Gå til innhold

Flere som ikke kommer overens med foreldrene til barnas venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså ikke alle men noen? Min datter har en venninne, og foreldrene...huff og huff, vi er så overhodet ikke på nett! Ikke bare har vi lite til felles, men føler mer og mer at de bruker oss som barnevakt, deilig med barnefri ja...Og henter en halvtime etter at vi avtalte henting (ekstra hyggelig når vi har presisert at vi skal vekk og likevel må ringe og be de komme). Vår datter blir sjelden invitert til dem, stort sett motsatt.

I tillegg liker jeg ikke måten de snakker til sine barn, det er så veldig negativt! Første far sier når han endelig kommer for hente: hva for tull har du funnet på idag da? (Ikke sagt i hyggelig toneleie, mer oppgitt).

Heldigvis er de ulike årskull og begynner ikke på skolen ilag. Synes det er like greit akkurat i dette tilfellet. De får nok flere venner som er samme årsmodell:)

Flere som irriterer seg over foreldre?

Anonymous poster hash: 7ad82...066

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer overens med de fleste av foreldrene, men det er en mamma jeg bare ikke klarer å finne noe til felles med. Hun har en veldig irettesettende tone overfor alle, også voksne, og så er hun veldig opptatt av å påpeke at alle andre mødre er så mye eldre enn det hun er. Sier man noe, uansett, så sier hun at det er sikker fordi man er eldre (alle som er over 20 år er eldre).

Jeg har invitert henne og barnet med på flere aktiviteter for å prøve å finne noe, men jeg klarer ikke mer. Det er anstrengende og slitsomt å være sammen med henne. Å bli irettesatt for hver minste lille ting og at alder har så stor plass i livet hennes er ikke noe jeg gidder mer.

Anonymous poster hash: 32f84...c34
Skrevet

Ikke irriterer meg, men opplever å ha lite felles med noen foreldre. Nå har jeg barnehagebarn, så det blir jo ikke mye kontakt. Mulig jeg kan komme til å irritere meg etterhvert :). Tror ikke det er uvanlig? Tipper noen kommer til å irritere seg over meg også!

Skrevet

Vi er veldig heldige og har fått nye venner i foreldrene til eldstejentas venninner i bhg :) Vi møtes ofte på fritiden, både med og uten barn. Vi har nok hatt veldig flaks, og kan vel ikke akkurat regne med at dette skjer igjen nå hun begynner på skolen og får nye venninner til høsten.

Anonymous poster hash: bb41a...e47
Skrevet

Det er jo ikke alle jeg har like mye til felles med, men jeg er en person som kommer godt overens med de aller fleste mennesker. Har altså ikke opplevd å ikke komme overens med noen av foreldrene til mitt barns venner.

Anonymous poster hash: 2525a...d6c
Skrevet

Nå har vi 4 barn, mellom 5 og 12 år, så vi har møtt på en del foreldre etterhvert ja ;)

Vi har vært veldig heldig flere ganger og har fått nye venner gjennom barna våre. Det venneparet vi er mest sammen med (både med og uten barn) møtte vi gjennom eldste barnet vårt som er bestevenn med deres sønn. Jeg har også fått flere gode venninner gjennom vennene til mitt nest eldste barn..

Men det er jo ikke alle man har like mye til felles med, noen synes jeg er direkte rare, noen litt vel religiøse, noen litt for fine på det osv, men vi går da greit overens med de fleste og kan fint skravle på tribunen under en håndballkamp, selge vafler sammen på en fotballkamp, ha hverandres barn på overnatting, samarbeide om en felles bursdagsfest o.l. selv om vi ikke akkurat er omgangsvenner.

Ingen vi overhodet ikke kommer overens med, og ingen jeg irriterer meg over heller.

Anonymous poster hash: 84b3f...6dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...