Gå til innhold

Av og til lyver jeg om mine egne foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

- hvite løgner for å dekke over hvor lite de er interessert i å stille opp for sine barnebarn.Jeg er flau over å ha foreldre som aldri stiller opp. Det er rett og slett for mange eksempler til at jeg ønsker å sette fingeren på et her og nå. Så det blir bare en liten frustrasjonsutblåsning og en erkjennelse av at jeg av og til føler jeg må dekke over når det snakkes om besteforeldre på jobb og i andre sammenhenger.

Anonymous poster hash: 7f611...cfb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor det egentlig?

Mine venner og kollegaer vet godt at jeg ikke kan regne med at foreldrene mine kan stille opp, at det går mange år mellom hver gang jeg har barnevakt osv. Min mamma er hjemmeværende og bor 10 min i bil unna, men har ikke vært på besøk her siden i fjor sommer, ikke ringer hun og spør hvordan vi har det heller. Hadde ikke jeg ringt til henne et par-tre ganger i måneden hadde vi hatt veldig lite kontakt.

Jeg besøker henne et par ganger i måneden med ungene, da tar hun masse biler av dem og legger ut på facebook etterpå og skryter av sine flotte barnebarn som hun har hatt så koselig besøk av, laget boller til osv og får mange kommentarer av vennene sine om hvor fin en bestemor hun er og hvor heldig hun er som har så fin familie o.l. og hun soler seg i glansen.

Det er så kleint, og jeg ser ingen grunn til å dekke over og lyve for henne. Jeg går ikke rundt og klager på henne altså, men om noen spør så svarer jeg ærlig. Nei, mine barn skal ikke til mormor i vinterferien for hun er ikke så glad i å passe dem, og nei, jeg kan ikke bare sette barna til mormor for å være med på den konserten for mormor vil helst ikke ha barnebarn på overnatting.

Anonymous poster hash: 15814...631
Skrevet

Jeg løy om mine foreldre når jeg var tenåring. Jeg skammet meg over hvor dårlig råd vi hadde og hvor lite engasjert min mor var. Jeg følte meg litt annenrangs pågrunn av den kombinasjonen. Dårlig råd og null engasjement, mine foreldre tok meg ikke med på noe, selv om det ikke trengte å koste noe. Vi reiste aldri på ferier til utlandet, og knappest ut av vårt eget fylke.  Sånt skammet jeg meg veldig over før

Idag sier jeg det som det er, og skammer meg ikke over det. Jeg har fått mitt eget liv som er veldig godt og jeg klarer meg fint.  Besteforeldrene er ikke noe mer engasjert som besteforeldre heller og jeg sier det som det er. Ingen som ser skjevt på meg av den grunn. De fleste vet at noen besteforeldre er superengasjert og andre ikke er det. 

Anonymous poster hash: ffce0...34d
Skrevet

Hvorfor det egentlig? Mine venner og kollegaer vet godt at jeg ikke kan regne med at foreldrene mine kan stille opp, at det går mange år mellom hver gang jeg har barnevakt osv. Min mamma er hjemmeværende og bor 10 min i bil unna, men har ikke vært på besøk her siden i fjor sommer, ikke ringer hun og spør hvordan vi har det heller. Hadde ikke jeg ringt til henne et par-tre ganger i måneden hadde vi hatt veldig lite kontakt. Jeg besøker henne et par ganger i måneden med ungene, da tar hun masse biler av dem og legger ut på facebook etterpå og skryter av sine flotte barnebarn som hun har hatt så koselig besøk av, laget boller til osv og får mange kommentarer av vennene sine om hvor fin en bestemor hun er og hvor heldig hun er som har så fin familie o.l. og hun soler seg i glansen. Det er så kleint, og jeg ser ingen grunn til å dekke over og lyve for henne. Jeg går ikke rundt og klager på henne altså, men om noen spør så svarer jeg ærlig. Nei, mine barn skal ikke til mormor i vinterferien for hun er ikke så glad i å passe dem, og nei, jeg kan ikke bare sette barna til mormor for å være med på den konserten for mormor vil helst ikke ha barnebarn på overnatting. Anonymous poster hash: 15814...631

Slik gjør bestemor her også og jeg gjør som deg. Jeg er dønn ærlig hvis noen (hvem som helst) spør. Jeg kan ikke fordra den falske fasaden hennes! Legger ikke to fingre i mellom når jeg uttrykker meg for å si det slik

Anonymous poster hash: d7432...cf8

Skrevet

Hadde ikke skammet meg over at besteforeldrene ikke stiller opp særlig ofte for barnebarna. Hadde sagt det som det var. Men jeg har heller aldri regnet det som en selvfølge at de skal stille opp hele tiden bare fordi de er besteforeldre. Man velger jo å få egne barn, men man velger jo ikke å bli besteforeldre. Så syns ikke jeg har noen grunn til å klage hvis de ikke stiller opp maksimalt.

Skrevet

Hadde ikke skammet meg over at besteforeldrene ikke stiller opp særlig ofte for barnebarna. Hadde sagt det som det var. Men jeg har heller aldri regnet det som en selvfølge at de skal stille opp hele tiden bare fordi de er besteforeldre. Man velger jo å få egne barn, men man velger jo ikke å bli besteforeldre. Så syns ikke jeg har noen grunn til å klage hvis de ikke stiller opp maksimalt.

Handler ikke om å "stille opp maksimalt"! Handler om å være besteforeldre... Ville trodd at besteforeldre brydde seg såpass at de ønsket å følge opp barnebarnet sitt på en måte. Om så det var per telefon pga avstand.

Hi, jeg skjønner deg godt. Har like foreldre, men jeg har sluttet å lyve om den. Hvis noen spør sier jeg at besteforeldra er udugelige! Både som foreldre og besteforeldre.

Moren min jobber ikke og bor et stk unna. Ba henne hit i vinterferien, på min regning, for å være med barnebarnet sitt som hun ikke har sett på 1-2 år.. Tror du hun sitter her i dag? Nei! Hun skal jo trossalt en tur oppover til dåpen til min nr 2. Som ikke er født en gang!! (Enda 2,5mnd til fødsel)... Takk og lov er min svigermor som 2 par med besteforeldre- kunne ikke fått noe bedre på den fronten, så får være glad for det:)

Anonymous poster hash: 9e31e...e9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...