Gå til innhold

Første svangerskapskontroll hos fastlege - hadde du med mannen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal på første svangerskapskontroll i morgen, akkurat 12 uker og er litt isikker på hva som skal skje. Hadde dere med den kommende far? Jeg vet at fastlegen min ikke har ul apparat, men er det vanlig at de har utstyr til å høre hjertet? Eller er det bare jordmor som hører på hjertet? Hvis ikke er det kanskje ikke så mye spennende der for mannen..?

 

Anonymous poster hash: 6ae72...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er jo bare blodprøver og utfylling av helsekort. Så må du bestemme fødeplass da. Ingen lytting på hjertet så tidlig.

 

Anonymous poster hash: 9ee7f...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt med pappan på noen svangerskapskontroller. Har vært litt forskjellig fra hvilken lege jeg har hatt også ift å lytte etter hjertelyden. Det er jo mest blodprøver, urinprøve, måle blodtrykk og en liten prat :) 



Anonymous poster hash: bc57b...e05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min samboer var med, men vet ikke hvor mye vits det var. Tror han følte seg mer inkludert i det minste. Vi ante ikke hva som skulle skje på første kontroll.

 

Anonymous poster hash: 26c50...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var ikke med første gangen på noen av dem.

Var med et par ganger senere da. Mest med storesøster, det var da han var interessert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var med, men var første barn og han ville gjerne være med. Neste gang trenger han ikke, for det var ikke så spennende :P 



Anonymous poster hash: 003e0...2db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han har ikke vært med på noen kontroller annet enn ultralydene.

 

På første kontroll er det jo bare utfylling av helsekort og blodprøver som tas, ikke så veldig mye å ha med mannen på akkurat. Tror ikke det er så vanlig at mennene tar seg fri fra jobb for å være med på slike kontroller altså, men har du en mann som har fri og han gjerne vil være med er det jo ikke noe i veien for at han er det heller...



Anonymous poster hash: 56876...122
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...