Gå til innhold

Til tider store smerter, men ingen blødning..Når kontakte sykehus? Og hva skal til for å få en kirurgisk abort?..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et svangerskap som ikke har utviklet seg som det skal og fikk derfor cytotec på mandag, disse hadde kun den effekten at jeg fikk til dels store smerter i mageregionen og til tider kvalme. Tirsdag fikk jeg ny kur, men da hadde jeg nesten ingen smerter. Når jeg var og fikk kur nr 2 i går fikk jeg beskjed om å komme tilbake torsdag om det ikke hadde vært noen blødning, for å få en ny kur..Hvorfor ikke få en kirurgisk abort?..

 

Nå i ettermiddag valgte jeg å gå på jobb da jeg ikke har merket noenting, ingen smerter og ingen blødning. Utover kvelden har jeg begynt å få mer og mer smerter i magen og ned i lysken, og har til tider måtte bøye meg ned pga smerter. Det er også vondt når jeg er i ro..

 

Så, jeg har i utgangspunktet tenkt å vente og se om det begynner å blø snart, men lurer på hvor vondt skal være? Jeg har fått paracet fra sykehuset, men de hjelper egentlig ikke..

 

 



Anonymous poster hash: 59835...764
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes da spesielt ut?? Ei jeg kjenner tok en abort i uke 6 og finn en pille som hun skulle ta hjemme og ca 1 døgn senere skulle hun inn på sykehus på dagpost der hun fikk 2 stikkpiller.... Og da lå hun der til alt var over ca 5-6 timer. De sjekka til og med bekkenet, slik at det ikke skulle være rester igjen... Dette har jeg hørt er standard prosedyre med medisinsk abort.

 

Ville kontaktet sykehust og hørt gitt.



Anonymous poster hash: e1a44...3ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hørtes da spesielt ut?? Ei jeg kjenner tok en abort i uke 6 og finn en pille som hun skulle ta hjemme og ca 1 døgn senere skulle hun inn på sykehus på dagpost der hun fikk 2 stikkpiller.... Og da lå hun der til alt var over ca 5-6 timer. De sjekka til og med bekkenet, slik at det ikke skulle være rester igjen... Dette har jeg hørt er standard prosedyre med medisinsk abort.

 

Ville kontaktet sykehust og hørt gitt.

 

Anonymous poster hash: e1a44...3ca

 

Jeg var der på mandag og fikk tabl som jeg tok hjemme, var tilbake tirsdag da de ikke virket. Jeg hadde da sett for meg utskrapning, men den legen var helt bestemt på at det var nok med medisiner og at kroppen kom til å ordne opp selv..Men dette har da tatt lenger tid enn jeg trodde, og den kuren jeg tok i går har jo heller ikke hjulpet..Så jeg vet ikke, jeg tror jo ikke de kommer til å velge noe annet nå..Men jeg er jo redd for at det er noe galt og at det ikke kommer ut og jeg bare blir full i infeksjon i stedet..

 

Anonymous poster hash: 59835...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hørtes da spesielt ut?? Ei jeg kjenner tok en abort i uke 6 og finn en pille som hun skulle ta hjemme og ca 1 døgn senere skulle hun inn på sykehus på dagpost der hun fikk 2 stikkpiller.... Og da lå hun der til alt var over ca 5-6 timer. De sjekka til og med bekkenet, slik at det ikke skulle være rester igjen... Dette har jeg hørt er standard prosedyre med medisinsk abort.

 

Ville kontaktet sykehust og hørt gitt.

 

Anonymous poster hash: e1a44...3ca

 

Jeg var der på mandag og fikk tabl som jeg tok hjemme, var tilbake tirsdag da de ikke virket. Jeg hadde da sett for meg utskrapning, men den legen var helt bestemt på at det var nok med medisiner og at kroppen kom til å ordne opp selv..Men dette har da tatt lenger tid enn jeg trodde, og den kuren jeg tok i går har jo heller ikke hjulpet..Så jeg vet ikke, jeg tror jo ikke de kommer til å velge noe annet nå..Men jeg er jo redd for at det er noe galt og at det ikke kommer ut og jeg bare blir full i infeksjon i stedet..

 

Anonymous poster hash: 59835...764

 

Syns det er rart jeg?? Har en annen bekjent som også ble lagt inn på dagpost når hun skulle ta medisinsk abort og hun fortalte akkurat det samme... og at det kom ganske mye blod og slikt. Der sjekket sykepleieren også at alt hadde kommet ut, slik at man skulle slippe utskrapning. Kanskje ulik praksis i forhold til sykehus? Hun fikk visst en pille 1 eller 2 døgn før hun skulle komme inn og få de abortfremkallende midlene. Sikkert ulik praksis ;) Ring sykehuset og si i fra... det må jo komme ut, ellers kan du jo eventuelt få infeksjon ? :S

 

Anonymous poster hash: e1a44...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en ma i uke 11. Var å fikk tab. Men hadde ikke begynt å blø etter et døgn. Var da oppe igjen og fikk velge å prøve en kur til , elle ta utskraping.

Jeg valgte det siste.

