Gå til innhold

eksem nedentil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått eksem nedentil. (der hvor håra er).

Hva kan man bruke der. ? Kan man bruke kortisonkrem?

Anonymous poster hash: bf52f...39c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære, blyge deg, 'nedentil' og 'der hvor håra er' er lite presist når man snakker om å smøre med kortisonkrem. Snakker vi lugg, burde det gå bra, men ellers ville jeg vært forsiktig. 

Anonymous poster hash: 51b6a...36f
Skrevet

Gå til lege😊 og få ordentlig råd og behandling.

Skrevet

Støtter legeforslaget, for du kan vel ikke med sikkerhet vite at dette er eksem og/eller at det kan behandles med kortison?

Skrevet

Jenta mi har en hudsykdom Lichten Sklerosus, som viser seg som sårhet  nedentil, altså rundt sjedeåpning, på kjønnslepper, og rundt anus.

Vi smører med kortison.

Ikke noe annet funker.

Går til regelmessige kontroller hos hudlege, og hun sier det også, kortison til det røde hissige er borte, så noen dager med forebyggende smøring av andre ting.

Poenget mitt er at hudlegen gir oss kortison til å smøre underlivet til min 8 år gamle datter, og basert på dette vil jeg tro du kan broke det også, med den forsiktighet som altid skal utvises med kortison så klart.

Anonymous poster hash: afeaf...ea6
Skrevet

Nå er det ikke slik at kortison er kortison. Det finnes mange ulike varianter med ulik styrkegrad.

Skrevet

Jeg vet med sikkerhet at det er eksem. Har vært hos hudlege. Har eksem på nesten hele kroppen. Har fått en sterk krem til det. Men jeg har ikke nevnt jeg har det på dåsa. Jeg har mange forskjellige kortisonkremer. Har den mildeste kortisonkremen locoid også. Regner med det ikke er skadelig å bruke den, i noen dager.

hi

Skrevet

Mild kortisonkrem kan fint brukes til behandling av eksem i underlivet. Går eksemet derimot inn i sjeden bør du oppsøke lege. Unngå de aller sterkeste (ibaril feks) på slimhinnene.

Og ellers: bruk truser i bomull, sov gjerne naken og dropp undertøy ellers om det passer. Og som du sikkert vet: unngå såpe, vask med rent vann, evt olje.

God bedring :)

Skrevet

Mild kortisonkrem kan fint brukes til behandling av eksem i underlivet. Går eksemet derimot inn i sjeden bør du oppsøke lege. Unngå de aller sterkeste (ibaril feks) på slimhinnene.

Og ellers: bruk truser i bomull, sov gjerne naken og dropp undertøy ellers om det passer. Og som du sikkert vet: unngå såpe, vask med rent vann, evt olje.

God bedring :)

Har sluttet å bruke såpe. Bruker kun olje :) Da skal jeg prøve litt mild kortisonkrem.

Takk :)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...