Gå til innhold

Deprimerende 40 000 i vannregning..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

vet ikke hvordan i huleste vi skal få betalt den.. det er helt krise.. vi sliter fra før av.. vi har et toalett som mest sannsynlig lekker litt.. jeg hadde aldri i verden trodd det skulle koste oss så mye :( :( :( 



Anonymous poster hash: f50f5...133
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aiaiai.....den doen burde byttes....uff, er glad jeg ikke har sånne avgifter, har godt brønnvann vi :-)

 

håper dere klarer dere HI,,,,,



Anonymous poster hash: 03dcb...3d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men så spør jeg meg selv...hvordan er det mulig ?? kan dere dele den opp, gjøre en avtale ? regner med dette er kommunen som krever dette av dere....hva pleier dere å ligge på ?



Anonymous poster hash: 03dcb...3d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde ikke være noe problem å få delt opp regningen og få nedbetalingsavtale. Er fåtallet som har råd til å betale en regning på 40 000 kr i ett smell.

 

Anonymous poster hash: 6ece7...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet! Vi fikk en baksmell på 9000kr i fjor, fikk helt sjokk. Vi kuttet rett og slett ned på lange dusjer og bading av ungene hver dag (de ble tidligere badet i badekar hver kveld, med mye vann) - og vips, så var vi nede i akkurat den vannmengden en husstand "bør" bruke i løpet av et år.

 

Dere må få fikset det doet, det går utrolig mye vann, selv om det kanskje ikke virker slik. Og se om det er noe mer som lekker også. 



Anonymous poster hash: 0afdc...651
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være verdt å få satt inn nytt måleinstrument tilfelle det er noe galt med det? Et toalett kan vel ikke lekke så mye?

 

Anonymous poster hash: 3f8ba...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i stunder som dette jeg er glad vi flyttet til en kommune uten krav om vannmålere.

 

Men all sympati til deg, hi, håper det ordner seg.



Anonymous poster hash: 47979...052
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det noe annet galt. Et toalett klarer ikke å lekke så mye at det utgjør en slik sum.

Er du sikker på det? Jeg har googlet litt og funnet flere artikler om fortvilte folk som har hatt lekkasjer.. Jeg hadde et håp om at det var noe feil og at vi ikke trenger å betale.. men etter å ha lest litt om andre så skjønner jeg jo at vi må det..

Den skal nok fikses.. vi har bare utsatt det pga økonomien.. meg jeg skjønner jo nå at det i aller høyeste grad burde vært prioritert..  trodde det var snakk om noen 100-lapper ekstra.. men nei da :(

HI

 

Anonymous poster hash: f50f5...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som mere en dassen som lekker :( uff, håpe dere får ordnet dette på et vis :)

 

Anonymous poster hash: a32c5...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er en vanntegning? Unnskyld at jeg spør :P Men betaler man da for vannet man bruker? Haraldri vært borte i det før. Har bodd i tre forskjellige kommuner og har aldri fått en slik regning. Men vi betaler kommunale avgifter. Beklager dumt spørsmål.

 

Anonymous poster hash: d32f9...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kommuner med vannmåler får man vannregning. Man får også en egen kommunal regning for renovasjon og feiing bla, vi kom billigere ut av det med vannmåler enn uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man betaler kommunale avgifter som inkluderer vann og avløp. Noen steder har de vannmåler om man leser av forbruket periodevis som med strøm. Dette er veldig ofte gunstig for mange, da sjablonger sjelden er rettferdige. 

 

Et toalett kan fint lekke så du betaler 40.000 om det står og renner hele dagen.. Dessverre. Sånt må fikses med en gang. Men en avbetalingsplan bør du kunne få altså. Ring kommunen og hør. 



Anonymous poster hash: 41e9c...e85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også en do som lakk litt, men vi hadde regning på 4000. Byttet ut doen og sparte en 1000 lapp. Er du sikker på at det ikke er noe annet? Og den doen må ihvertfall byttes ut.



Anonymous poster hash: b4a68...c56
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan bli så dyrt med toalett som renner, snakker av erfaring...

Vi fikk ca samme beløp. Er noen liter i løpet av døgnet som renner igjennom doet,når d lekker, her er det et beløp for det som renner inn og et høgere beløp for det som renner ut...

 

Anonymous poster hash: 2916a...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også en skikkelig skyhøy regning en gang. Det viste seg da at vi ikke hadde meldt inn de foregående to årene og at vannforbruket da bare var estimert ut fra det som er beregnet for en familie på fire. Når vi da omsider leste av måleren, så kom det jo fram at vi hadde brukt mer enn det somvar estimert og vi fikk smellen. Vi fikk delt opp regningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg bare si at jeg føler med dere...det er vannvittig mye penger!

Vi har et toalett som skal byttes pga at det renner...så fra første dag det ble oppdaget stengte vi vanntilførselen til toalettet i påvente av et nytt-hadde hørt lignede historier som din så jeg var kjapp med å stenge doen. Håper dere finner en løsning på regningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med forsikringselskapet. Si at dere ikke bruker det aktuelle toalettet og at du ikke visste om at det var lekk. Kall det vannlekasje el. Kan være verdt et forsøk.



Anonymous poster hash: b8293...67a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vanlig estimert forbruke på vann for en familie på deres størrelsei din kommune??

40000 er jo astronomisk!!! Jeg betalte 80000 for å få borret og innlagt vann til huset mitt til sammenligning.

Det må jo være noe feil? Hva fikk dere på vannregningen i fjor? Har dere lest av?

 

Det første dere må gjøre er jo å ta kontakt med kommunen for å få delt opp regningen, videre ville jeg ha forhørt meg om det ikke kunne være en lekasje et annet sted som har gått på deres teller. Jeg ville også ha regnet på om det var mulig å få sløse vekk så mange kubikk med vann pga et lekk toalett.

Uansett, så håper jeg dere i samarbeid med kommunen finner en løsning!

 



Anonymous poster hash: e19cb...5f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...