Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #1 Skrevet 19. februar 2014 Kunne ikke passet dårligere, I know. Men man råder ikke tankene sine, dessverre. Jeg har ikke rett på mer studielån, så jeg jobber deltid ved siden av studiene. Er ferdig utdannet våren 2015, da er jeg nesten 39 år. Jeg kan bli gravid nå og få barn når jeg er 38, men må da utsette studiene + at foreldrepengene ikke utgjør så mye kun basert på min deltidsjobb. Venter jeg til jeg er ferdig med studiene og har fått meg 100 % jobb, får jeg mer i foreldrepenger men er nesten 40 når/ hvis jeg blir mamma igjen. Ja, jeg skriver hvis- sjansen for å bli gravid blir jo mindre og mindre dess nærmere 40-tallet. Hva ville du valgt? Anonymous poster hash: d8fe7...24c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 Jeg ville ventet. Fikk min første som 40-åring og kunne tenkt meg en til. Er 42 nå. Anonymous poster hash: 5a7de...2c7
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 Takk for svar, ikke minst siden du er et (av flere) bevis på at man fortsatt kan bli befruktet rundt de 40 HI Anonymous poster hash: d8fe7...24c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 Hvis det er veldig viktig å få det 3. barnet ville jeg ikke ventet. Tenk på hvordan du vil takle det hvis du venter så lenge at du ikke lenger kan få det. Hvis du skal vente helt til du er i 100% jobb tar det jo noe tid. Har selv vært veldig heldig og fått to barn etter fylte 40, men det er jo ikke noen garanti for at man kan få så sent. Anonymous poster hash: 5486c...02a
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 Jeg er 40 år og blei i desember gravid på prevensjon. Så ja da, går fint å vente ;-) Anonymous poster hash: 02b3c...ae9
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 Jeg hadde ventet. Barn koster penger Men hvis mannen din tjener veldig bra og dere har god råd så hadde jeg vurdert det. Men det er ikke gitt at du har en problemfri graviditet og greier å fullføre studiene frem til permisjonsstart. Jeg har selv to barn og studerer med litt jobb ved siden av og kunne ikke tenke meg et tredje barn før jeg er ferdig. Men det er meg, og jeg har jo fått disse to barna mens jeg har studert. Føler at jeg aldri blir ferdig med de studiene, kanskje også derfor jeg tenker slik. I tillegg var jeg veldig dårlig under den ene graviditeten, så vidt jeg fikk fullført året før permisjonen startet. For min del er det nok med 100% studie i tillegg til jobb med de barna jeg har. De skal følges opp de også. Er heller ikke gitt at man får et friskt barn. Men dette er kun min oppfatning, basert på min hverdag Ønsker deg lykke til med valget Anonymous poster hash: ba3f7...49c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #7 Skrevet 19. februar 2014 Er det umulig og fortsette studier med nr 3 på armen? Går det ann å ta studiet deltid slik at du kan fortsette men bare bytte fra hel til deltid? Fikk nr 1 på spl studie og nr 3 nå på masterstudier. Går fint ann Anonymous poster hash: c9eed...6ff
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #8 Skrevet 19. februar 2014 Er det umulig og fortsette studier med nr 3 på armen? Går det ann å ta studiet deltid slik at du kan fortsette men bare bytte fra hel til deltid? Fikk nr 1 på spl studie og nr 3 nå på masterstudier. Går fint ann Anonymous poster hash: c9eed...6ff [/acronym Kunne nok klart et deltidsstudie med baby på armen, hadde det ikke vært for at siste semesteret inneholder 9 ukers praksis. Nei, det mest fornuftige er jo å vente, jeg innser det, sånn mtp økonomi. Hvis jeg ikke får det tredje barnet er det jo ikke krise i den forstand, jeg har to friske og herlige barn som gir meg masse glede. Men jeg er liksom ikke ferdig HI Anonymous poster hash: d8fe7...24c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #9 Skrevet 19. februar 2014 Praksis kan utsettes evt mannen ta permisjon når du har praksis. Jeg utsatte praksis til etter skolen var "ferdig". Da var jenta 15mnd og mannen tok sin perm Anonymous poster hash: c9eed...6ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå