Gå til innhold

Kjøre 10 timer med baby, erfaring?


Masekråka!

Anbefalte innlegg

Vi skal (kanskje) kjøre 10 timer med baby på 11 mnd. Tenker å kjøre på kvelden når hun skal sove, for da sover hun kanskje hele turen. Noen som har kjørt langt med baby i bil?

 

Jeg har ikke lyst til å kjøre på dagen, vil kjøre når hun skal sove. Men samtidig vil jeg ikke at hun skal sitte i bilstolen i 10 timer uten pause, noe det blir om vi kjører på natta.

 

Tok dere pauser hvis dere kjørte om natta mens babyen sov? Tips tas imot med stor takk :)

Vurderer 5 timer, så overnatte og kjøre de siste 5 timene. Men er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjørt med begge våre fra de var 4 mnd i 10 timer. Kjørte om natten og stoppet ved behov. Det gikk helt fint,de klagde ikke :) snakket med fysioterapeut først og hun sa at vi måtte bare prøve å se hvordan det gikk og stoppe for å strekke litt på oss med gjevne mellomrom.

 

Anonymous poster hash: 5b04c...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt mye med mine barn. Liker best å kjøre om dagen og ikke ha en overnatting. Kjører tidlig om morgnen, sånn at de kan løpe fra seg før de må legge seg igjen når vi er fremme. Har en god lang matpause hver tredje time.. Viktigste er at man får en pause av og til, og at man kjører på når de sover. :)

 

 

Jeg har kjørt en gang på natta og måtte ha pauser allikavel, endte med 2 våkne overtrøtte barn og jeg kunne jo ikke sove siden det var morgen. Aldri igjen! Men annerledes om man har med seg mann og kan bytte på å ta de dagen etterpå. Den gangen reiste jeg alene, og var alene hjemme hos svigers, så var ikke noen som kunne ta de et par timer heller. Så mulig det hadde godt bedre en annen gang.



Anonymous poster hash: 2217c...24b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har kjørt 8 timer hver sommer siden hun var 6 mnd. Det gikk helt fint, vi kjørte på dagtid. Måtte ha noen amme stopp og bleieskift. Men det gikk helg strålende. Er mer spendt nå som hun er 4 år

 

Anonymous poster hash: 77a8c...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjørte 70 mil med 10 mnd gammel hyperaktiv baby i sommer, gikk som en drøm. Kjørte ca. 14, da sov hun en dupp på ca en time i bilen. Stopp 16 -17, spise middag og leke pause. Stopp 19-20. Kveldsmat/grøt + pupp, på med pysjen. Kjørte deretter non stop, fremme 0200. Baby sov godt i babybilstol hele veien. Våkna litt når vi kom frem, men med litt pupp sov hun videre til kl 0730 og var blid og uthvilt. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte 70 mil da datteren min var litt over 1 år. Kjørte på dagtid, hadde mange stopp, gode matpakker, mye drikke og leker i baksetet. Gikk veldig bra. Var verre da hun var 2 år og langt mer utålmodig :P



Anonymous poster hash: 2919b...49f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...