Gå til innhold

Overlater dere "syke" barn til barnevakter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en søster som har tre barn. Hun skal på fest imorgen, og jeg har tilbudt meg å ha alle tre barna på overnatting hos meg.

 

De siste gangene jeg har hatt dem, er det alltid en av dem som har vært syke. Eller, forkjøla med kraftig hoste og generelt dårlig allmenntilstand. Den minste på tre har hatt litt feber når hun har levert dem, og har ikke vært i barnehagen dagen i forveien pga sykdom f.eks.

 

For et par helger siden, så kom hun med dem til min mor for pass, da hadde ikke den minste vært i barnehagen samme dag fordi hun var syk.

 

Jeg blir litt oppgitt egentlig, for selv så leverer jeg ikke syke eller "halvsyke" barn til andre hvis ikke jeg må. Iallefall ikke for å gå på fest..

 

Hvor går grensen for dere? Bør barna være friske når andre skal ha ansvaret for dem?



Anonymous poster hash: aa05b...d8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste gangen i mitt liv jeg har overlatt et småsykt barn til barnevakt var da 2-åringen var hjemme fra barnehagen med hoste og forkjølelse og jeg plutselig gikk i fødsel. Da tok mamma den småsyke 2-åringen mens jeg og mannen dro på sykehuset....

 

Ellers har jeg alltid tatt meg av de syke barna mine selv ja.



Anonymous poster hash: a4c72...dab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det ikke vert tilfelle at di har vert syke nå di har hatt b-vakt men vis det hadde vert tilfelle hadde eg nokk sett ann almenntilstanden å i hvertfall spurt om di fremdeles ville ha dem på overnatting. Nå ser ikke eg på forkjølelse som sykdom med mindre det er feber i tillegg

 

Anonymous poster hash: 82aca...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overlater ikke syke barn til barnevakt nei. Men barn som er forkjøla blir sendt. Er de så syk at de ikke kan gå i barnehagen, er jeg (eller mannen) hjemme med de.

Men har fått en niese med feber levert på døren, de sa heller ingenting om det når de kom.

 

Anonymous poster hash: 31a9f...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, en småforkjøla gutt kunne jeg overlatt til bestemoren og bestefaren sin, men ingen andre. Da mener jeg sånn småforkjøla som kan vare lenge, og det ikke er snakk om feber eller dårlig allmenntilstand. Syke barn overlater jeg ikke til andre, knapt mannen min ;)

Det høres ut som om søsteren din overlater syke barn til andre ganske ofte? Eller er det bare et inntrykk jeg får? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje for fest, men leverte sjukt barn til besteforeldre for å jobbe. På den tida var besteforeldra barnevakter i påvente av barnehagestart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg gjør det! Svigermor passer gjerne sykt barn slik at jeg slipper å ta fri fra jobb, har vi avtalt at hun skal passe en dag og barnet er sykt så vil hun gjerne at vi skal respektere avtalen vi allerede har inngått. Er de skikkelig syke så blir de hjemme med meg da, uansett hva jeg ellers hadde planlagt.

 



Anonymous poster hash: 1a9a7...736
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG velger å ikke levere mine barn til barnepass når de er syke med mindre det er helt nødvendig og jeg vet at de blir godt ivartatt.

 

Småforkjøla er barna mine hele vinteren så det regner jeg ikke som syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun har ofte barnevakt. Men flere ganger vi har hatt dem, så er det en av dem som har vært litt småsjuke ja. Og jeg lurer på om det er en vanlig innstilling å ha. Det at det er greit å overlate dem til andre da. Bare for å være sosial liksom....Men så er det jo veldig kjipt å si at hun får ta med seg det syke barnet hjem igjen, når de først står i gangen med alt pikkpakket sitt......Det får jeg meg ikke til å gjøre.

 

HI



Anonymous poster hash: 89faf...3d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombinasjonen har ofte barnevakt og leverer ofte syke barn til barnepass imponerer meg ikke ;)

Jeg synes du skal ta deg en prat med søsteren din. Si at du gjerne sitter barnevakt, men kun om barna er i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har levert småsyke barn til bestemor om jeg og mannen må på jobb. Det ser jeg ikke på som noe problem. Er hjemme selv om de er mer enn småsyke. Har aldri levert fra meg ungene for å dra på fest eller hygge meg på noe slags vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombinasjonen har ofte barnevakt og leverer ofte syke barn til barnepass imponerer meg ikke ;)

Jeg synes du skal ta deg en prat med søsteren din. Si at du gjerne sitter barnevakt, men kun om barna er i form.

