Gå til innhold

Besafe iZi Kid X3 eller Cybex Sirona? Med isofix...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi kjøper i disse dager oss en splitter ny bil og lillesnuppa må i den anledning ha ny stol med isofix.

 

Hvilken av disse to burde jeg kjøpe? 



Anonymous poster hash: 1a751...27d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det sant at setet er lite? Synes det ser litt lite ut..

Er redd hun kan raskt vokse ut av det...?



Anonymous poster hash: 1a751...27d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler besafe izi plus. Det at ikke iso fix ettersom bakovervendte seter med iso fix kun går til 18kg. Mens izi plus går til 25kg. Da slipper du å bytte sete før barnet snus. Og det er plus godkjent, dvs en svensk og veldig streng test. Det tar litt mindre plass en izi kid og har bedre innstilling av høyde på selene og bedre hvilestilling enn izi kid.

 

Anonymous poster hash: e70fb...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har begge, og fornøyd med dem. Elste på 3 år sider bakovervendt i besafen er veldig usikker på om han hadde fått plass i sirona stolen. Han har forresten kjempe plass i besafen. Minsten på 1år sitter godt han også. Sirona sete ruver mindre..

Mitt tips er ta med bil, barn og begge voksene og prøv, mye lettere og finne riktig bilstol for dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler at du tar med barn og bil og prøver begge setene og ser hvilket som passer i deres bil. Besafen er altfor bratt i vår bil så mini ville ha blitt hengende med hodet framover i det setet. Den tok også mye mer plass i bilen enn sirona. I en annen bil kan det være besafen som passer best. Så anbefaler virkelig å prøve først. Jeg har ikke inntrykk av at sironaen er så liten, vi har den nye utgaven som kom ifjor og som er lengre enn den første utgaven.

 

Anonymous poster hash: cf52b...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å kjøpe sirona til vår på snart to år, men hun er allerede s art for stor til det (80 cm)

Hvis hun er 80cm har hun masse plass i sironaen. Vil tippe mini er nærmere 85cm og er lang i ryggen og hun har masse plass i sironaen.

 

 

Anonymous poster hash: cf52b...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hadde tenkt å kjøpe sirona til vår på snart to år, men hun er allerede s art for stor til det (80 cm)

Hvis hun er 80cm har hun masse plass i sironaen. Vil tippe mini er nærmere 85cm og er lang i ryggen og hun har masse plass i sironaen.

 

 

Anonymous poster hash: cf52b...21b

Så rart. Vi prøvde i butikk, med en ansatts hjelp, og selene/nakkestøtta var på det høyeste. Det passet akkurat nå, men ville fort bli for lite. Kunne jo gjerne tenkt meg dette setet siden det ikke ruver like mye som izi plus og vi må ha plass til 3 barneseter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...