Gå til innhold

Å ta med liste il legen, teit?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er så mange små ting som plager meg, vondt her og der, sliten, tørre slimhinner, dårlig humør osv, så begynner å lure på om alle tinga kan ha en sammenheng. Men er så lett å glemme noe når en først sitter der, så tenkte å skrive en liste med alle plagene så kan legen se om det kan være en sammenheng og noe om kan gjøres for at hverdagen min skal bli enklere og få mer overskudd. 

Men ser det veldig dumt ut å slenge en lang liste i fanget på legen?



Anonymous poster hash: 64e39...014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er heller effektivt.

 

Jeg hadde med liste til legen i dag, jeg. Hadde x antall ting som måtte tas med og i tillegg måtte han skrive en erklæring som det måtte mange smådetaljer med. Da bare rakte jeg ham arket, sa jeg hadde skrevet disse her. To minutter og han var ferdig med erklæringen, og brukte resten av timen på de andre tingene som måtte tas opp.

 

I høst hadde jeg også med en laaaang liste over symptomer, og det var med på å gi meg riktig diagnose.

 

Min lege har ikke noe i mot det. Vet også om andre jeg kjenner som bruker lister når de trenger det hos legen, og legene har gitt gode tilbakemeldinger på det.

 

Når man sitter det er det fort gjort å glemme noe, da er en liste fin å ha.



Anonymous poster hash: 1eb1c...80f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at til en legetime er det ett problem som kan tas opp. Dvs er det flere ting som plager deg mådu bestille dobbeltime...

 

Anonymous poster hash: 566bc...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg skrivd listen. Føler det er ekstra viktig for å få meg alt, fordi ett av problemene jeg har fått er at jeg klarer ikke lenger å følge en samtale, faller ut og får ikke med meg hva som blir sagt. Så etterpå aner jeg ikke hva den andre parten har sagt for noe, oppfatter bare noen ord her og der som til slutt ikke gir noen mening

Skal til legen i morgen



Anonymous poster hash: 64e39...014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammaTilKidsa

Du kan fint ta med deg en symptomliste. Noe annet er en liste over mange ulike problem. Da pleier legen å velge ut det h*n har tid til, slik at en sånn liste kan også være verdifull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at til en legetime er det ett problem som kan tas opp. Dvs er det flere ting som plager deg mådu bestille dobbeltime...

 

Anonymous poster hash: 566bc...801

Så det du sier er at jeg trenger 1 time til muskelsmerter, 1 time til konsetrasjonsvansker, 1 time til at jeg fryser ræva av meg i 24 varmegrader, 1 time til at jeg kunna ha sove døgnet rundt om jeg fikk mulighet. 1 time til at jeg føler meg deprimert.  Mange av disse tinga kan krysse hverandre i ulike diagnoser, må jo bli veldig slitsomt for legen å se helheten hvis jeg skal ta kun 1 ting av gangen

 

Anonymous poster hash: 64e39...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...