Gå til innhold

Hvor ble det av den greie 5 åringen min??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun er plutselig blitt en vandrende hormonbombe! Hun som alltid har vert så enkel. Plutselig må hun bæres hylende til sengs. Raser når hun ikke får lov til noe, og har blikk som tydelig viser at vi foreldre ikke har peiling ;)

Flere med 5-6 åringer som også er tverre?



Anonymous poster hash: 44793...b02
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha :) 

 

Min er ikke like ille, men han skal kverulere og diskutere ALT!!!!! (Når det er noe han ikke er enig i).

Greit irriterende!!!! Også går han bare når han ikke kommer noen vei med det (stopper han selvfølgelig da...) Vi har faktisk snakka om at han er som en tenåring for tiden!



Anonymous poster hash: 028de...784
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to på snart er 15 og 17 år, så er vant til litt hormoner ;) De to yngste er 3 og 5,5 år. De er skikkelig i tottene på hverandre. Sønnen min på 8 år er blid og grei hele tiden. 

Tror ikke gutter er så hormonelle. Skjønner det kommer til å gå "en kule varmt" de neste årene ;) HI

 

 

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 44793...b02
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min skal kverulere på alt, og absolutt alt skal gjøres på hans måte! Vurderer serøst å endre navnet hans til Adolf, for maken til diktator skal man lete lenge etter.

 

I perioder ser jeg for meg en hengslete tenåring som mener at mor er verdens dummeste skapning og andre mennesker umulig kan forstå han og se hans storhet,

 

Og så vips, skifter stemingen, blir super kosete, sier at jeg er verdens snilleste mor og at han alltid skal være der for meg.

 

Blir gal av den berg og dalbanen...

 

Anonymous poster hash: c9711...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en liten fase i 5-6årsalderen (tror det står en artikkel om det på klikk.no). Snakk med barnet om det. Si hva som er ok oppførsel og ikke og si i fra konsekvenser (husk advarsel). Det fungerte fint for oss. Gikk over etter en stund, men var noe herk når det sto på.



Anonymous poster hash: 21a0d...3df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh jess.. har ei som blir 6 år til sommeren og hun har forandret seg og blitt slik som du beskriver. Husker søsteren var slik i den alderen også men det gav seg når hu startet på skolen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt spist av 6åringen? .... Huff, for en mindre sjarmerende alder! Men det går vel over disse raserianfallene og truslene med å flytte ut. ;) iallfall til de er store nok til å kunne ta vare på seg selv og vi villig er med å pakker sammen tingene. Men surere og mer utakknemlig barn skal en lete lenge etter, for så i neste øyeblikk stråle opp i verdens fineste tannløse glis.

 

Anonymous poster hash: 20d56...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig din 5 åring har stikking av med min.

Har vurdert å ringe en prest og rense både barn og hus. :-/

 

Anonymous poster hash: 5592c...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også samspillet med andre barn har endret seg. I fjor kunne han leke fint med kompisene sine, nå blir det 5 minutter med lek før det bryter ut krangel. Jeg føler at alt går ut på å konkurrere om hvem som tisser lengst og lekeslåssing (ikke alltid leke-), en skikkelig gjeng med machoer! Ikke vil han ha jenter på lekebesøk utenom én, de småkverulerer som et gammelt par men leker fint i det minste.

 

Akkurat nå krangler han med faren om tannpuss, han har sendt faren sin på time-out... Min sniøle engel som var så grei for noen måneder siden er blitt en tyran!

 

Føler jeg har en tenåring i hus, uten at jeg kan trøste meg med tanken om at han flytter ute av huse om 3-4 år...

 

Anonymous poster hash: c9711...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...