Gå til innhold

Er babyen min unormal? 2 1/2 mnd str 68?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 uker og str 68? Min er nesten 8 uker og bruker 56 og 62:) Er helt normal:)

 

Anonymous poster hash: e104e...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel en baby som er enten lang eller kraftig antar jeg? Min jente var ikke lang, men veldig god og rund og brukte 68 fra 3-4 mnd alder. kontrollene på HS er så hyppige at de helt sikkert fanger det opp hvis babyen din vokser i unormalt tempo, det er vel blant annet nettopp det de ser på når man er på kontroll og dere får nok beskjed dersom det er noe å bekymre seg for. Ta det med ro og nyt at babyen spiser og vokser. Dessuten så er det stor forskjell på klesstørrelser, det som er 68 i et merke kan være like smått som 62 i et annet merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 2,5 mnd og har brukt 68 i sikkert en mnd. Har målt han og han er 66cm så ser at enkelte klær i 68 drar litt allerede slik at det snart er på tide med 74.

Jenta mi var også slik :) hun spratt opp i str 74 og holdt den str ganske lenge. Hun er over gjsnitt lang nå også 6,5 år og over 130 høy. Jeg er bare 160 ;) men pappaen deres er lang.

Mellomste ligger akkurat på gjsnitt streken. Vi er alle forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min var 68 cm på firemnd kontroll. Utenfor percentilen men følger sin egen kurve helt fint :) Bruker str 74 nå, 4,5 mnd.

 

Anonymous poster hash: 33954...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi begynte å bruke 68 rundt samme tid, hun var 7,4 kg og 65,5 cm på 3 mnd kontrollen. Hun lå øverst på kurvene, men var jo ikke unormal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den helsestasjonen vi går til måler ikke lengden på babyer før de er tre måneder gamle. Småbarnsmødre er vel redd for det meste som dreier seg om deres barn. En blir jo bekymre når det står str 6 mmd på klær, og når alle kommenterer over hvor stor hun er. Men tjukk er hun ikke, hun veier rundt 5600-6000 gram nå. Synes det er så rart da jeg er 163 og pappaen 179. Hi

 

Anonymous poster hash: 081d3...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 8 mnd og bruker 68 og 74 . Din baby er like normal som min :-) de utvikler seg forskjellig disse små . Ikke bekymre deg 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står 1 1/2 år på klærne til jenta mi. Det begynnte hun med når hun var 7-8 måneder. Men er ikke bekymret for det.

 

Anonymous poster hash: 513d3...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vokser i rykk og napp. Tror ikke det er grunn til bekymring akkurat.

Min brukte str 1 år når hn var 7 mnd.

 

Anonymous poster hash: 229ea...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hørtes ikke unormalt ut. noen er større enn andre babyer og andre er mindre enn snittet...ikke uvanlig.

 

Anonymous poster hash: d6c0d...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at det er normal størrelse for en baby på seks måneder, høres din unge enorm ut.

 

Anonymous poster hash: 2f1ab...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 6 uker og har begynt å bruke 68. Stor ved fødsel og gikk rett i 62. Unger er forskjellige. Og ikke minst, størrelsene varierer fra butikk til butikk. H&m er små i str, nameit er trange og lindex er ofte brede og store i str. Jeg bruker mest h&m på min.

 

Anonymous poster hash: 45d09...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mi snuppe var lang....husker hun hadde på seg en kjole i str 68 i dåpen sin og da var hun i underkant av tre mnd. Det var første gang jeg kledde henne i 68.  



Anonymous poster hash: f9e8b...76c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke unormalt ut nei :) Husk også at noen er lange i overkroppen og bruker bodyer i større størrelse enn totallengden på baby tilsier. Her har vi en liten skatt med korte bein og lang overkropp som alltid har brukt en størrelse eller to større i body enn i bukse :P Og fra rundt 3-4mnd som regel godt over den månedsanviningen som står på størrelsene. 62-68 vokste han raskt inn i, og brukte ganske lenge.



Anonymous poster hash: 74e0d...09e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen din er helt normal! Det er min også - 12 mnd og str 68/74 (unntatt i bukser, da må hun ha 74/80). Passet endel bodyer i str 56 til hun var 7 måneder. Fasongen har mye å si. Mi jente er langbeint, og kortere i torso.

De vokser så forskjellig, så bare ta det med ro :) 



Anonymous poster hash: 38ad7...c57
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min minste kunne bruke str 80 i visse klær når hun var 2 mnd. Nå er hun 8 mnd og bruker fortsatt str 80. Hun er lengre, men det er nok mest bena som har vokst. Overkroppen har ikke endret seg så mye.

 

Dette er en stor jente, men innenfor skjema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,min var nesten 3mnd når han begynte på 68, og har fullt kurven sin, nå er han 1 år,følger kurven sin på høyden,men litt undervektig,men ikke noe hs bryr seg om foreløpig, bruker 86 og 86/92 nå

Endret av olli bolli totti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lemon-aid

Ville absolutt ikke bekymret meg :) Jenta mi brukte str 62/68 da hun var 2-3 mnd, og er på en str 74 nå i en alder av 5 mnd. Følger vekstkurven sin kjempeflott. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...