Det har du rett i. Skal gjøre det.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 89faf...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mine foreldre passer om barnet er sykt. Men ikke for at jeg skal på fest, det har liksom ikke vært aktuelt for meg..Da velger jeg heller å være hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for frivillige sosiale tilstelninger nei. Det er det jeg henger meg opp i her. Har hatt barnevakt for syk liten en gang, og det var etter omgangssyke. Han var fremdeles ikke over karantenetiden så vi kunne ikke sende ham i barnehagen, men da fikk selvsagt begge vi foreldrene det for fullt. Så da steppet snill bestefar inn :)



Anonymous poster hash: 787d5...3f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel ikke, med enkelte unntak hvis det er noe veldig viktig og hun ikke er veldig syk. Da har jeg ringt og forklart at xxx er litt forkjølet og hoster, men er i grei form og spurt om det er i orden. Dette har vært til tante uten egne barn eller til besteforeldre. Ville ikke sendt en gjeng med unger hvorav den ene ikke var frisk til en som allerede har barn selv, særlig ikke om de har baby i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri levert fra meg mitt barn noe sted om han er syk. Lett forkjølelse, rennende nese og sånt regner jeg ikke som å være syk.
Har han feber, dårlig almenntilstand, oppkast osv har han det jo best med foreldrene sine.

Skulle jeg levert fra meg et sykt barn så skulle det vært helt krise, at jeg MÅTTE ha barnevakt.
Da skulle det dessuten vært en av de to som har fått lov å passe barnet vårt, det er nemlig ikke alle som får lov til det. Disse kjenner han spesielt godt og kjenner seg trygg på.




 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldre har vært barnevakt flere ganger for at vi skal slippe å være borte fra jobb.

Men å bruke barnevakt for å gå på fest, når lille ikke er i form, det hadde ikke vært viktig nok for meg.

 

 

 

Anonymous poster hash: 02a6f...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han er syk så passer mamma han så jeg kan gå på skolen.

Syns ikke det er noe verre enn at barnefaren skulle hatt han ettersom mamma ser han mer enn barnefaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til besteforeldre - ja, men bare etter å ha sagt i fra så de har muligheten til å si nei. Et par ganger har jeg sagt at hun ikke skal komme fordi hun er syk (vil ikke smitte svigermor som har dårlig helse).

 

MEN nå er hun sjelden syk. Har brukt 3 syk barn dager på 3 år i barnehage. MEN hun kan jo være litt forkjølet da.



Anonymous poster hash: 2b880...d73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne ikke ramla meg inn å levere syke barn til barnevakt hvis grunnen til at jeg trenger barnevakt er fordi jeg skal på fest. Det syns jeg er totalt feilprioritert, og jeg hadde tatt det opp med søstera mi hvis jeg var deg, HI.

 

Jeg har hatt barnevakt ved et par anledning til syke barn fordi jeg har vært nødt til å dra på jobb, hvor gubben har vært ute og reist i jobbsammenheng, og barna da har vært hos mine foreldre. Ingen andre kan gjøre jobben min for meg, slik at i enkelte tilfeller må jeg på jobb selv om barna er syke fordi det går utover andre. Det er ingen ønskesituasjon, og jeg syns egentlig ikke det er greit - verken for barna, barnevakten eller meg selv. Jeg vil jo helst være sammen med barna mine selv når de er syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har levert febersyk unge til farmor en gang, men da skulle vi på en ukes ferie.

Har også levert unge som ikke kan gå i barnehagen, men han har ikke vært veldig syk da bare litt småforkjølet og for slapp til å gå i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte i forbindelse med jobb. Alene med alt og jobber hardt for å få fast stilling.

 

Aldri for noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldre passer ofte sykt barn for at jeg og mannen må på jobb. Også skikkelig sykt barn. Feber. Noro. Osv. Har bare 10 dager. Besteforeldre er gull verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...