Gå til innhold

Har "alle" babyer som legger seg kl 19.00??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Babyen min er 3,5 måned og legger seg mellom 21 og 22 hver kveld. Har prøvd å få han til å legge seg tidligere men da blir det bare tull og skriking, våkner mange ganger i løpet av natten osv. Bare lurer på om det er noe som går seg til etterhvert eller må jeg bare prøve videre? Andre som legger babyene sine litt sent?

 

Anonymous poster hash: dcdfc...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, mi er 11 mnd, hun har akkurat sovnet.

Legger jeg henne kl 19, sover hun 1 1/2 - 2 timer, og er lys våken i flere timer etter det, blir da som hun tar en dupp da, og ikke natta.

Stresser ikke med dette, kommer nok etterhvert.

 

Anonymous poster hash: 479d9...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min legger seg kl 19 nå. Har gjort det siden 6,5 mnd alder. Når han var 1-4 mnd var han oppe nesten like lenge som meg. Vi samsov og han sov bedre da. Gradvis ble behovet at han la seg tidligere. Ikke stress, det ordner seg til slutt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 1 år, legger vi ungen 19,så er han oppe igjen 23 tida,så det funker ikke for oss,og han holder det gående til 3 tida stort sett,men sovner han mellom 20-21 sover han til 7-8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet  ditt er litt liten til å legge seg så tidlig, min sovna 21.00-22.00 i den alderen. Først ved 5 mnd begynte han å sovne rundt 18.30



Anonymous poster hash: 8d9bb...0c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datteren min sovna ca 02.00 som nyfødt, og sov heeelt til 05.00 :P

Ved ca 2 mnd alder sovna hun ved 22-tiden og sov til 05.00.

Ved 6 mnd alder sovna hun rundt 20.00, og nå (11 mnd) sover hun ca 19.00 og sover til 07.00. Enkelte dager sovner hun mellom 18 og 18.30, spørs hvordan dag-søvnen har vært.

 

Det gikk gradvis her i huset.

 

3,5 mnd og sovner 21-22 høres ikke så galt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er svært få av mine venninner som har barn som la seg Kl 19 da de var mindre enn 6 mnd.

Min derimot la seg Kl 19 fra hun var 3 uker gammel.

 

Anonymous poster hash: 91655...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine er iseng ca 19.00.

Å er oppe igjen 07.00.

 

Hu ene er 2 år . Han minste 4 mnd:)

Barna mine har begge to alltid vært sånn

fra dag 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine la seg i 19-tiden rundt 4 mnd alder. Men ikke alltid på slaget. Jeg stresset ikke med det, skjedde gradvis av seg selv. Jeg begynte med litt kveldsrutiner da jeg merket at de begynte å ta tidligere kveld. Prøvde å legge opp måltidet slik at det ble litt før kl 19 inne på soverommet og pludret og sang litt etterpå. Prøvde å roe ned gråting på soverommet og gav meg ikke på at vi skulle oppholde oss der til babyen hadde roet seg. Men det hadde jeg ikke orket hvis jeg visste at babyen ikke hadde begynt å ta kveld på det tidspunktet.

 

Ikke stress. kl 21 er bra tidlig. Vet om mange babyer som ikke tar lveld kl 19 før langt over 1-års alder.

 

Anonymous poster hash: 615fb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Mini er straks to år, og fra den tiden hun fikk faste rutiner på legging, har hun lagt seg mellom 20-21. Det funker best for oss :-) hun sover til 07-09.

 

Anonymous poster hash: 06df9...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik var også min lille tøtta. Nå er hun snart 7 mnd gammel. For ca 1 mnd siden klarte jeg å 'snu døgnet' hennes med hjelp av å innføre flere fast føde måltid om dagen. Slik så og ser fortsatt dagen hennes ut: ( ca klokkeslett)

Kl.8: står opp, får mm i senga

Senest 08.45: 1 posjon grøt, litt fruktmos og vann til maten

Ca 10.45 - 12.15: 1.lur

Kl.12:30: mm, brødskiv og fruktmos evt grøt ( kommer helt an hva hun har lyst) og vann

Kl.14 - 15.30: siste lur, mm når hun er våken

Kl.15:45: middagsglass og vann

Kl.17.15: mm

Kl.18.30: grøt, fruktmos og vann

Kl.19:15: tar kvelden og mm

Kl.19.30: zzzzzzzz, og sover som regel natta gjennom uten mat og en sjeldent gang oppvåkning. Om hun våkner midt på natta, finner hun heldigvis søvnen selv og sover fort igjen.

Lærte hun å finne søvnen allerede da hun var nyfødt :)

 

Anonymous poster hash: 0b5e9...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min kom inn i en slags rutine da han var rundt 8 uker og den har han enda (er 3mnd) 

 

våkner 07-08

sover 09-10 (litt kortere hvis vi leverer i bhg)

sover 11, halv 12 og i 3-4 timer

powernap i 17 tiden

natta kl 19

jeg våkner og gir han mat i 23-24 tiden nå jeg legger meg. så våkner han i 04-05 tiden for mat igjen.

 

har ikke gjort noe spesielt for å få denne rutinen har kun "jobbet" med at han skal finne søvnen selvnår han er trøyt



Anonymous poster hash: 44b1a...861
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg sånn cirka det, men hun er seks måneder og det er en ganske fersk rutine. Det er ikke noe vi har stresset med, hun la seg med oss eller når hun virket trøtt.



Anonymous poster hash: 3fa9b...0e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøøøøøø..,min på 3,5 mnd legger seg med meg i tolv tiden på kvelden.. Er Det bare jeg ?!

 

Anonymous poster hash: b738e...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...