Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #1 Skrevet 19. februar 2014 Lurer litt på en ting her, vasker dere babyen deres med såpe? Da tenker jeg selvfølgelig på produkter som er beregnet for babyer? Min er 7 mnd nå, og jeg har fremdeles ikke brukt en dråpe med såpe på han. Jeg trodde det var vanlig, og har lært at så små babyer ikke trenger det. Og jeg ser jo at det holder lenge med rent vann, og eventuelt litt olje. Men jeg ser f.eks på babysvømming at vi er de eneste som ikke såper inn babyen, og kun bruker vann. Så fra å tro at vi er helt normale, som hverken bruker såpe eller våtservietter for den saks skyld, så ser jeg at vi kanskje er litt unormale.... Så hva gjør dere, hva mener dere er normalt? Anonymous poster hash: 762ca...384
Meg og alle gutta Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 Vi bruker burts bees på barna våre. 1 dag i uka på 1 åringen og 2 dager på 3 åringen. ellers dusjes de i rent vann ved behov utover det og vasker seg med klut i ansiktet og i underlivet hver dag ved kveldsstellet. Etter bading i klorvann ville jeg personlig brukt såpe for å få bort klorininen evt klorlukt. Føler meg ikke ordentlig ren selv når jeg dusjer i svømmehallen selvom jeg vasker meg med såpe av en eller annen grunn. Men kan anbefale burts bees, de er uten sulfater og parabener og nesten 100% naturlige ingredienser. Bruker selv shampo fra samme merke, da jeg får tørr hodebunn og sår/skorper av butikk shampo.
Von Hertelhofen Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 Har enda ikke brukt såpe på jentungen på 2 år. Eller jo, det var engang hun hadde noe inntørket hvit saus i håret
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 Vi bruker babyolje med Aloe Vera. Skånsomt og lukter godt:) Anonymous poster hash: 54527...72d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 Har enda ikke brukt såpe på jentungen på 2 år. Eller jo, det var engang hun hadde noe inntørket hvit saus i håret Ja, jeg ser jo at behovet for såpe kan oppstå Vi er igang med tilvenning til mat, og noen syns det er aller morsomst å prøve å bruke skjeen selv.... Anonymous poster hash: 762ca...384
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 brukt det siden dag en,både det og olje Anonymous poster hash: 5eaca...a9d
Bare blåbær Skrevet 19. februar 2014 #7 Skrevet 19. februar 2014 Vi begynnte ikke med såpe før barnet vårt var over 1 år. Brukte bare vann og litt olje innimellom. Samme med våtservietter. Kommer til å gjøre det samme neste gang også. Null allergi, og veldig fin hud frem til nå. (4 år)
Bare blåbær Skrevet 19. februar 2014 #8 Skrevet 19. februar 2014 Vi begynnte ikke med såpe før barnet vårt var over 1 år. Brukte bare vann og litt olje innimellom. Samme med våtservietter. Kommer til å gjøre det samme neste gang også. Null allergi, og veldig fin hud frem til nå. (4 år)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #9 Skrevet 20. februar 2014 Ta ett glass med lokk og fyll opp med f.eks Johnsen &Johnsen putt oppi en aprikos og se hva som skjer etter en stund.....jeg sluttet med babyolje da jeg så det. Anonymous poster hash: 97a0d...ae5
Hringariki Skrevet 20. februar 2014 #10 Skrevet 20. februar 2014 Babyshampo i håret siden hun var kanskje 10 mnd, ellers ingenting
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #11 Skrevet 20. februar 2014 Kun brukt såpe etter babysvømming. Olje og vann:-) Anonymous poster hash: 1e9f4...954
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #12 Skrevet 20. februar 2014 17 måneder og ingen såpe hittil. Vann og olje holder lenge. Han sliter ekstremt med eksem så det eneste som holder det i sjakk Anonymous poster hash: 61429...394
☆☆☆ Skrevet 20. februar 2014 #13 Skrevet 20. februar 2014 Minimalt med såpebruk, ho på to har brukt shampo siste par mnd, og vi brukar såpe i svømmehallen. Innimellom skumbad fordi ho likar det.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #14 Skrevet 20. februar 2014 Takk for alle svar, da var jeg ikke så rar da Anonymous poster hash: 762ca...384
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #15 Skrevet 20. februar 2014 Ta ett glass med lokk og fyll opp med f.eks Johnsen &Johnsen putt oppi en aprikos og se hva som skjer etter en stund.....jeg sluttet med babyolje da jeg så det.Anonymous poster hash: 97a0d...ae5 ??? Prøv å legge et cadaver i vann og se hva som skjer med det etter en stund. Jeg har helt sluttet å drikke vann etter dette. Anonymous poster hash: 8d970...b3c
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #16 Skrevet 20. februar 2014 Dere er skeptiske til såpe, men synes det er helt greit å la småungene svømme i klorvann? Merkelig om argumentet er frykten for allergi. Anonymous poster hash: 8d970...b3c
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #17 Skrevet 20. februar 2014 Dere er skeptiske til såpe, men synes det er helt greit å la småungene svømme i klorvann? Merkelig om argumentet er frykten for allergi. Anonymous poster hash: 8d970...b3c Frykten er vel ikke så mye alkergi, som at jeg syns det er unødvendig å bruke såpe på noen som ikke trenger det. Og troen på at huden justerer seg best selv, uten masse klin... Der hvor vi er på babysvømming er det tilpasset babyer, og de bruker minst mulig klor i vannet. Og når jeg har en baby som ELSKER å være i vann, og dom er veldig trygg på det, så er det viktigere for meg enn at en liten 30 min dupp i klorvann kan føre til eventuelle allergier.... Anonymous poster hash: 762ca...384
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå