Gå til innhold

er barnet mitt unormalt mye sykt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er 4. Runde med forkjølelse/hoste/feber siden november. Hun har vert mye hjemme fra barnehagen. Jeg føler det er hele tiden:( det er første året i barnehagen, men allikevel? Hvordan har deres barn som er nye i barnehagen klart seg i vinter?

 

Anonymous poster hash: dfc4d...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har to barn. De har vært syke en gang hver det siste året.

De er lite syke.

 

Unger er ofte syke mer det første året i bhg.



Anonymous poster hash: 84cc5...bf4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vagt immunsystem, tenker nå jeg.

 

Får barnet i seg de næringsstoffer som trengs?

 

Det vil jo si borte hver måned.

 

Anonymous poster hash: a1831...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første 6mnd i bhg var jenta her i huset syk omtrent hver mnd (feber, forkjølelse, oppkast m., og alt på rundgang). Er temmelig normalt at de er mye syke når de starter i bhg siden de blir utsatt for mye smitte fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu begynte i aug, og var ikke syk frem til november.. det var da det begynte. . Men har kanskje med at det er mer sykdom generelt på vinteren:/ hi

 

Anonymous poster hash: dfc4d...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge lurt på om dette er prisen vi må betale for vaksinene, men om en nevner det så setter som regel folk piggende ut.

Jeg har to barn den første følgte vaksinasjonsprogrammet og var ofte syk, nr 2 fikk ingen vaksiner før i 3 års alderen, han fikk da feber som bivirkning som i grunn er vanlig, men det var faktisk første gang han hadde feber. Jeg har vært i kontakt med mange som har ventet med vaksiner og alle kan fortelle lignende historier.

Men det er klart som en venninne sa av meg, kanskje vaksinene er verdt den prisen.



Anonymous poster hash: 51314...0c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke unormalt i det hele tatt, især ikke første vinter i barnehagen.

Det betyr ikke at hun har svakt immunforsvar!! Det betyr at hun eksponeres for smitte så hun kan bygge opp immunforsvaret. For å ha immunforsvar må immuncellene møte smitte og bekjempe sykdom. Alle de rundene dere har nå, sørger for at hun er mindre syk neste år.

Men slitsomt er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke unormalt.

Følte jeg var mer hjemme med sykt barn enn på jobb det første året.

MEN det viste seg at minsten som var mest syk hadde barneastma.

Når vi fikk medisin gikk antall forkjølelse drastisk ned.

Mener ikke å diagnostisere ditt barn jeg vet jo ingenting. Bare som et eksempel på at det kan være en bakenforliggende årsak.

 

Anonymous poster hash: 89e6f...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julia1984

Mine to eldste var knapt i barnehagen mellom desember-februar/mars det første året sitt i bhg.

Min nr 3 har foreløpig ikke vært mye syk.

 

Så tror alt er normalt, store variasjoner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste barnet mitt var sjeldent hjemme fra barnehagen de årene hun gikk der, mens minste ble vi ringt etter nesten hver uke fra hun var 2,5 år. Høy feber og dårlig allmentilstand. Men det var sjeldent langvarig, så begynte å stusse. I samråd med barnehagen la de henne til å sove om det var mulig, og lot henne sove litt for å se hvordan det gikk. Feberen gikk nedover og allmentilstanden ble bra.

Når hun var nesten ferdig med førsteklasse, viste det seg hun hadde migrene. En sjelden form, så ikke de typiske vondt i hode symtomene først.

Oppkast hadde hun mye av på kveldstid, da hylte hun i smerte pga vondt i hodet. Da var det alltid å hente bøtta, for jeg regnet med det var omgansyken som kom igjen. Stusset over at hun bare kastet opp noen ganger (men mye) og så kom formen tilbake. Men dette viste seg også å være migrenen.

