Gå til innhold

Hvordan er svangerskapskvalme mot vanlig kvalme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vært så heldig å aldri ha dette men denne gangen har jeg våknet av at jeg er uvell et par morgener nå.

Jeg kaster ikke opp men virker som jeg blir kvalm når det er en stund siden jeg spiste. Jeg har ikke så voldsom matlyst så jeg spiser lite. En time etter jeg har spist blir jeg svakt uvell igjen.

Ikke slik som omgangssyken der jeg bare MÅ spy.

Er dette svangerskapskvalme eller brygger jeg på noe. Hatt det to dager nå.

 

Anonymous poster hash: cb57b...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt sånn bil/Båtsyk aktig. Sånn at man er så kvalm at man blir " lammet"

Ja slik har jeg det IKKE. Får vel være glad for det.

 

Anonymous poster hash: cb57b...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne sånn at man kan bli kvalmere av å ikke spise. man døyver kvalmen ved å spise lett og forsiktig. Men noen ganger blir jeg kvalm mens jeg spiser også og må gi opp spisinga.

 

Anonymous poster hash: 14d95...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følte at svangerskapskvalme var som å være konstant fyllesyk på båt i dårlig vær! Helt jævlig!! Mye mer intenst en omgangssyken!

 

Anonymous poster hash: cb341...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt ut som vanlig svangerskapskvalme, eller kvalme pga smerter eller skader i nærheten av kvalmesenteret. Jeg har hatt svangerskapskvalme og har de andre typene. Man spyr ikke, men det er jaggu ikke langt unna.

 

Spis lite og ofte. Ha gjerne litt mandler i nattbordskuffen og vannglass. Spis litt før du står opp.

Halls har noen sitrondrops. Det lindrer litt og de er sukkerfrie (extra har også, men de får du bare i sverige nå)



Anonymous poster hash: 03314...cdd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel i alle grader og styrker. Men det som skiller svangerskapskvalme fra annen kvalme er vel nettopp det at det kan hjelpe å spise.

 

Anonymous poster hash: 76380...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg husker best er at det kom veldig raskt på. Jeg var ikke veldig plaget, men tålte ikke å bli litt sulten en gang. Det beste var å ha litt kjeks på nattbordet og spise før jeg sto opp. Blir både bilsyk og fyllesyk og syntes ikke det var det samme, der bygget det seg mer opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles som en god, gammeldags fyllesyke.

 

Så med 8 mnd kvalme x 4 svangerskap forstår dere kanskje hvorfor jeg aldri drikker nok til å risikere å bli fyllesyk.

 

Anonymous poster hash: eae2b...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Håper ikke dette utvikler seg til "fyllesyke" sluttet å drikke nettopp pga den.

Nå har jeg spist og kjenner ingenting.

Blir nesten litt fascinert av alt det rare som skjer med kroppen under et svangerskap.

 

Anonymous poster hash: cb57b...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være småkvalm eller veldig kvalm, og alle gradene i mellom. Noen spyr ikke, noen spyr masse og noen går og brekker seg uten å spy.

 

Dersom du fortsetter med å gå rundt og være kvalm kan du nok regne med at det er svangerskapskvalme.

 

Anonymous poster hash: 8250e...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mest plaget av at jeg brekker meg i ett sett. Er ikke kvalm hele tiden, det kommer plutselig og sitter mer i halsen/svelget enn i magen. Munnen fylles med spytt og det kjennes som halsen snører seg sammen. Noen ganger brekker jeg meg så kraftig at jeg også kaster opp. Når jeg først begynner varer det til jeg får i meg mat, selv om jeg ikke føler meg sulten. Det hjelper å spise heeeele tiden. I nøden hiver jeg i meg med tyggis eller pastiller. Noen dager er jeg helt fin og kjenner ingenting hele dagen, andre dager har jeg mange sånne brekningsanfall på en dag. Er 12 uker nå, håper inderlig det gir seg nå for det er utrolig slitsomt å styre med på jobb og ute blant folk.

 

Så for meg er det en veldig annen måte å være kvalm på fordi jeg ikke føler den sitter i magen, samt at jeg helst bare vil spise hele tiden.

 

Anonymous poster hash: 0dbe6...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent slik du beskriver det starter svangerskapskvalmen hos meg, så etter noen uker går det over til den følelsen man får om man har drukket en halv flaske rødvin og en hel flaske tequila kvelden før. Nå har heldigvis kvalmen forlatt min kropp, men den dehydrerte fyllesykefølelsen henger igjen fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært så heldig å aldri ha dette men denne gangen har jeg våknet av at jeg er uvell et par morgener nå.

Jeg kaster ikke opp men virker som jeg blir kvalm når det er en stund siden jeg spiste. Jeg har ikke så voldsom matlyst så jeg spiser lite. En time etter jeg har spist blir jeg svakt uvell igjen.

Ikke slik som omgangssyken der jeg bare MÅ spy.

Er dette svangerskapskvalme eller brygger jeg på noe. Hatt det to dager nå.

 

Anonymous poster hash: cb57b...f80

jeg hadde det slik i mellom uke 6 og 10, måtte stå opp i løpet av natten og spise en banan, ellers var kvalmen grusom. Jeg var heldig at det ikke varte lengre, håper du er like heldig :-) du kjenner fort om det er omgangsyke..

 

Anonymous poster hash: 78e51...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns svangerskapskvalme er nett likt som vanlig kvalme, bare st det aldri går over før etter 6-8 uker. Og da etter den første uken så begynner også energinivået å gå ned. Det som kan hjalp var å spise, men da hver 2 time så matlei ble jeg ganske fort...

Dette gjaldt heldigvis kun 2 av svangerskapene. Ikke de tre siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...