Gå til innhold

Dere som friterer mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk en frityrgryte i gave her forleden, og har prøvd fish n' chips og vårruller. Med utrolig dårlig hell. Det vi opplever er at maten setter seg noe så grønnjævlig fast i den risten som mat ligger i når den stekes. Når vi skal ta maten av risten, så går den nesten helt i oppløsning.

Noen som har tips?

Anonymous poster hash: e28db...4ca
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan fint droppe risten og heller ta maten opp med en fiskeøse e.l når den er ferdig stekt.

Anonymous poster hash: 4fff2...2d3
Skrevet

Jeg senker risten før jeg legger maten oppi oljen, da får den stekeskorpe før den når bunnen og setter seg ikke (så) fast.

Anonymous poster hash: 4b84f...cd2
Skrevet

Kan fint droppe risten og heller ta maten opp med en fiskeøse e.l når den er ferdig stekt.

Mener du at jeg kan legge maten rett oppi olja? Det er jo ganske lurt hvis det funker... Tusen takk for svar, begge to! :)

Skrevet

Mener du at jeg kan legge maten rett oppi olja? Det er jo ganske lurt hvis det funker... Tusen takk for svar, begge to! :)

Ja, det går fint (men anbefaler deg å bruke en stekepinsett av metall eller liknende, ikke fingrene).

Skrevet

Ja, det går fint (men anbefaler deg å bruke en stekepinsett av metall eller liknende, ikke fingrene).

Whohooo, fish and chips here i come! :) Tusen takk for tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...