Gå til innhold

Jeg orker ikke å arrangere barnedåp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor mener det bør skje innen tre mnd etter fødsel.

Jeg er deprimert og orket ikke tanken på hele greia.

Anonymous poster hash: eb3cd...0e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det enkelt - gjennomfør selve dåpen kun med faddere og evt besteforeødre, og gå ut og spis middag etterpå. Det trenger ikke være full fest og slektstreff. Vil du ha full pakke får svigermor bare finne seg i å vente.

Anonymous poster hash: 9e34b...b22

Skrevet

Da lar du være. Mine ble døpt når de var to år, 5 mnd og 7 mnd, det gikk helt fint :)

Skrevet

Be svigermor arrangere selskapet.

Skrevet

Så vent.

Her ble det ikke dåp før etter 6 mnd. Jeg var mye er opplagt og hadde god tid til planlegging.

Og enkelte ting lar man faktisk ikke svigermor bestemme.

Anonymous poster hash: 0ffdc...afb
Skrevet

Angrar som ein hund på at eldste fekk namnefest, no må vi arrangere til minsta også :-(

Blir sikkert fint, men det er slikt eit tiltak..

Skrevet

Har hatt stor fest og dåp for de 2 eldste. Gidder ikke med nr 3, det blir faddere og besteforeldre og en enkel middag med kaker hjemme..

Anonymous poster hash: 5a446...5c8

Skrevet

Trenger ikke være så avansert da.

Dra i kirken, døp ungen, server noe enkelt å spise til faddere og besteforeldre etterpå. Noe enkelt å spise kan f.eks være spekemat fra slakteren og en kake fra nærmeste bakeri.

Anonymous poster hash: 06f88...a2c
Skrevet

Gjør det på din måte.

Og insisterer noen på noe annet så ja vel. Da får DE stelle i stand.

Anonymous poster hash: a84c7...933

Skrevet

Hvorfor maser svigermor på deg? Har hun ikke en sønn?

Her droppet vi både barnedåp og navnefest. de kan døpe seg når de blir store om de vil.

Anonymous poster hash: ca7e9...c03
Skrevet

Ikke jeg heller, men vi skal ha det nå når de fyller to år. Gi beng i svigermor!

Anonymous poster hash: e48f4...6be

Skrevet

Skjønner deg godt! Jeg var også deprimert og orket ikke tanken. Vi hadde navnfest når han var over 9 mnd og var kjempeglad for at vi ventet :) Da fikk han jo med seg alt og syntes det var superstas med masse mennesker og oppmerksomhet :)

Anonymous poster hash: 786e1...743
Skrevet

Drit i svigermor! Hvis hun ikke har mer forståelse for at det kan bli for mye for dere så kan hun ha det så godt.

Ta vare på deg selv og barnet. Alt annet kan vente!!

:)

Skrevet

Du må verken holde dåp innen en viss tid eller døpe barnet. Vi gjorde ingenting. Den som vil døpe seg bør få bestemme det selv og da kan du med god samvittighet stå over dåp :)

Skrevet

Vent. Mine har hatt navnefest og da var de over 6 måneder. Det er navnfest kun to ganger i året. Med første kunne jeg fortsatt ikke gå normalt etter fødselen, da baby var 3 måneder. Med andre var jeg fortsatt nesten psykotisk av søvnmangel, men det er vel litt mer uvanlig å ha en på 6 måneder som våkner hver time på natta :).

Hvem i granskauen har kommet på at det er en god ide at nybakte mødre steller i stand selskap etter tre måneder!? Ja, sånn bortsett fra at det sikkert er/var et poeng at barnet blir kristnet innen rimelig tid...

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet (endret)

Døpte sønnen vår tross barseldepresjoner når han var 3 mnd, aldri igjen var alt jeg satt igjen med av det, forferdelig styr alt sammen, og jeg gråt meg til søvn både natten før, og natten etter.

Med jenta var jeg frisk og oppegående, men valgte å døpe henne når hun var 5-6 mnd... Mye bedre å få fødselen litt på avstand, og samtidig ha kommet GODT inn i dagliglivet med barnet :)

Endret av <3Barn&Engler<3
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Har for øvrig vært i dåp hos en liten en på 9 mnd! Var da like fint det, og mye moro med et dåpsbarn som ålet frem under bordet og grabbet tak i oss alle etter tur ;) hehe

Skrevet

Hadde jeg hatt en slik svigermor tror jeg at jeg hadde invitert til dåp. Og skrevet på invitasjon at det blir kake og kaffe hos dere etterpå. (Personlig mener jeg at en må ikke ha noe mer enn det. )

Og jeg hadde nok invitert til barnedåp senere enn 3 mnd etter førdsel om svigermor hadde mast så, men gitt invitasjonen tidlig.

Men bare mor og far til barnet som skal bestmme om barnet skal døpes og når.

Anonymous poster hash: a2913...a3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...