Gå til innhold

Ønsker et kongehus, men dette liker jeg så dårlig at jeg begynner lure! :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke all pelsdyroppdrett er dyreplageri. Jg kler meg gjerne i pels dersom jeg vet at den kommer fra en seriøs plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pels fra vaskebjørn stå det jo, er ikke akkurat snakk om trange bur på en revefarm da vel?

 

Nå vet ikke jeg hvordan de skaffer pels fra vaskebjørn, men om det er fra tradisjonell jakt er ikke jeg imot å bruke pelsen/skinnet. 

 

At disse farmene hvor dyrene blir avlet frem bare pga pelsen bør avskaffes er jeg enig i, men at man bruker pelsen og skinnet til dyr man jakter på i naturen er da bare positivt.



Anonymous poster hash: 61dd3...b70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dyra har det bra, ser jeg ikke noe i veien med å hverken spise kjøtt eller bruke pels!

Kongelige eller ikke.......

Kongehusets pengeforbruk stiller jeg større spørsmålstegn ved..........

Er vel på tide å avvikle dette tullet........



Anonymous poster hash: 93f83...91b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å være imot kongehuset på grunn av hva slags klær de bruker. Monarkiet som institusjon handler om helt, helt andre ting. 

 

Jeg er personlig sterkt imot pelsdyroppdrett. Det stemmer sikkert at ikke all pels stammer fra dyr som har lidt grusomt i bur, men det å bruke pels er så brennbart at jeg virkelig lurer på hva slags rådgivere de kongelige har. 



Anonymous poster hash: 17dea...f89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å være imot kongehuset på grunn av hva slags klær de bruker. Monarkiet som institusjon handler om helt, helt andre ting.  Jeg er personlig sterkt imot pelsdyroppdrett. Det stemmer sikkert at ikke all pels stammer fra dyr som har lidt grusomt i bur, men det å bruke pels er så brennbart at jeg virkelig lurer på hva slags rådgivere de kongelige har.  Anonymous poster hash: 17dea...f89

Du sier det jo selv! Hva skal vi med et monarki fullt av "søppel"? Disse dyrene sies å være tatt med fangst sakser...., ingen god måte å bedrive "jakt" på etter mitt skjønn!

 

Anonymous poster hash: 778d4...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Så lenge dyra har det bra, ser jeg ikke noe i veien med å hverken spise kjøtt eller bruke pels!

Kongelige eller ikke.......

Kongehusets pengeforbruk stiller jeg større spørsmålstegn ved..........

Er vel på tide å avvikle dette tullet........

 

Anonymous poster hash: 93f83...91b

Du tror det er billigere med republikk og president? Da tror jeg du skal sette deg ned og regne litt. Det er mange ganger dyrere med republikk enn med monarki.

 

Anonymous poster hash: d814f...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det går ikke an å være imot kongehuset på grunn av hva slags klær de bruker. Monarkiet som institusjon handler om helt, helt andre ting.  Jeg er personlig sterkt imot pelsdyroppdrett. Det stemmer sikkert at ikke all pels stammer fra dyr som har lidt grusomt i bur, men det å bruke pels er så brennbart at jeg virkelig lurer på hva slags rådgivere de kongelige har.  Anonymous poster hash: 17dea...f89

Du sier det jo selv! Hva skal vi med et monarki fullt av "søppel"? Disse dyrene sies å være tatt med fangst sakser...., ingen god måte å bedrive "jakt" på etter mitt skjønn!

 

Anonymous poster hash: 778d4...557

 

 

Jeg er imot monarki, men ikke på grunn av måten de kler seg på. Det er et politisk og etisk spørsmål. Pelsdyroppdrett/pelsdyrfangst er en helt annen diskusjon, men jeg synes det er ufattelig uklokt å provosere på denne måten, og det gang på gang. 

 

Anonymous poster hash: 17dea...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke all pelsdyroppdrett er dyreplageri. Jg kler meg gjerne i pels dersom jeg vet at den kommer fra en seriøs plass.

