Gå til innhold

Trenger litt strikkehjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ganske fersk, holder på med min første genser.

Skal nå felle de to maskene på hver side av mm, og klarer altså ikke dette. Jeg vet hvordan man feller av alle maskene, men når jeg da kun skal felle av noen så blir det jo igjen en maske til slutt som jeg ikke skjønner hvordan man feller  :huh:

Noen som skjønner hva jeg mener? Feller ved å strikke en over en annen hvis dere skjønner  :fnise:

Anonymous poster hash: ee49d...711
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er litt usikker på hva du mener. Hva er MM? Midtmaskene? Skal det lages en halsåpning? Da må du i så fall strikke fram og tilbake hver halvdel, og bare felle på annenhver pinne, slik at den masken du har igjen når du har felt to, er en av de som du strikker videre med.

Gjest MaJo0812
Skrevet

Dytt den over på venstre pinne igjen og fortsett og strikk :) hvis jeg skjønte problemet riktig da.

Skrevet

Bare dra tråden rett gjennom siste maske. Sånn at det ikke blir noen ny løkke.

Anonymous poster hash: b6f30...d80

Skrevet

Jeg er litt usikker på hva du mener. Hva er MM? Midtmaskene? Skal det lages en halsåpning? Da må du i så fall strikke fram og tilbake hver halvdel, og bare felle på annenhver pinne, slik at den masken du har igjen når du har felt to, er en av de som du strikker videre med.

regner med at MM er merkemasken.

Anonymous poster hash: 218aa...0eb

Skrevet

Du kan enten felle en maske ved p strikke to masker sammen, eller strikke 2 masker og løfte den første masken over den andre, på samme måte som når man feller alle masker, bare at man stopper etter å ha felt 1 maske. Du gjør dette på de 2 maskene før mm og de 2 etter

Skrevet

Enten strikker du to masker sammen. Eller du løfter en maske over uten å strikke den, strikker den neste og så drar du den ustrikkete masken over den du nettopp har strikket. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...