Gå til innhold

Hvilken barnevogn vil du anbefale?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjerne en man kan bruke på senter og på turer på grusveier.

Lagringsplass ikke så viktig men må være grei å manøvrere og helst ikke veldig tung å løfte ut og inn av bil.

Ble helt svimmel når jeg begynte å se på vogner. Jeg har ingen peiling på hva som er lurt å tenke over.

 

Anonymous poster hash: 954df...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale Simo :) den er stor, men det syns jeg bare er positivt. God plass til vognpose, og god plass til babyen, så slipper du å bytte til sportsdel pga plassmangel! Kjenner om mangen som må gjøre det, og jeg syns det er mye bedre å ha babyen lengst mulig i bagdelen. En kan forresten ta opp ryggen i bag'en også, om babyen blir veldig nysgjerrig!

 

God plass under vogna til poser og dill, fin å se på, robust og trygg :) veldig god ute i litt terreng! Tåler alt mulig, vi har hompa oss oppover stier i skogen med null problem ;) syns ikke den er så veldig tung, er nå uansett bare en halvmeter den skal løftes :P

sist gang vi hadde baby i hus, så bytta jeg sikkert 4-5 ganger.. Ble aldri fornøyd. Denne gangen har jeg bare hatt Simo duo, og vil aldri bytte den ut!! :)

 

Og selv om den er stor, så er den veldig god å manøvrere. Lett å kjøre, gode fjøringer så den er langt ifra så stiv som mange andre vogner er.

Lykke til med vogn-jakt! :)

Endret av Klønemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Brio (2009 mod.), Emmeljunga (2011 mod.) og Simo (2012 mod.) og utifra de tre anbefaler jeg Emmaljunga. Det hadde jeg valgt igjen. Kunne til nød hatt en Simo, men absolutt ikke Brio.



Anonymous poster hash: 2f57f...bc5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TFK

 

Lett

Stor utslått

liten Sammenlagt

God å trille

Stor bag og stor sportsdel

Lufthjul

Håndbremse

Svingbart fremhjul

 

Anonymous poster hash: 5f3ae...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til lett manøvrering og en vogn som ikke tar mye plass + er superlett anbefaler jeg Bugaboo Buffalo eller Cameleon. Perfekt til senter/by, og helt ok på grusvei. Men den er ikke stor i liggedel.

 

Simo er diger og tung, men har god plass. Men annerledes å kjøre siden den har fire faste hjul (ikke min favoritt på senteret i alle fall). God sovevogn, men tung som sagt.

 

Sjekk ut Babyjogger Mini, eller Mini GT. De er lette, har lang liggedel og lette å manøvrere.



Anonymous poster hash: f62d2...7d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kniiiiis og så var jeg like langt. Hadde er håp om at ALLE her inne ville si den samme.

Men jeg noterer ned alle forslag så tusen takk. :-)

 

Anonymous poster hash: 954df...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i butikken og prøv vogner, skriv liste over hva som er viktigst for deg og bruk elimineringsmetoden. Folk har forskjellige behov, bare husk at den skal passe både bilen og eventuelt i gangen eller hvor du har planer om å oppbevare den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lemon-aid

Den beste "sentervognen" er definitivt emmaljunga nitro med svingbare hjul :) Liten og nett. Har den selv og er kjempefornøyd. Den er derimot ikke så god på grove grusveier (i oppoverbakker!!) Du kan forresten kjøpe med et ekstra sett med vanlige hjul som ikke er svingbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en trehjuling! Enten TFK eller Mountain Buggy Urban jungle.

Sykt gode å trille og du kan håndtere de med lillefingeren, de snur jo rundt sin egen akse. 

Kunne aldri i verden taklet en 4 hjuling, i alle fall ikke en som ikke har svingbare forhjul. Men selv med svingbare forhjul er de vognene mye kjipere å snu/manøvrere.

 

Det er en myte at 3-hjuligner velter lett. På litt "ruglete" terreng (grus, masse snø etc.) så låser du bare hjulet, det hjelper. Men på normal turterreng, med ikke altfor mye grus trenger du ikke å låse hjulet. Jeg har nesten aldri brukt den funksjonen, kun på store snømasser, de vognene er fine å trille nesten uansett terreng. 

 

Sammenlign i butikken, så ser du forskjellen.



Anonymous poster hash: ee3a9...fca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Emmaljunga City Cross og er fornøyd med den! Jeg ønsket 4 hjul som ikke kunne punktere, en stødig vogn på snø, grus og asfalt. Brukes nå på barn nummer 2 og er fortsatt i god stand! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Emmaljunga City Cross og er fornøyd med den! Jeg ønsket 4 hjul som ikke kunne punktere, en stødig vogn på snø, grus og asfalt. Brukes nå på barn nummer 2 og er fortsatt i god stand!

Enig! Vi bruker og den til nummer ti og er kjempefornøyd. Er og lett å få inn og ut av bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga nitro. Elsker den. Mange som har fire faste hjul har byttet underveis. Kanskje ikke den beste terrengvognen men funker fint på grusete turveier og :)

 

Anonymous poster hash: d78fd...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lemon-aid

Emmaljunga nitro. Elsker den. Mange som har fire faste hjul har byttet underveis. Kanskje ikke den beste terrengvognen men funker fint på grusete turveier og :)

 

Anonymous poster hash: d78fd...3ad

Enig! Jeg også! På turveier er den grei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Emmaljunga nitro. Elsker den. Mange som har fire faste hjul har byttet underveis. Kanskje ikke den beste terrengvognen men funker fint på grusete turveier og :)

 

Anonymous poster hash: d78fd...3ad

Enig! Jeg også! På turveier er den grei :)

 

Enig jeg og, MEN super nitro er enda bedre syns jeg. Deilig med litt større svingbare forhjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...