Ingen respekt til deg med mindre du steker mink til middag i samme slengen.

 

Anonymous poster hash: 78241...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så lenge dyra har det bra, ser jeg ikke noe i veien med å hverken spise kjøtt eller bruke pels!

Kongelige eller ikke.......

Kongehusets pengeforbruk stiller jeg større spørsmålstegn ved..........

Er vel på tide å avvikle dette tullet........

 

Anonymous poster hash: 93f83...91b

Du tror det er billigere med republikk og president? Da tror jeg du skal sette deg ned og regne litt. Det er mange ganger dyrere med republikk enn med monarki.

 

Anonymous poster hash: d814f...662

 

Og alle biter på ;-)

Neida.......

Jeg har da ikke sagt noe annet enn at jeg synes kongehuset bruker for mye penger????

Til å være sååååååååååååå engasjerte i alle som er mindre heldigstilte er det f.eks tull at MM skal bruke MASSE penger på vesker o.l... !!!

Jeg har da ikke peiling på hvor mange ganger dyrere det er med republikk, det var heller ikke det jeg antydet.

Gi meg regnestykket ditt, du :-)

 

Anonymous poster hash: 93f83...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leeeeer. Må være utrolig mange dumme damer her.

Så lenge dyrene har det bra!!

Ingen pelsdyr har det bra.

 

 

Anonymous poster hash: 0387d...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leeeeer. Må være utrolig mange dumme damer her.

Så lenge dyrene har det bra!!

Ingen pelsdyr har det bra.

 

 

Anonymous poster hash: 0387d...8f3

 

Et pelsdyr er et dyr som har pels. Hunder, for eksempel. Du trr ingen av dem har det bra?

 

Anonymous poster hash: 17dea...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Leeeeer. Må være utrolig mange dumme damer her.

Så lenge dyrene har det bra!!

Ingen pelsdyr har det bra.

 

 

Anonymous poster hash: 0387d...8f3

Et pelsdyr er et dyr som har pels. Hunder, for eksempel. Du trr ingen av dem har det bra?

 

Anonymous poster hash: 17dea...f89

Ikke gjør deg dummere enn jeg vet du er.

Det var snakk om pelsdyrnæringen var det ikke?

Hvis dette er det beste du har å komme med i en diskusjon anbefaler jeg på det sterkeste at du holder munn.

 

Anonymous poster hash: 0387d...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Leeeeer. Må være utrolig mange dumme damer her.

Så lenge dyrene har det bra!!

Ingen pelsdyr har det bra.

 

 

Anonymous poster hash: 0387d...8f3

Et pelsdyr er et dyr som har pels. Hunder, for eksempel. Du trr ingen av dem har det bra?

 

Anonymous poster hash: 17dea...f89

Fnis! Tenker jeg hadde blitt populær hvis jeg hadde kommet gående med en hundeskinnspels. Selv om det faktisk ville være mer etisk enn mange andre pelsdyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun ikledd seg elgpels hadde hun fått ei stjerne av meg! Nei, hu virker både patetisk og dum. Hun har jo en unnskyldning på en måte for sin dumskap, men at ikke resten av kongehuset oppfører seg annerledes og avstår og prøver få skikk på MM forstår jeg ikke noe av :( For noen folk :((

 

Anonymous poster hash: 778d4...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spille på at man kler seg i "døde dyr" blir helt feil. Bruker ikke pelsmotstanderne lærsko, lærvesker, og lærjakker?

Men de tenker vel ikke på at de da kler seg i døde dyr...

 

Eller de har døde dyr i kjøleskapet, eller ei lærveske eller lommebok som er lagd av døde dyr.

Eller hva med skinnsofa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke all pelsdyroppdrett er dyreplageri. Jg kler meg gjerne i pels dersom jeg vet at den kommer fra en seriøs plass.

 

Selvfølgelig er det dyreplageri. Alle som ikler seg pels/skinn har enten utrolig lite empati, liten intelligens eller liten evne til å lese seg opp om ting man støtter.

 

Anonymous poster hash: 21daa...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...