Gå til innhold

Vil ikke sove i egen seng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på snart fem måneder. Vi samsover i dobbeltseng om natten. Men nå har hun begynt å kunne bevege seg litt. Jeg vil derfor at hun skal ligge i sprinkelseng frem til vi legger oss. Men det vil ikke hun.

Jeg ammer henne, hun sovner, jeg legger henne ned i sengen, og hun begynner nesten umiddelbart med sutring og skriking. Smokk spytter hun ut. Jeg har forsøkt å stå ved sengen og ha armene rundt henne så godt det lar seg gjøre, men det eneste som roer henne ned er at jeg løfter henne.

Legger jeg henne ned i vår seng, sovner hun som en stein ... Men det er begrenset hvor lenge jeg tør å la henne ligge der, så lenge hun har begynt å kunne bevege seg noen centimeter.

Tips?

Anonymous poster hash: d6088...03c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte nesten tre måneder på å få min til å sovne i egen seng. Fordi jeg ikke ville la han skrike alene (han gråt selv om jeg satt ved sengen og holdt han).

Enten må du regne med at det tar tid, eller så dytter du dobbeltsenga inntil veggen, og legger en dyne under lakenet på andre siden når du selv ikke ligger i senga :).

Anonymous poster hash: 8b0a9...29d

Skrevet

Jeg brukte nesten tre måneder på å få min til å sovne i egen seng. Fordi jeg ikke ville la han skrike alene (han gråt selv om jeg satt ved sengen og holdt han).

Enten må du regne med at det tar tid, eller så dytter du dobbeltsenga inntil veggen, og legger en dyne under lakenet på andre siden når du selv ikke ligger i senga :).

Anonymous poster hash: 8b0a9...29d

Takk for svar! Sånn er min også, det holder ikke at jeg står og holder henne i hånden. Kan du si noe om hvordan du gjorde det i de tre månedene, blir jeg veldig glad. Sengen er stilt sånn som du foreslo, så det er jo fortsatt trygt. Men jeg tenker at jeg bør gjøre noe med det, plutselig kan hun bevege seg mer enn noen centimeter, og da føler jeg det ikke trygt med mindre jeg ligger ved siden av.

Anonymous poster hash: d6088...03c

Skrevet

Jeg polstret godt rundt sengen så det ble et lunt, tryggt rede, det hjalp. forsøk etter 2 ukers tid og fjern noe av polstringen, dette fungerte fint hos oss. Lykke til med småen i barnesengen.

Anonymous poster hash: 4790e...dce
Skrevet

Lagde et rede til mini i senga. En koseklut på vær side av hode med våres lukt på. En periode hadde vi varmeflaske ved siden av ham for at han skulle være varm og trygg (ikke for varm) . Gikk to uker så sov han som en stein i senga si :)

Anonymous poster hash: aceca...79d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...