 

Vanskelig å helt vite hva det er når ungene ikke klarer å forklare helt hvordan vondt de har. Feber får en jo gjerne vondt i hode og kropp av, samme med oppkast. Hun har aldri klaget på vondt i hodet før dette ser. Har måtte jobbe hardt for å få henne til å kjenne og føle på kroppen sin slik at hun kan siifra tidlig. Før det blir skikkelig vondt.

 

Anonymous poster hash: de679...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ungene omtrent aldri syke. Tenkte når minste begynte i Bhg at nå starter det vel....men hun var ikke borte en eneste dag første året. Nå et alle i barneskolen og ingen av de har fraværsdager suden skolen startet i august. Vi har tre.

 

Anonymous poster hash: 1914c...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at dette varierer fra barn til barn og fra år til år, noen vintre er det mye mer sykdom enn andre vintre og noen vintre er barna mer syke enn andre vintre.

 

Har fire barn selv, og eldste var mye syk første året i barnehagen (teorien med vaksiner stemmer ikke på han for selv om han har fått alle vaksinene har han fått de senere enn det vanlige vaksinasjonsprogrammet og han har ikke fått noen kombo-sprøyter siden vi har valgt å vaksinere mot en ting av gangen). En periode følte jeg han omtrent var syk hver fjortende dag altså, men så gikk det seg til. Fra han var 3-4 år og frem til i dag som han er 13 har han omtrent ikke vært syk. På de 7 årene han har gått på skolen kan vi telle på en hånd hvor mye fravær han har, han er ikke syk så mye som en gang i året en gang.

 

Yngste barnet her har nesten aldri vært syk, hun har aldri vært hos lege (annet enn kontrollene på helsestasjonen) og har veldig lite fravær pga sykdom. Hun er nå 5 år og denne vinteren har hun ikke vært syk i det hele tatt. Tror oppstarten i barnehage ofte er lettere for yngre søsken fordi de blir utsatt for smitte helt fra de er nyfødt fra eldre søsken og blir mer gradvis herdet enn eldste barnet som ofte ikke har blitt utsatt for smitte i det hele tatt før de begynner i barnehagen...



Anonymous poster hash: 6a12e...0ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen nå, og han skrev ut flutide inhalasjon vi skulle prøve i 4 uker... hff.. håper ikke det er astma altså. Hi

 

Anonymous poster hash: dfc4d...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge lurt på om dette er prisen vi må betale for vaksinene, men om en nevner det så setter som regel folk piggende ut.Jeg har to barn den første følgte vaksinasjonsprogrammet og var ofte syk, nr 2 fikk ingen vaksiner før i 3 års alderen, han fikk da feber som bivirkning som i grunn er vanlig, men det var faktisk første gang han hadde feber. Jeg har vært i kontakt med mange som har ventet med vaksiner og alle kan fortelle lignende historier.Men det er klart som en venninne sa av meg, kanskje vaksinene er verdt den prisen. Anonymous poster hash: 51314...0c7

Tror neppe du kan trekke noen slutninger basert på dine to barn og et par venninners. Barn er så forskjellige, også mtp dykdom.

 

Og prisen for å IKKE vaksinere kan bli mye, mye høyere å betale enn et par runder forkjølelse...jo flere som ikke vaksinerer, desto større sjanse for at farlige sykdommer blusset opp igjen i Norge!

 

Anonymous poster hash: ad81f...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har lenge lurt på om dette er prisen vi må betale for vaksinene, men om en nevner det så setter som regel folk piggende ut.Jeg har to barn den første følgte vaksinasjonsprogrammet og var ofte syk, nr 2 fikk ingen vaksiner før i 3 års alderen, han fikk da feber som bivirkning som i grunn er vanlig, men det var faktisk første gang han hadde feber. Jeg har vært i kontakt med mange som har ventet med vaksiner og alle kan fortelle lignende historier.Men det er klart som en venninne sa av meg, kanskje vaksinene er verdt den prisen. Anonymous poster hash: 51314...0c7

Tror neppe du kan trekke noen slutninger basert på dine to barn og et par venninners. Barn er så forskjellige, også mtp dykdom.

