Gå til innhold

Inspirert. Hadde dere dresskode i deres bryllup?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar det som en selvfølge at man kler seg pent i bryllup. Dvs dress til menn og kjole/drakt til kvinner.

 

Men dette med "mørk dress", hvorfor må dressen være mørk? Betyr det at en lys dress ikke er passende? Hvorfor ikke?

 



Anonymous poster hash: 246ea...3f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skrev bare "sommerlig/pent". Vi ville at det skulle være litt uformelt.

 

Anonymous poster hash: 3d60c...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sa til gjestene at de skulle kle seg i det de følte seg vel i.

Noen var veldig pyntet, andre kom i skjorte og jeans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri giftet meg, men hvis jeg skal gjøre det og har et stort bryllup, så kommer jeg nok til å skrive en dresskode som er litt mer spesifisert enn "pent". Rett og slett fordi jeg har vært i bryllup hvor noen ikke har klart å kle på seg. Olabukse i bryllup passer seg ikke, men har man det, så er man i alle fall påkledd. Jeg har vært i bryllup hvor en av gjestene hadde på seg en litt lang topp, uten skjørt/bukse el til, dvs toppen dekte så vidt rumpa når hun sto rett opp og ned. Hvis hun bøyde seg så vidt, så syntes alt for mye...



Anonymous poster hash: 55f1d...ce6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde dresskode, mørk dress. 

Jeg synes det er veldig greit med kode for da har man en viss peiling på hva de andre gjestene vil gå i. Det er ikke kjekt å komme i fotsid kjole, når resten av selskapet går i kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skrev "pent og personlig"! Mange hadde bunad, noen lange selskapskjoler, pene sommerkjoler eller helt enkel kort :)



Anonymous poster hash: c64f0...71f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skrev alt kler den smukke:) Alle som kom var kjempe fine, ingen hadde olabukse.



Anonymous poster hash: 3efb2...cd2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke skrevet noe og svarer til de som spør at de kan kle seg i det de liker best. Vi er heller ikke særlig opptatt av farger, så lenge ingen kommer i hvit brudekjole. Jeg regner med at de aller fleste pynter seg når de skal i bryllup uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kle dere etter været ;)

 

Vi hadde bryggefest, med grilling og reker. En stor brygge med stor sjøbu så vi spiste inne, men ble jo litt flyging ut og inn, og norske sommernetter kan jo bli litt kjølige.

Alle var pent kledd, men ingen kom i galla. Et uformelt bryllup akkurat som vi ønsket det, og jeg hadde ikke blitt fornærmet om noen kom i dongeribukse heller....



Anonymous poster hash: 63a7b...b6d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...