Dette var på Hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en ma i uke 11. Var å fikk tab. Men hadde ikke begynt å blø etter et døgn. Var da oppe igjen og fikk velge å prøve en kur til , elle ta utskraping.

Jeg valgte det siste.

Dette var på Hus.

Dette er også på HUS..Jeg er/var i uke 8, men det var så lite at hun legen var helt bestemt på at det ikke blir utskrapning selv om det er det jeg vil, og ba om..

 

I tillegg til at det er slitsomt å være redd og kjenne på disse smertene hele tiden, så har jeg liksom ikke tid til å være vekke for mye nå da jeg er i praksis, er jeg det, må jeg ta hele praksisperioden på nytt..

 

Anonymous poster hash: 59835...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hørtes da spesielt ut?? Ei jeg kjenner tok en abort i uke 6 og finn en pille som hun skulle ta hjemme og ca 1 døgn senere skulle hun inn på sykehus på dagpost der hun fikk 2 stikkpiller.... Og da lå hun der til alt var over ca 5-6 timer. De sjekka til og med bekkenet, slik at det ikke skulle være rester igjen... Dette har jeg hørt er standard prosedyre med medisinsk abort.

 

Ville kontaktet sykehust og hørt gitt.

 

Anonymous poster hash: e1a44...3ca

 

Jeg var der på mandag og fikk tabl som jeg tok hjemme, var tilbake tirsdag da de ikke virket. Jeg hadde da sett for meg utskrapning, men den legen var helt bestemt på at det var nok med medisiner og at kroppen kom til å ordne opp selv..Men dette har da tatt lenger tid enn jeg trodde, og den kuren jeg tok i går har jo heller ikke hjulpet..Så jeg vet ikke, jeg tror jo ikke de kommer til å velge noe annet nå..Men jeg er jo redd for at det er noe galt og at det ikke kommer ut og jeg bare blir full i infeksjon i stedet..

 

Anonymous poster hash: 59835...764

 

Syns det er rart jeg?? Har en annen bekjent som også ble lagt inn på dagpost når hun skulle ta medisinsk abort og hun fortalte akkurat det samme... og at det kom ganske mye blod og slikt. Der sjekket sykepleieren også at alt hadde kommet ut, slik at man skulle slippe utskrapning. Kanskje ulik praksis i forhold til sykehus? Hun fikk visst en pille 1 eller 2 døgn før hun skulle komme inn og få de abortfremkallende midlene. Sikkert ulik praksis ;) Ring sykehuset og si i fra... det må jo komme ut, ellers kan du jo eventuelt få infeksjon ? :S

 

Anonymous poster hash: e1a44...3ca

 

Fosteret er allerede dødt(?) så jeg trenger ikke den første pillen som stopper svangerskapet.. Ikke skal de sjekke noe heller i etterkant..Jeg begynner bare å bli litt stresset..

 

Anonymous poster hash: 59835...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg hadde det død i uke 7, men ble ikke oppdaget før i uke 11. Men hun legen sa at de alltid ville prøvd med tab. Først, men at erfaringsmessig så endte over halvparten med å måtte ha utskraping .

Så hun var egentlig enig når jeg sa at jeg ikke ville prøve en runde til med tab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg hadde det død i uke 7, men ble ikke oppdaget før i uke 11. Men hun legen sa at de alltid ville prøvd med tab. Først, men at erfaringsmessig så endte over halvparten med å måtte ha utskraping .

Så hun var egentlig enig når jeg sa at jeg ikke ville prøve en runde til med tab.

Hm, veldig rart at det er så forskjell på samme sykehus..Regner med at legene styrer på som de vil etter hva de personlig mener om hver enkel sak..

 

Anonymous poster hash: 59835...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hos meg hadde det død i uke 7, men ble ikke oppdaget før i uke 11. Men hun legen sa at de alltid ville prøvd med tab. Først, men at erfaringsmessig så endte over halvparten med å måtte ha utskraping .Så hun var egentlig enig når jeg sa at jeg ikke ville prøve en runde til med tab.

Hm, veldig rart at det er så forskjell på samme sykehus..Regner med at legene styrer på som de vil etter hva de personlig mener om hver enkel sak.. Anonymous poster hash: 59835...764

På KK på HUS er det nok veldig mye rot og arroganse. De er kjente for å være uproffe. Hvilken lege var du hos?

 

Anonymous poster hash: b6787...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hos meg hadde det død i uke 7, men ble ikke oppdaget før i uke 11. Men hun legen sa at de alltid ville prøvd med tab. Først, men at erfaringsmessig så endte over halvparten med å måtte ha utskraping .Så hun var egentlig enig når jeg sa at jeg ikke ville prøve en runde til med tab.

Hm, veldig rart at det er så forskjell på samme sykehus..Regner med at legene styrer på som de vil etter hva de personlig mener om hver enkel sak.. Anonymous poster hash: 59835...764

På KK på HUS er det nok veldig mye rot og arroganse. De er kjente for å være uproffe. Hvilken lege var du hos?

 

Anonymous poster hash: b6787...410

 

Husker ikke hva hun het, hun er svensk og ung..