 

Og prisen for å IKKE vaksinere kan bli mye, mye høyere å betale enn et par runder forkjølelse...jo flere som ikke vaksinerer, desto større sjanse for at farlige sykdommer blusset opp igjen i Norge!

 

Anonymous poster hash: ad81f...3ab

 

Jeg har vært i kontakt med MANGE i den tiden jeg tok stilling til vaksiner, ikke bare et par vanninner. Alle jeg har snakket med er av den oppfatning at deres uvaksinerte barn er mindre syke. Selvsagt er ikke dette noe forskningsresultat, men i og med at vi også opplevde det samme ser jeg ikke bort i fra at dette kan være tilfelle.

Når så mye er sagt er jeg enig med deg at en bør vaksinere, men som nevnt tidligere velger vi å vente til barna er 3 år og har fått utviklet imunforsvert uforstyrret. Det er faktisk en fordel vi som bor i utkant norge kan ta oss råd til.

 

Anonymous poster hash: 51314...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen nå, og han skrev ut flutide inhalasjon vi skulle prøve i 4 uker... hff.. håper ikke det er astma altså. Hi

 

Anonymous poster hash: dfc4d...22e

Var det jeg også fikk til minsten. Merket bedring veldig raskt.

Jeg ble litt stressa av at det var astma men fikk raskt rutine på dette.

Det var ikke slik at det var astmaanfall så opplevde ikke noe skummelt med det.

Det var for å forebygge forkjølelse.

De sier jo at de vokser av seg barneastma så jeg satser på det.

 

Anonymous poster hash: 89e6f...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har lenge lurt på om dette er prisen vi må betale for vaksinene, men om en nevner det så setter som regel folk piggende ut.Jeg har to barn den første følgte vaksinasjonsprogrammet og var ofte syk, nr 2 fikk ingen vaksiner før i 3 års alderen, han fikk da feber som bivirkning som i grunn er vanlig, men det var faktisk første gang han hadde feber. Jeg har vært i kontakt med mange som har ventet med vaksiner og alle kan fortelle lignende historier.Men det er klart som en venninne sa av meg, kanskje vaksinene er verdt den prisen. Anonymous poster hash: 51314...0c7

Tror neppe du kan trekke noen slutninger basert på dine to barn og et par venninners. Barn er så forskjellige, også mtp dykdom.Og prisen for å IKKE vaksinere kan bli mye, mye høyere å betale enn et par runder forkjølelse...jo flere som ikke vaksinerer, desto større sjanse for at farlige sykdommer blusset opp igjen i Norge!Anonymous poster hash: ad81f...3ab

Jeg har vært i kontakt med MANGE i den tiden jeg tok stilling til vaksiner, ikke bare et par vanninner. Alle jeg har snakket med er av den oppfatning at deres uvaksinerte barn er mindre syke. Selvsagt er ikke dette noe forskningsresultat, men i og med at vi også opplevde det samme ser jeg ikke bort i fra at dette kan være tilfelle.Når så mye er sagt er jeg enig med deg at en bør vaksinere, men som nevnt tidligere velger vi å vente til barna er 3 år og har fått utviklet imunforsvert uforstyrret. Det er faktisk en fordel vi som bor i utkant norge kan ta oss råd til. Anonymous poster hash: 51314...0c7

Min søster fikk kikhoste når gutten min var fem mnd, var glad for at han var vaksinert da, endel av disse sykdommene er jo på vei tilbake:(

Men tror du kan ha rett i at vaksiner har langtidsvirkninger. Men for meg er det verdt det.

 

Anonymous poster hash: 714b9...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn begynte også i august og har til nå vært hjemme i opptil to uker i strekk to ganger pluss flere dager inne i mellom. Helt sykt. 20 sykedager til to barn er absolutt ikke nok for vår del.

 

Anonymous poster hash: 1d21a...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...