Gå til innhold

Hvordan komme videre?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i tre år hatt et forhold til en mann jeg jobber sammen med. Vi ble sammen da jeg ble separert fra eksmannen min. Jeg var og er fortsatt veldig forelska (uten at jeg kan fatte hvorfor).

Han er en drittsekk, lyver om alt og mangler empati. Han er utrolig kontrollerende og sjalu. Han får en psykisk makt på måten han oppfører seg på, mye handler om følelsesmessig "utpressing".

Vi har gjort det slutt og blitt sammen igjen flere ganger enn jeg har oversikt over.

 

For et par mnd siden sa han til meg at han ikke elsket meg lenger og jeg ba han da være så snill og la meg være i fred så jeg kunne gå videre med livet mitt.

Men allikevel fortsetter han omtrent som før. Han bruker meg og jeg lar han, klarer ikke si nei. Jeg er hans dørmatte.

 

Det er ikke et alternativ å kutte all kontakt, da vi daglig må ha kontakt på jobb.

 

Men jeg blir fysisk og psykisk utslitt av å være glad i han. Jeg vil komme meg videre. Vanligvis er jeg en sterk og intelligent jente, men ikke når det kommer til han. 

 

Er det noen som har noen gode råd til meg? Alle forslag tas imot med takk! :)



Anonymous poster hash: 1cb48...cbc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde orket å fortsette i samme jobb hvis jeg var i din situasjon, men det er kanskje ikke bare-bare å si opp jobben og finne seg noe nytt heller. Hva med terapi? Få hjelp til å stå opp for deg selv, og respektere dine egne valg?

Skrevet

 

Jeg har i tre år hatt et forhold til en mann jeg jobber sammen med. Vi ble sammen da jeg ble separert fra eksmannen min. Jeg var og er fortsatt veldig forelska (uten at jeg kan fatte hvorfor).

Han er en drittsekk, lyver om alt og mangler empati. Han er utrolig kontrollerende og sjalu. Han får en psykisk makt på måten han oppfører seg på, mye handler om følelsesmessig "utpressing".

Vi har gjort det slutt og blitt sammen igjen flere ganger enn jeg har oversikt over.

 

For et par mnd siden sa han til meg at han ikke elsket meg lenger og jeg ba han da være så snill og la meg være i fred så jeg kunne gå videre med livet mitt.

Men allikevel fortsetter han omtrent som før. Han bruker meg og jeg lar han, klarer ikke si nei. Jeg er hans dørmatte.

 

Det er ikke et alternativ å kutte all kontakt, da vi daglig må ha kontakt på jobb.

 

Men jeg blir fysisk og psykisk utslitt av å være glad i han. Jeg vil komme meg videre. Vanligvis er jeg en sterk og intelligent jente, men ikke når det kommer til han.

 

Er det noen som har noen gode råd til meg? Alle forslag tas imot med takk! :)

 

Anonymous poster hash: 1cb48...cbc

Jeg flyttet fra min psykopatiske mann i fjor høst. Måten du omtaler mannen på synes jeg ligner min eks. Den eneste måten du kan komme deg vekk på er at du må ta et valg. Bestem deg for at NÅ er det over. Dette innebærer 0 kontakt. Heldige du som ikke har barn med han. Da er det jo mye lettere. Ikke svar på meldinger eller andre henvendelser. Hvis du absolutt må si noe, så gjenta det samme igjen og igjen til han: Jeg ønsker ikke ha kontakt med deg, vær så snill å la meg være i fred. Sier han noe imot, så gjenta det samme igjen. Og igjen. Du kan ha nytte av å lese Ut av psykopatens grep, selv om det ikke akkurat er det han er. Der står det en del tips til 'forsvarsverket' en bygger seg når en har bestemt seg for å gå. Bruk tid på å velte deg i sorgen og selvmedlidenheten. Tenk på alt det vonde han har gjort mot deg. Fokuser på det, ikke på evt kvaliteter ved mannen. Snakk med noen som vil høre på deg uten å kritisere deg. Dette klarer du. Jo før jo heller videre med livet! Du har bare ett liv. Gjør det så bra som mulig for deg selv.

 

Anonymous poster hash: 71b29...508

Skrevet

Tusen takk for gode svar! :)
Jeg har mange ganger tenkt tanken at han har en del trekk som ikke er helt normale, og at han har ganske ekstreme reaksjoner på ting. Jeg vet jo at jeg har det mye bedre uten han og jeg tenker ofte at jeg ikke føler meg fri sånn som det er. Det er ikke bare bare å bytte jobb eller å flytte. I beste fall kan jeg håpe han bytter jobb etter hvert. Men jeg må klare å komme videre selv om jeg må forholde meg til han i jobbsammenheng.  

 

HI



Anonymous poster hash: 1cb48...cbc
Skrevet

Har du barn? Tenk på de. Hva slags mor og rollemodell er du.



Anonymous poster hash: 83ff6...b8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...