjente jeg vel kanskje litt ekstra på at jeg synes synd i barna hennes når hun bannet til ene fordi youghurten han hadde i sekken var sprukket.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 17965...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en sånn mamma i barnehagen vår også. Hun er aktiv dibber også :) Fremstår som sur og kverulerende her inne, og i virkeligheten! Makan til sur kjerring altså, jeg blir helt matt av henne..

 

Anonymous poster hash: eb4f0...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe er sikkert meg dere snakker om ? ;) 

Får ta meg i nakken da....

Hvis du tror du kan fremstå som sur og ufin ovenfor barna dine bør du faktisk ta deg kraftig i nakken enten det er deg de mener her eller ikke.

 

Hvilken start gir du barna med en sånn oppførsel? Det går fint an å,ha det travelt uten å være en megge.

 

Anonymous poster hash: 2bac9...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe er sikkert meg dere snakker om ? ;)

Får ta meg i nakken da....

Neppe, hun har ikke tvillinger ;)

 

Men er litt enig med andre anonym her. Dersom du faktisk kjenner deg igjen i dette, så bør du kanskje tenke litt på hvordan du oppfører deg ovenfor barna dine. Jeg får helt klump i magen av denne damen. Altså, alle, meg selv inkludert, man være stresset og sur innimellom. Forskjellen er at dette er alltid. Hver eneste gang jeg har sett henne over en periode på 3,5 år.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 17965...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

hehe er sikkert meg dere snakker om ? ;)

Får ta meg i nakken da....

Hvis du tror du kan fremstå som sur og ufin ovenfor barna dine bør du faktisk ta deg kraftig i nakken enten det er deg de mener her eller ikke.

 

Hvilken start gir du barna med en sånn oppførsel? Det går fint an å,ha det travelt uten å være en megge.

 

Anonymous poster hash: 2bac9...8d6

Du er klar over at DU er en megge her inne?

Haha. Komisk å kaste stein i glasshus.

 

Anonymous poster hash: ff629...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

hehe er sikkert meg dere snakker om ? ;)

Får ta meg i nakken da....

Hvis du tror du kan fremstå som sur og ufin ovenfor barna dine bør du faktisk ta deg kraftig i nakken enten det er deg de mener her eller ikke.

 

Hvilken start gir du barna med en sånn oppførsel? Det går fint an å,ha det travelt uten å være en megge.

 

Anonymous poster hash: 2bac9...8d6

Du er klar over at DU er en megge her inne?

Haha. Komisk å kaste stein i glasshus.

 

Anonymous poster hash: ff629...15a

 

 

Nei, var ikke det ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

hehe er sikkert meg dere snakker om ? ;) 

Får ta meg i nakken da....

Hvis du tror du kan fremstå som sur og ufin ovenfor barna dine bør du faktisk ta deg kraftig i nakken enten det er deg de mener her eller ikke.

 

Hvilken start gir du barna med en sånn oppførsel? Det går fint an å,ha det travelt uten å være en megge.

 

Anonymous poster hash: 2bac9...8d6

 

 

Jeg er faktisk ikke sur mot dem altså, men innså når jeg leste dette at jeg kanskje fremstår slik. har hentet/levert 3 barn i bhg såpass lenge å kjente meg veldig igjen i det å ha glemt noe/ passe på det blir lagt på riktig plass. turmat, sekker, flasker, matbokser, klær skal organiseres. samtidig skal jeg prøve å få på / av ungene klærne osv osv. og oppi det hele skal de ansatte snakke med meg... hoff.... Kejnner jo at jeg ikke vil avvise når de ansatte snakker med meg heller. stress 

Så jeg er kort og bestemt i disse situasjonene, men når vi går til og fra bhg, har vi det skikkelig koselig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en sånn mot i bhg og.. Det verste jeg har hørt henne sagt til sønnen(da 5år): Hvis ikke du kommer no, så er det din feil at huset brenner ned! Hun sa det surt og på en nedlatende måte. Sønnen brukte heller ikke lang tid på å komme...

 

Dette er bare et eksempel. Hun er konstant sur og kjefter hele tiden, stakkars barn...

Endret av Jippipippi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en sånn mot i bhg og.. Det verste jeg har hørt henne sagt til sønnen(da 5år): Hvis ikke du kommer no, så er det din feil at huset brenner ned! Hun sa det surt og på en nedlatende måte. Sønnen brukte heller ikke lang tid på å komme...

 

Dette er bare et eksempel. Hun er konstant sur og kjefter hele tiden, stakkars barn...

Hvis hun hadde bedt han om å komme ørten ganger, og hun hadde middagen på ovnen, var det greit at hun sa det hun sa.

 

Anonymous poster hash: 8c03f...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har en sånn mot i bhg og.. Det verste jeg har hørt henne sagt til sønnen(da 5år): Hvis ikke du kommer no, så er det din feil at huset brenner ned! Hun sa det surt og på en nedlatende måte. Sønnen brukte heller ikke lang tid på å komme...

 

Dette er bare et eksempel. Hun er konstant sur og kjefter hele tiden, stakkars barn...

Hvis hun hadde bedt han om å komme ørten ganger, og hun hadde middagen på ovnen, var det greit at hun sa det hun sa.

 

Anonymous poster hash: 8c03f...39b

 

Er god grunn til at man ikke skal gå fra middag på ovnen. Mye uforutsett som kan skje. Her har hun bare seg selv å takke. Ikke greit å legge å true med å legge skylda på gutten....snakk om å lage seg en stressa situasjon! 

 

Anonymous poster hash: c0c6c...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har en sånn mot i bhg og.. Det verste jeg har hørt henne sagt til sønnen(da 5år): Hvis ikke du kommer no, så er det din feil at huset brenner ned! Hun sa det surt og på en nedlatende måte. Sønnen brukte heller ikke lang tid på å komme...

 

Dette er bare et eksempel. Hun er konstant sur og kjefter hele tiden, stakkars barn...

Hvis hun hadde bedt han om å komme ørten ganger, og hun hadde middagen på ovnen, var det greit at hun sa det hun sa.

 

Anonymous poster hash: 8c03f...39b

Som sagt han brukte ikke lang tid. Jeg kom før henne og gikk etter. Ikke barnet sin feil at hun går fra komfyren. En kan ikke ansvarliggjøre 5 åringer på denne måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hjelper det egentlig noen som helst at du legger ut om dette her inne...?Mora er sikkert stressa da. Det er lov det. Hun har sikkert en jobb å rekke.Også har hun av uante grunner behov for å snakke med de ansatte i barnehagen om barna og rutinene sine. Deal med det. Anonymous poster hash: f497d...275

Nei, vet du hva!

Slik er det faktisk ikke lov å oppføre seg til stadighet. Noen burde kakket henne hardt i hodet og bedt henne se på seg selv i to minutter. Slik hun holder på, så ødelegger hun barna sine.

 

Anonymous poster hash: 0967b...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff- stakkars barn.

Hadde en slik mor i bhg jeg også. Ei skikkelig superstressa som aldri smilte eller sa noe fint til jenta si. Og flere ganger i uken satt jenta og gråt og så etter orden når hun dra. Hun kjeftet og hadde stort sett aldri tid til å si hadet/ gi jenta en klem.

Når hun hentet var det på samme viset.

 

Tragisk!

 

Anonymous poster hash: d2e0c...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...