Gå til innhold

Noen sykepleiere her??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet dere ca hvor lang tid en person med blodtrykk på 80/45 har igjen og leve?

Har en slekning som har kreft i hele kroppen og har det blodtrykket nå i kveld.. Har også en infeksjon i kroppen og fått vite at hun kan dø når som helst. Men vet dere om det kan være snakk om dager eller uker?

Sikkert vanskelig og svare på,men føler meg rimelig forvirret her jeg sitter mens hun ligger på sykehuset igjen :(

 

Anonymous poster hash: 80306...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist å høre...min medfølelse til deg. Det er en vanskelig situasjon å forholde seg til.

 

Det er ikke mulig å estimere hvor lenge en har igjen utfra et blodtrykk. At blodtrykket hos denne pasienten er lavt kan skyldes flere ting; sengeleie, dehydrering, cancer, infeksjonen, medikamenter (Morfin?). Det som er spørsmålet her er om pasienten fortsatt får næring og væske, hvor langtkommen kreften er og om infeksjonen behandles. Om all behandling er avsluttet (fortutsatt av det foreligger en alvorlig kreftsykdom med spredning) og det pågår en alvorlig infeksjon i kroppen er det uansett ingen god prognose.

 

God klem.

 

Anonymous poster hash: d54a6...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har kreft i hele kroppen med spredning og ingen behandling pågår da hun var valgt og ikke ha noe behandling siden det ikke er noe håp likevel.. Hun lever på morfin for og unngå smerter den siste tiden hun har igjen. Hun spiser og drikker minimalt og sier selv hun ikke orker mer og bare vil dø :(

Jeg håper bare hun lever til i morgen ettermiddag da jg må respektere at hun er kjempe sliten og ikke orker mer besøk i dag :/

 

Anonymous poster hash: 80306...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har kreft i hele kroppen med spredning og ingen behandling pågår da hun var valgt og ikke ha noe behandling siden det ikke er noe håp likevel.. Hun lever på morfin for og unngå smerter den siste tiden hun har igjen. Hun spiser og drikker minimalt og sier selv hun ikke orker mer og bare vil dø :(

Jeg håper bare hun lever til i morgen ettermiddag da jg må respektere at hun er kjempe sliten og ikke orker mer besøk i dag :/Anonymous poster hash: 80306...065

 

Det kan gå timer, dager og noen ganger uker. Du må forberede deg på alt i denne situasjonen, og det er det som er så vanskelig...

 

Anonymous poster hash: d54a6...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som overnevnte her sier, så er det mange forhold som spiller inn i en sånn (forferdelig) situasjon! Det er veldig vanskelig og estimere slike ting, det kan gå fort (noe som ofte er det beste for pasienten), men det kan også gå lang tid,jeg har opplevd begge deler i jobben min som sykepleier,!noe mer konkret svar ift spørsmålet ditt og BT kan jeg dessverre ikke gi deg, men all medfølelse til deg og de nærmeste!

TrøsteKlem

 

Anonymous poster hash: 6b90c...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BT har ikke så mye å si. Det du nevner der er mitt normale blodtrykk.

Det er både riktig og galt, det spørs hva personen har som BT i utgangspunktet!

 

Anonymous poster hash: 6b90c...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

BT har ikke så mye å si. Det du nevner der er mitt normale blodtrykk.

Det er både riktig og galt, det spørs hva personen har som BT i utgangspunktet!

 

Anonymous poster hash: 6b90c...8e1

Men bt alene kan ikke si noe om når du dør! Da ser man på andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å uttale meg for sikkert, for det kan man ikke i slike situasjoner, så er der nok infeksjonen som virkelig spiller inn her. En ubehandlet og kraftig infeksjon, spesielt hos pasienter uten immunforsvar, vil tære raskt på kroppen. Det går dessverre ikke an å gi noe tidsperspektiv, men etter min erfaring vil det nok heller gå dager enn uker.

 

Sender deg trøsteklemmer, for jeg vet at slikt er utrolig tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...