Gå til innhold

flytte til Aulifeltet, Årnes eller Fetsund?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hørt mye bra om Auli og Årnes. Fetsund vet jeg ingenting om bortsett fra at det er nærmere Oslo?

vi har barn på 11 og 7 år forresten. Hva er bra og dårlig md Aulifeltet og Årnes?



Anonymous poster hash: e5176...588
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Auli, det er vel der halvparten av deltakerne på Unge mødre er fra:)

 

Anonymous poster hash: f16cb...e0a

Er det relevant for spørsmålet egentlig? Alle disse stedene er ganske like.Kort vei til oslo, landlig og buss/togforbindelse. Årnes og Fetsund har litt større sentrum enn Auli da. Men fortsatt gangavstand til butikker der også.

 

Anonymous poster hash: 2ee2c...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor rett ved siden av Aulifeltet og bor heller her enn på Årnes. Liker at det er veldig landlig men likevel nærme oslo. Masse skiløyper, skøyte-/idrettsplasser, basseng, skogen rett bak huset, fiskemuligheter, barnevennlig og stille.

 

Anonymous poster hash: 2ee2c...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Auli, det er vel der halvparten av deltakerne på Unge mødre er fra:)

 

Anonymous poster hash: f16cb...e0a

Er det relevant for spørsmålet egentlig? Alle disse stedene er ganske like.Kort vei til oslo, landlig og buss/togforbindelse. Årnes og Fetsund har litt større sentrum enn Auli da. Men fortsatt gangavstand til butikker der også.

 

Anonymous poster hash: 2ee2c...774

 

Klart det er relevant for spørsmålet!

 

Greit, så vil man bo i naturen og nær Oslo, men det blir ikke det samme om man bor i Auli eller Asker, liksom. Mitt inntrykk er at Auli og omegn er blodharry. 

 

Anonymous poster hash: 71c22...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fetsund er helt supert!

Husk at det tar sikkert dobbelt så lang tid fra Auli eller Årnes til Oslo enn fra Fetsund. Toget fra Fetsund til Oslo tar 20-25 minutter.

 

Anonymous poster hash: 2caf4...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Auli, det er vel der halvparten av deltakerne på Unge mødre er fra:)

 

Anonymous poster hash: f16cb...e0a

Er det relevant for spørsmålet egentlig? Alle disse stedene er ganske like.Kort vei til oslo, landlig og buss/togforbindelse. Årnes og Fetsund har litt større sentrum enn Auli da. Men fortsatt gangavstand til butikker der også.

 

Anonymous poster hash: 2ee2c...774

Klart det er relevant for spørsmålet!

 

Greit, så vil man bo i naturen og nær Oslo, men det blir ikke det samme om man bor i Auli eller Asker, liksom. Mitt inntrykk er at Auli og omegn er blodharry.

 

Anonymous poster hash: 71c22...03d

Haha, som i motsetning til Asker?!? :) :) :)

 

Anonymous poster hash: 2caf4...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Haha, som i motsetning til Asker?!? :) :) :)

 

 

Er Asker blodharry?

 

Jeg bor i Bærum selv, så da regner du sikkert meg også som harry.

 

Anonymous poster hash: 71c22...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Haha, som i motsetning til Asker?!? :) :) :)

 

 

Er Asker blodharry?

 

Jeg bor i Bærum selv, så da regner du sikkert meg også som harry.

 

Anonymous poster hash: 71c22...03d

Har i hvert fall ikke inntrykk av at det er noe mindre harry enn Auli.

 

Men som ved det meste annet kommer det vel an på øyet som ser.

 

Anonymous poster hash: 2caf4...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for Fetsund. Nes har et relativt stort rusmiljø hos unge mennesker. Men skulle jeg valgt mellom Årnes og Auli ville jeg valgt Årnes da Auli er et lite sted med dårlig miljø.

 

Anonymous poster hash: a8337...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Auli, det er vel der halvparten av deltakerne på Unge mødre er fra:)Anonymous poster hash: f16cb...e0a

Er det relevant for spørsmålet egentlig? Alle disse stedene er ganske like.Kort vei til oslo, landlig og buss/togforbindelse. Årnes og Fetsund har litt større sentrum enn Auli da. Men fortsatt gangavstand til butikker der også.Anonymous poster hash: 2ee2c...774

Klart det er relevant for spørsmålet! Greit, så vil man bo i naturen og nær Oslo, men det blir ikke det samme om man bor i Auli eller Asker, liksom. Mitt inntrykk er at Auli og omegn er blodharry.  Anonymous poster hash: 71c22...03d

Neimen i alle dager?!? Harry er du sjøl!

 

Anonymous poster hash: e46f0...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Neskollen? Ligger ca 10 min fra både Kløfta, Årnes og Jessheim. Vi stortrives her!

 

Anonymous poster hash: 6222a...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde valgt Aurskog faktisk. Noe større. Det er 7 (?) kjempefine barnehager der, og fin skole, og bra frittidstilbud til barn. Skøytebane, fotballbaner, hall + med fin lekeplass utenfor, svømmehall,
Senter har de med lege, tannlege, fysio, og sikkert mer? To kafer, og flere butikker ( Jerina, Nille, Florris, klesbutikk (Celine), barnebutikk med klær, litt leker og garn), data butikk, Hansen og dysvik, interiørbutikk, skobutikk, hudpleier/massasje. ++ 3 matbutikker, to bensinstasjoner, populært utested, to resturanter. + thaimat, også får du god mat på Shell.
Frisører, slakter - der får du kjøpt bra kjøtt. Flere boligfeltområder. Buss til Lillestrøm. 20-25 min med bil til Lillestrøm. 10 min til fet, og da er det bedre miljø i Aurskog (TROR jeg!). OG når barna blir eldre har du Videregående på Bjørkelangen, og barna slipper å reise så langt.
Nei det er fint på Aurskog. Godt miljø, bra skole!

 

hilsen innflytter



Anonymous poster hash: dc4ae...84c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDRI om jeg vil anbefale Aurskog til noen. Er født og oppvokst der, har fortsatt familie der. Jeg kom meg unna så fort jeg hadde mulighet.
Jeg hadde venner, var aldri noe mobbeoffer der eller noe sånt, så det har ikke med det å gjøre.
Husk at du må regne med MINST 1 time fra Lillestrøm til Aurskog i rushtiden.
Bjørkelangen videregående har ikke alle linjer, så enkelte må dra til Sørumsand, Strømmen, Lørenskog, Rælingen.


Er valgene mellom Auli, Årnes og Fetsund så hadde jeg definitivt valgt Fetsund! Eller hva med Gjerdrum? Enda bedre :)



 



Anonymous poster hash: d5226...223
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...