 

Anonymous poster hash: 59835...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg ble det oppdaget at fosteret var dødt i uke 12. Da fikk jeg to tabeletter å svelge med det samme, så fikk jeg time på dagpposten på sykehuset to dager etterpå.

 

Dette var på senter for fosterdiagnostikk på Haukeland.

 

Da jeg kom på sykehuset fikk jeg to tabeletter i skjeden og bare iløpet av et par timer var det over.

 

Sykepleier sjekket bekkenet for det som kom ut og gyn sjekket med ul at det ikke var noen rester igjen. I tillegg tok jeg blodprøve to uker etter for å sjekke at HTC nivået var sunket.

 

Jeg syns det høres ut som du får svært dårlig oppfølging og råder deg til å være litt bestemt neste gang du snakker med dem. Det kan da ikke være meningen at du skal slite i mange dager med dette!

 

Sender deg varme tanker i en vond tid.

 

Anonymous poster hash: 36242...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var dette da?

 

Jeg prøvde å være litt bestemt, men det hjalp lite :P

 

Jeg fikk som sagt beskjed om å ta kontakt igjen på torsdag om det ikke var skjedd noe for å få nye tabletter, men jeg føler ikke at det er noen vits med en ny kur, da hadde det vel virket til nå. Kanskje jeg bare skal vente og se om kroppen ordner opp selv. Jeg følte meg bare "masete" og vanskelig i går når jeg var der.. Det er ikke drømmesituasjonen i utgangspunktet, det er vondt og leit, og nå er det fysisk vondt også og jeg er trøtt og sliten.

 

Anonymous poster hash: 59835...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var dette da?

 

Jeg prøvde å være litt bestemt, men det hjalp lite :P

 

Jeg fikk som sagt beskjed om å ta kontakt igjen på torsdag om det ikke var skjedd noe for å få nye tabletter, men jeg føler ikke at det er noen vits med en ny kur, da hadde det vel virket til nå. Kanskje jeg bare skal vente og se om kroppen ordner opp selv. Jeg følte meg bare "masete" og vanskelig i går når jeg var der.. Det er ikke drømmesituasjonen i utgangspunktet, det er vondt og leit, og nå er det fysisk vondt også og jeg er trøtt og sliten.

 

Anonymous poster hash: 59835...764

Det var høsten 2011.

 

De er der for deg og får bare tåle at du presser på litt. Det er jo både fysisk og psykisk vondt å gå sånn.

 

Håper det ordner seg snart for deg ❤️

 

Anonymous poster hash: 36242...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde MA fikk jeg også tabletter som ikke fungerte. Men etter fire dager løsna det av seg selv. Tror kroppen stort sett klarer å rydde opp selv. Men det er jo dumt at du har fått så dårlig oppfølging da. Ville nok tatt en tlf i morgen, men vært tydelig på at du ikke ønsker en ny runde med cytotec.

 

De vil jo helst unngå kirurgisk abort (større påkjenning på kroppen, dyrere og har litt økt komplikasjonsfare), men det får da være grenser tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, utrulig trist at du også har måttet gå gjennom å miste et ønsket foster.

Jeg var i litt lik situasjon som deg, at cytotec ikke virket/ikke virket med en gang. Jeg tok de torsdag og embryoet kom først ut tirsdag uken etter. Fikk heller ikke noe oppfølging men et skriv og et nr jeg kunne ringe og beskjed om å ta pillene hjemme selv. Alt ble normalt hos meg tilslutt men følte meg IKKE ivaretatt og kommer aldri til å glemme det så du er ikke alene i din erfaring. Men jeg ønsket ul og oppfølging, ikke kirurgisk siden jeg hadde hørt dette er litt tyngre for kroppen hvis en vil bli gravid raskt igjen noe vi ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går nå gjennom MA uke 13, ante ikke jeg var gravid en gang siden jeg spiser p.piller, men uansett, jeg fikk en tab på gyn pol i går som jeg svelga fremfor sykepleier, fikk med meg 4 cytotec hjem skal ta de 1 time før jeg møter på sykehus på fredag for og være der gjennom hele prosessen, jeg får ikke kirurgisk siden det er/ var kommet så langt. Tror du må ringe legen/ avdelingen på sykehuset og snakke med de så får du sikkert komme inn til sjekk og eventuell kirurgisk abort.



Anonymous poster hash: d42c5...33d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg føler virkelig med deg.

Hvor lang tid har det gått siden spira ikke ville mer?

Jeg hadde MA uke 7 og på UL uke 12 fant de ut dette.

Jeg skulle inn på sykehuset tre dager senere men dagen etter UL kom det ut selv.

Det kan jo ta tid før det kommer ut.

Ønsker deg lykke til.

 

Anonymous poster hash: a8b7b...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ringt til sykehuset og fortalt at det er ingen blødning bare mye smerter..Sykepleieren skulle snakke med lege også ringe meg opp igjen..Jeg er leeeei :( Bare smerter som kommer og går, ingen blødning..Jeg kan jo ikke gå slik som dette i evigheter..



Anonymous poster hash: 59835...764
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...