Gå til innhold

Dette er bare GRUSOMT! Abort helt frem til 7 mnd!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det ofte snakk om kvinner som har prøvd å få abort i Norge, og ikke fått gjennomslag. Jeg skjønner at de som reiser utenlands gjør det fordi de er desperate. Det er noe de tar lett på. 

Nei, nå reiser vi til England en tur og shopper og tar en abort samtidig.

Vi burde kanskje se på vårt eget abortsystem.

Anonymous poster hash: 1d7ec...4e1
Skrevet

Her er det ofte snakk om kvinner som har prøvd å få abort i Norge, og ikke fått gjennomslag. Jeg skjønner at de som reiser utenlands gjør det fordi de er desperate. Det er noe de tar lett på. 

Nei, nå reiser vi til England en tur og shopper og tar en abort samtidig.

Vi burde kanskje se på vårt eget abortsystem.

Jeg kan skjønne at noen ønsker å ta vekk et foster som aldri kan overleve - som noen leger kan finne på. Men det er jo ikke 100% at legen har rett. Men når tillogmed barn med Downs syndrom blir fjernet er det bare grusomt, helt grusomt!

HI

Anonymous poster hash: 74317...486

Skrevet

Her er det jo snakk om barn som er syke da. 

Men enig med deg ang downs - det er kvalmt ...

Anonymous poster hash: 2a66e...33e
Skrevet

Så på tv i går at det finnes kvinner som reiser til utlandet for å ta senabort på foster med feks leppe-ganespalte. Det er forkastelig. En ting er ved Downs eller andre syndromer som faktisk kan være for mye å takle for enkelte, det kan jeg til en viss grad forstå i enkelte tilfeller, selv om jeg aldri ville gjort det. Men leppe-ganespalte? Det er en hovedsakelig kosmetisk tilstand som i de fleste tilfeller lar seg rette forholdsvis enkelt.

Skrevet

:(  Fælt å si det men i sånne tilfeller så er det ikke abort, men drap. Dette er jo nesten fullbårene babyer, men altså ikke perfekte nok.

Anonymous poster hash: 29032...da4
Skrevet

Nederland styrer visst også med dette i enkelte tilfeller frem til uke 24.

Anonymous poster hash: 6a9aa...76d

Skrevet

Nederland styrer visst også med dette i enkelte tilfeller frem til uke 24.

Anonymous poster hash: 6a9aa...76d

I Norge forekommer abort fram til uke 22 (men så vidt jeg vet blir dette ryddet opp i nå, etter at jordmødre protesterte.)

Anonymous poster hash: 2270f...a5c

Skrevet

Jeg hadde tatt abort ved påvist down syndrom, fordi jeg ikke blir å takle det. 

Lett å sitte å være dømmende når man selv slipper. For de det gjelder er det tungt og vanskelig, selv om det er en selvfølge for oss å ikke gjøre det.    

Det er ikke noe svart/hvitt verden vi lever i hvor alle føler det samme. Og enda verre er det når vi blir helt ifra oss fordi noen vil ta et annet valg enn det vi selv vil ta.  Slike valg er aldri enkle og ikke noe den gravide bærer med letthet.   

Skrevet

Det er resultat når det finnes ikke tidlig ultralyd, men bare 1 vanlig rundt uke 18. Det betyr at avvik blir oppdaget sent slik at kvinner som ønsker abort får tidsnød.

Jeg tror det blir mindre og mindre kvinner som bare godtar at de må bære frem et barn med alvorlige avvik fordi det er for sent for abort. Jeg syns det hadde vært mye bedre å innføre tidlig ul for alle gravide. Da hadde problemstillingen med abort etter uke 22 vært mer eller mindre ikke-eksistent.

Skrevet

Det er så sykt. Det er helt sinnsykt. Og vi kaller oss siviliserte? Fytti grisen, så kvalm jeg blir.

Skrevet

Jeg synes faktisk ikke dette var så grusomt jeg. Dersom man bærer på ett barn som er sterkt psykisk utviklingshemmet, så kan jeg skjønne at man ikke ønsker det.....

Anonymous poster hash: aeb73...928

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...